apropos oscars
Fra : Lise

Dato : 12-02-02 20:11

....ved I så hvilken film, har været nomineret til flest oscars, og hvilken
film har vundet flest?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 12-02-02 20:54

Hej!

Lise wrote:

> ...ved I så hvilken film, har været nomineret til flest oscars, og hvilken
> film har vundet flest?

Gættekonkurrence altså?

Ok. Jeg gætter på at Ben Hur er den som har vundet flest Oscars, men Gone with
the Wind er nok også i nærheden :)

Og jeg har _ikke_ søgt nogen som helst steder for at komme med denne udtalelse,
selvom svaret sikkert findes på Imdb...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

dk.fritid.bil - One group to rule them all.

Fra : Wertigo

Dato : 12-02-02 22:22

Lise <liseaa@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:5Pda8.144$xQ1.5920@news.get2net.dk...
> ...ved I så hvilken film, har været nomineret til flest oscars, og hvilken
> film har vundet flest?

All About Eve og Titanic var begge nomineret til 14 priser (LOTR blev
nomineret til 13).

Ben Hur og Titanic har rekorden for flest priser med 11 (All About Eve vandt
kun 6)

Se mere her <http://www.filmsite.org/oscars2.html#2>

MvH Mikkel

Fra : Jens Thomsen

Dato : 12-02-02 22:51

"Lise" <liseaa@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ...ved I så hvilken film, har været nomineret til flest oscars, og hvilken
> film har vundet flest?

Titanic er svaret på begge spørgsmål. Den var nomineret til 14 og vandt 11.
I sidste spørgsmål deler den dog vinderskamlen med Ben Hur, der var
nomineret til 12 og også vandt 11. I den sammenhæng skal det bemærkes, at
der eksisterede færre kategorier, dengang Ben hur vandt sine Oscars.

Borte med blæsten vandt 8 priser ud af de nominerede 13 kategorier, men
herudover også en særlig ærespris og en pris for teknisk udmærkelse.

MVH
Jens