IFrames
Fra : Daniel Pedersen

Dato : 12-02-02 18:13

Hej! Jeg ville høre, om der mon var nogen herinde, der kendte til
et sted hvor man kunne finde en god tutorial/introduktion til
IFrames?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 12-02-02 18:29

"Daniel Pedersen" <Darkey@Darkey.dk> wrote in message
> Hej! Jeg ville høre, om der mon var nogen herinde, der kendte til
> et sted hvor man kunne finde en god tutorial/introduktion til
> IFrames?

Hvis du kender til html er det vel bare noget dokumentation du søger.

http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

mvh
Andreas Hjordt

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 12-02-02 18:34

> Hvis du kender til html er det vel bare noget dokumentation du
søger.

> http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

Det var lige præcist hvad jeg søgte. 1000 mange tak, skal du have.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 12-02-02 18:34

"Daniel Pedersen" <Darkey@Darkey.dk> skrev i en meddelelse
> Hej! Jeg ville høre, om der mon var nogen herinde, der kendte til
> et sted hvor man kunne finde en god tutorial/introduktion til
> IFrames?

Der er egentlig slet ikke noget specielt ved iframes.

Strukturering, linkning, navngivning osv. af <iframe> foregår på samme måde,
som ved en almindelig frame.

Layout og positionering gøres via css og boksmodellen.

Eks, på iframe:

Dokumentet indeholdende iframen kan laves på følgende måde.
<iframe name="vindue" style="padding: 0px; border: 10px outset blue;"
src="/vindue.html">Alternativt indhold af iframe</iframe>

Det problem du måske vil opleve er en intern border, stor margin og stor
padding. Det løses i "vindue.html" ved at style bodyen:

Ovenstående kode har jeg testet i IE 5.5 og NS 6.2 - jeg tror ikke det
skulle give anledning til problemer i andre browsere, med undtagelse af de,
der ikke understøtter iframes naturligvis.

En løsning jeg dog foretrækker er at bruge overflow i stedet. Med
attributten overflow kan du med css lave et internt vindue i dit dokument:

blue;">Indhold</div>

Resultatet af følgende kodestump er faktisk den samme som ved iframes.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-03-02 10:23

On Tue, 12 Feb 2002 18:34:29 +0100, "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk> wrote:

>blue;">Indhold</div>

Hej Kasper.

Er det muligt at angive en position på denne. hvis man f.eks. ønsker
at sætte den i pixel position 50,50 på skærmen?

Mvh. Brian

--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-03-02 10:47

Wed, 20 Mar 2002 10:22:54 +0100, skrev Brian B. Christensen
<bbc_ingenspamtak____@ibs-mtec.dk>:

>Hej Kasper.

Hedder ikke Kasper, må man gerne svare alligevel?

>Er det muligt at angive en position på denne. hvis man f.eks. ønsker
>at sætte den i pixel position 50,50 på skærmen?

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 20-03-02 11:03

On Wed, 20 Mar 2002 10:47:17 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hedder ikke Kasper, må man gerne svare alligevel?

Helt iorden med mig.

Tusind tak.

Mvh. Brian
--