LAN og Stofanet = Dårlig Ping's?
Fra : Kennet Nielsen

Dato : 12-02-02 19:05

Hej Netværks-eksperter.

Jeg har et problem med min deling af Stofanettet.
Mit LAN er delt med en 10/100 MBit switch med 2 computere tilkoblet.
Jeg har lige udskiftet mit tidligere HUB med en Switch, fordi jeg mente at
det var hub'en som ikke var god nok til at dele trafikken ud - men det var
åbenbart ikke det der var galt.
Vi kan sagtens komme på begge to, men ligeså snart det handler om
Online-spil som f.eks. Unreal Tournament, Quake 3, Counterstrike og Castle
Wolfenstein - så er det næsten USPILLELIGT.

Maskine 1 er server med 2 netværkskort ( 1 til Stofa-kabelmodem og 1 til
switchen ). Forbindelsen er delt med NAT fra Windows 98 SE's "Internet
Sharing".

Maskine 2 er bare tilkoblet switch.

Vi kører med faste IP'er, og har sat Gateway, DNS og Submask ens på begge
computere.

Jeg har også prøvet at lade en anden computer være server - udelukkende til
at dele, men det hjalp heller ikke på Online-spillene.

Er der nogle som har en velkørende og uproblematisk deling af Stofanettet
som vil dele deres opsætnings-metode?