Årets dårligst anmeldte film
Fra : Zeki

Dato : 12-02-02 19:20

Det må indtil nu være 'Rollerball', en genindspilning som er instrueret af
John MacTiernan - manden bag 'Die Hard', 'Hunt for Red October' og
'Predator'.

http://www.rottentomatoes.com/movie-1112343/reviews.php

http://us.imdb.com/Title?0246894

Zeki

Fra : Emil Rune

Dato : 12-02-02 19:41

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse
> Det må indtil nu være 'Rollerball', en genindspilning som er instrueret af
> John MacTiernan - manden bag 'Die Hard', 'Hunt for Red October' og
> [...]

Jamen, den ser da også topforfærdelig ud! Og som Ebert beskriver den:

"There are bright colors and quick movement on the screen, which we can
watch as a visual pattern that, in entertainment value, falls somewhere
between a kaleidoscope and a lava lamp."

Så burde det vist være sagt ;)
Emil

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 12-02-02 20:01

"Emil Rune" <erune@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> watch as a visual pattern that, in entertainment value, falls somewhere
> between a kaleidoscope and a lava lamp."

he he, jeg tænkte også på at sende et indlæg herind efter at have set Eberts
anmeldelse og Rottetomatoes tomatometer. Jeg må jo indrømme at det skuffer
mig at de ikke har fået noget mere og bedre ud af den. Jeg har set frem til
denne genindspilning lige siden jeg hørte om dne første gang. De første
trailere jeg så så også udmærket ud. JEg har heldigvis lige fået den
originale fra 1975 med James Caan som Jonathan E, så må jeg nøjes med den,
for jeg tror sgu ikke jeg vil spilde min tid med den nye udgave, for slet
ikke at snakke om mine penge.

skuffede hilsner fra Joakim

Fra : Ole Kofoed

Dato : 13-02-02 01:46

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

>Jeg har heldigvis lige fået den originale fra 1975

Er det den nye SE udgave på DVD der lige er kommet i Frankrig og
Australien? I så fald er ekstramaterialet godt?

Mvh.

Ole

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 13-02-02 11:31

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> wrote in message
> Er det den nye SE udgave på DVD der lige er kommet i Frankrig og
> Australien? I så fald er ekstramaterialet godt?

Nej jeg har købt R1 udgaven. Så vidt jeg kan se er der ikke den store
forskel på ekstramaterialet, og så var den billigere. Jeg har endnu ikke
fået set hverken filmen eller materialet, så det kan jeg ikke kommetere.

Joakim

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-02-02 20:34

> [...]
> Det må indtil nu være 'Rollerball', en genindspilning som er instrueret af
> John MacTiernan - manden bag 'Die Hard', 'Hunt for Red October' og

Heldigvis er det ikke McTiernan's skyld.

Den er blevet skamklippet og pisset på, af MGM, stort set lige siden
optagelserne sluttede, og efterarbejdet gik i gang.

Helt ærligt......den har fået en PG-13 rating.....sådan li'som for at få de
13-14 årige ind i salen osse.

Et remake af Rollerball, med en PG-13 rating ?? Lavet af John McTiernan !?

En actionfilm instrueret af McTiernan skal bare ha' en R rating, og sådan er
DET.

Thomas

Fra : Zeki

Dato : 12-02-02 20:42

> Heldigvis er det ikke McTiernan's skyld.

Hmm, hvis man browser overskrifterne på anmeldelserne på rottentomatoes
optræder "lousy directing" ret ofte. Jeg ved det sgu ikke - jeg har ikke set
filmen. Har du?

Zeki

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-02-02 22:23

> Hmm, hvis man browser overskrifterne på anmeldelserne på rottentomatoes
> optræder "lousy directing" ret ofte. Jeg ved det sgu ikke - jeg har ikke
set
> filmen. Har du?

Nope, og jeg ku' ikke drømme om at se den udgave, som kommer i biograferne.

Det forlyder, at alle de voldelige scener, og klip, som blev sakset af MGM
til PG-13 versionen, bliver klippet ind, i DVD udgaven.

Li'som Spawn DVD'en måske........og det var slet ikke ringe.

Der er iøvrigt skrevet en del om Rollerball remaket, på Ain't It Cool News,
hvis I har lyst til at læse mere.

Thomas

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-02-02 21:01

Hejsa

Nu var den vidst også røv dårlig inden de
klippede den om og lavede reshoots.

Hilsen

Peter

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 12-02-02 22:24

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Nu var den vidst også røv dårlig inden de
> klippede den om og lavede reshoots.

Tjaa....I'm not so sure.

McTiernan har aldrig skuffet mig. Ham og Cameron, styrer actiongenren _ret_
godt.

Thomas

Fra : Peter Larsen

Dato : 13-02-02 18:36

> [...]
>
> Tjaa....I'm not so sure.
>
> McTiernan har aldrig skuffet mig. Ham og Cameron, styrer actiongenren

Hejsa

Harry Knowles fra AICN lavede en anmeldelse af filmen før ændringerne
og han kunne ihvertfald ikke lide den. Faktisk slagtede han den fuldstændig.

Hilsen

Peter

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 13-02-02 19:06

> Harry Knowles fra AICN lavede en anmeldelse af filmen før ændringerne
> og han kunne ihvertfald ikke lide den. Faktisk slagtede han den
fuldstændig.

Hvis jeg har forstået det korrekt, blev den jo netop udsat og ændret, fordi
den blev slagtet under testvisninger. Det hele virker som om den har
"stunket" siden begyndelsen.

Joakim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 14-02-02 01:33

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> writes:

> Harry Knowles fra AICN lavede en anmeldelse af filmen før ændringerne
> og han kunne ihvertfald ikke lide den. Faktisk slagtede han den fuldstændig.

Nu er det vist desværre ved at være længe siden, at nogen har taget
Harry og hans fanboys seriøst...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Agricola

Dato : 14-02-02 02:44

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> wrote in message

> [...]
>
> Harry Knowles fra AICN lavede en anmeldelse af filmen før ændringerne
> og han kunne ihvertfald ikke lide den. Faktisk slagtede han den

og så vidt jeg husker blev han (og et par af hans venner) rent faktisk
hentet af McTiernan i privat jet og fløjet til NY til en test screening. Og
stadigvæk sablede han den ned, se det kalder jeg integritet

Fra : Rune Zedeler

Dato : 13-02-02 14:01

Zeki wrote:

> Årets dårligst anmeldte film

Ved ikke, jeg synes da, det var en god og sjov anmeldelse...

-Rune

Fra : Zeki

Dato : 13-02-02 14:12

> Ved ikke, jeg synes da, det var en god og sjov anmeldelse...

Ha! Den gik jeg faktisk og ventede på den kommentar.

Zeki

Fra : J.O.H

Dato : 13-02-02 18:15

Glæder mig allerede til at høre Ole Bogart's tillægsord, når han smider den
ned i dybet i "forglemmelsens dal" ;)