Logon og IP-adresse
Fra : WebLex

Dato : 12-02-02 18:53

Jeg er ret uerfaren m.h.t. netokort, så jeg håber ikke, at flg. spørgsmål er
alt for håbløse:

Hvordan er det lige man slipper for at man skal logge on, når windows
startes (win98SE)?

.... og er der ikke noget om, at det kan være en fordel at tildele netkortet
en IP-adresse?

På forhånd tak

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 12-02-02 18:59

WebLex wrote:

> [...]
> alt for håbløse:
>
> Hvordan er det lige man slipper for at man skal logge on, når windows

tryk på <escape> knappen.

Du kan også ændre passwordet til det tomme password.

Fra : Rander

Dato : 12-02-02 19:05

Tue, 12 Feb 2002 18:53:05 +0100 brugte WebLex 12 linier på at fortælle
dette til dk.edb.netvaerk:

>Hvordan er det lige man slipper for at man skal logge on, når windows
>startes (win98SE)?

Egenskaber for netværk, sæt "Primær netværkslogon" til "Windows logon".

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Der findes kun to måder at leve livet på. Den ene er, som om intet er et
mirakel. Den anden er, som om alting er et mirakel. (Einstein)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 12-02-02 19:49

"WebLex" skrev i en meddelelse:
> ... og er der ikke noget om, at det kan være en fordel at tildele
netkortet
> en IP-adresse?

Jo - hvis du har et netkort du ikke bruger - så enten deaktiver det - eller
giv det en adresse - eller prøver den bare at finde en - og det kan forlænge
opstarten lidt......