ancistrus-maller
Fra : Claus Vogel

Dato : 12-02-02 21:11

Jeg har fået malleunger i hele akvariet og tænker på at sælge nogen af dem
når den tid kommer.Desværre har jeg ingen ide om hvad jeg skal tage for
dem.Jeg vil sælge dem når de er ca. tre måneder gamle (hvis de lever så
længe).
Og er det bedst at sælge til en dyrehandel eller til private ????.
På forhånd tak.
Claus.

Fra : René Krogh

Dato : 12-02-02 21:33

Claus Vogel wrote in message ...

>Og er det bedst at sælge til en dyrehandel eller til private ????.
>På forhånd tak.

Det kommer lidt and på dit temperament og lysten til at arbejde for pengene.
Hvis du sælger til private kan du typisk få lidt mere og de behøver ikke at
være så store. Men hvor mange tror du helt ærligt du kan sælge af gangen.
Mit gæt er at du skal have min 20 kunder for at sælge 100 stk, og måske
tjene 1000 kr - foder m.m.

Ved en størrelse på ca 4 cm. giver dyrehandleren vel 6-7 kr / stk til
varekøb. Men han aftager tilgengæld gerne hele dit parti på en gang.

mvh
René

Fra : Carsten Gall

Dato : 12-02-02 23:16

René Krogh <rene.krogh-dont-spam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a4bu01$s2b$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Ved en størrelse på ca 4 cm. giver dyrehandleren vel 6-7 kr / stk til
> varekøb. Men han aftager tilgengæld gerne hele dit parti på en gang.

Hvis du vil have ungerne op i en fart, går der også meget foder til.
Den pris som Rene skrev er meget realistisk, men det er ikke alle
butikker
der nødvendigvis kun vil give pengene til varekøb. Så spørg hellere
butikken først,
for det kan være at det er en fordel for dig at, få f.eks 1 krone mindre
per styk, men så tilgæld
få pengene i kontanter, og så selv bestemme hvor du vil bruge dem.

Carsten

Fra : Aardvark

Dato : 13-02-02 00:23

Er enig med de andre, har selv 30 unger gående, de æder en ud af huset...jeg
har opgivet planer om at sælge dem, jeg synes de er hygsomme, og jeg kan
sætte selv bitte små Malawi-unger ned til dem uden de rør dem.
Så...tag det som en oplevelse og forvent ikke at de kan give mange kr.

/Aardvark