kødben
Fra : Birgit

Dato : 12-02-02 16:50

Hej gruppe

Hmm min hund elsker kødben. Han gnaver lystigt et stykke tid og så begynder
han at gå vileløst rundt i stuerne med benet i kæften.. Piber og hyler og
søger. Han leder efter et sted at gemme det.

Mit problem er nu, at han så gemmer benet et eller andet mærkeligt sted, og
hvis der så er kød mv. på det, så kommer det jo til at ligge og rådne og
stinke...

Jeg mindes med gru i sommer. Vi rev køkkenet ned. Og inde bag et af skabene
lå et gammelt muselig.

Vi forlod huset i 3 timer. Da vi kom tilbare var HELE køkkenviduet fyldt med
det modbydeligste ulækre kæmpe spyfluer.... Jeg fatter ikke hvor de kom fra
den dag i dag.

Men man kan jo med gru forestille sig hvis en flue skulle finde kødbenet, og
så fluks kalde på alle de andre... Uff

Så indtil videre så går jeg på jagt når vuffen har gemt sit ben, og når jeg
finder det så bliver det smidt ud. Det er jo lidt synd. Men der er jo nok
ingen anden udvej.

Min hund er en terrier og de er jo nok kendt for at grave benene ned.....

Hilsen Birgit

Fra : Perhaps

Dato : 13-02-02 00:37

Hej Birgit

En enkelt løsning på dit problem er at give hunni sine kødben udenfor i
haven eller lign. sted. min graver også sine ned. så jeg har frem
stillet nogle okseben med leverpostej i "hulrummet" (der efter i
fryseren) de serveres frossen. de er simpelthen for gode at gå fra eller
gemme de bliver slikket og gnavet helt rent. klar til genbrug. MvH ph

http://www.kandu.dk/

Fra : Katja Law

Dato : 13-02-02 20:37

Jeg gør akkurat det samme. Fylder hullet i benet med leverpostej og i
fryseren. Kæmpe succes.
K.h.
Katja & Shas.

Fra : ChiChi

Dato : 13-02-02 09:28

Hej Birgit!

VI havde samme problem! Vi opdagede dog at benene ikke rådner, men kun
"tørrer" ind, ja nærmest mumificeres, men det er nok noget med
luftfugtighed, varme o.s.v. Så han har indtil flere STORE okse ben
liggende varierende steder indendørs, uden problemer med fluer!

Men eftersom jeg er gået over til at fodre efter BARF-principper, får
min hund nu kun RÅ ben han faktisk kan spise! ALtså ben hvor han spiser
DET HELE, incl knoglen.
Plus han kun får det han kan spise, så gemmer han nemlig IKKE benene! Og
han er faktisk ved at finde ud af at kunne lide det!

Mange hilsner fra
Sussan og benæderen Oskar
http://schnauzers.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Birgit

Dato : 13-02-02 17:15

"ChiChi" <ChiChi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Hej igen.
Hmmm hvad er BARF-pricipper????

Hilsen Birgit

Fra : ChiChi

Dato : 14-02-02 09:10

> Hej igen.
> Hmmm hvad er BARF-pricipper????
>
> Hilsen Birgit

Hej igen Birgit

BARF står for Bones And Raw Food, og går ud på at man fodre hunden
hunden som den ville have spist i naturen, altså alt maden RÅT, både
grøntsager og kød. Man fodre med 60% rå ben, som skal kunne tygges, og
40% kød/grøntsager, mener jeg det er, min hanhund, som skal tabe sig får
f.eks 240 gr. rå ben, 80 gr. kød/indvolde/fisk og 80 gr.
frugt/grøntsager. kødet og grønsagerne bliver blended/hakket sammen så
det ligner mos og så ellers serveret for vovsen.

Umiddelbart lyder og ser det ulækkert ud *SMIL* men vovserne synes det
er dejligt, og som sagt har vi ingen lugt/flueproblemer selvom vores
have nogle gange ligener et tigerbur ! Men det gør den nu mest fordi
vores vovse elsker de HELT store Okseknogler, dem får han fordi han er
så glad for dem, for de hører ikke med til hans daglige foder. De
ben han får som dagligt foder, skal jo som skrevet kunne spises HELT,
hvis ikke hunden er vant til det eller helt sulten, så er det de gemmer
benene!

Vi er lige gået over til det og derfor er jeg måske ikke den bedste til
at forklare det, men Søs har skrevet et indlæg om det i indlægget
omkring kallun : http://www.kandu.dk/dk/news/131057/groupid/20701

Og ellers kan du få meget mere at vide på NordBARF-listen :

KH
Sussan og Oskar
http://schnauzers.dk

http://www.kandu.dk/