Simple Minds - Best of
Fra : Kim Petersen

Dato : 12-02-02 18:51

Ja, så er også de kommet med et af de evindelige greatest hits albums.
Forskellen til så mange andre bands er så blot at jeg faktisk synes godt om
deres musik, og følgelig overvejer at købe pladen.

Men: Jeg har jo sådan set de plader / den musik med Simple Minds som jeg
bryder mig bedst om, så jeg er ikke helt sikker på at jeg gider eje den,
medmindre alle numre er remastered! Er der nogen der ved om numrene er det?

Fra : Max

Dato : 12-02-02 20:44

Hej Kim

> [...]
> medmindre alle numre er remastered! Er der nogen der ved om numrene er det?

Sjovt nok er grunden til at jeg beholder mine plader at jeg hader disse
remasterede udgaver der er totalt ødelagt af en nolle lydteknikker.

Mvh Max

Fra : Kim Petersen

Dato : 12-02-02 21:12

> Sjovt nok er grunden til at jeg beholder mine plader at jeg hader disse
> remasterede udgaver der er totalt ødelagt af en nolle lydteknikker.

Ja, ok, man kan jo være uheldig. Men hvis ellers lydteknikeren har en smule
forstand, gruppen selv har været med på en lytter, og ellers master'en
tillader en god remastering, ja så kan der komme et godt resultat ud af det.
Men jeg tvivler da godt nok på at der er ofret den nødvendige energi på en
"kommerciel" best of.

Fra : John K

Dato : 12-02-02 21:33

> [...]
> bryder mig bedst om, så jeg er ikke helt sikker på at jeg gider eje den,
> medmindre alle numre er remastered! Er der nogen der ved om numrene er

Det er da ikke altid garanti for at lyden er bedre.

Mvh

John K

Fra : Kim Petersen

Dato : 12-02-02 21:45

> Det er da ikke altid garanti for at lyden er bedre.

Tilstået - det jeg forsøgte at sige (spørge om) var at jeg nok kun gider
købe pladen hvis lydkvaliteten er god / bedre end originalerne. Når jeg
siger remastered sætter jeg nok lighedstegn over til bedre lydkvalitet, da
det (ifølge mine erfaringer, som måske mest hidrører fra Mobile Fidelity)
som regel er sådan.

Fra : Mogens

Dato : 12-02-02 21:30

"Kim Petersen" <kems@DELETEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bryder mig bedst om, så jeg er ikke helt sikker på at jeg gider eje den,
> medmindre alle numre er remastered! Er der nogen der ved om numrene er

Jo. Den er digitally remastered. Ved denne "Best Of Simple Minds" får man
hele 32 numre samlet fra hele deres karriere. Jeg beholder naturligvis mine
gamle LPer, men det er nu rart at have så mange af sine gamle favoritnumre
ved hånden på en (dobbelt) CD.

Fra : Kim Petersen

Dato : 12-02-02 21:48

> [...]
mine
> gamle LPer, men det er nu rart at have så mange af sine gamle favoritnumre

Jeg har også et par stykker på vinyl og de nyere på CD, så det var primært
til transportabel brug jeg overvejede at købe opsamleren. Er lyden
fornuftig, også set ift. de originale indspilninger?

Fra : Mogens

Dato : 12-02-02 22:03

> [...]
> til transportabel brug jeg overvejede at købe opsamleren. Er lyden
> fornuftig, også set ift. de originale indspilninger?

Nej, jeg vil ikke sige lyden er bedre. Ej heller specielt ringere. Men
sammenlignet med mine MEGET afspillede (og deraf temmelig ridsede) LPer er
lyden en del bedre. Min anbefaling er klart at du køber. Hvis du ikke har
noget af det helt gamle stuff som "Life In A Day", "The American", "Up On
The Catwalk" så er chancen her.

Fra : Kim Petersen

Dato : 12-02-02 22:29

> [...]
> noget af det helt gamle stuff som "Life In A Day", "The American", "Up On

Mjah, det bliver vel sådan - at jeg køber altså. Og den koster jo heller
ikke mere end en enkelt cd, så helt ved siden af er det jo nok ikke. Tak for
dine svar.