Syd Barrett
Fra : Rune

Dato : 12-02-02 16:26

Jeg fandt en cd på biblioteket i fredags med den kære Syd Barrett, manden
bag Pink Floyd.

Cd'en hedder "Wouldn't You Miss Me?" og indeholder 22 tracks. Jeg har ikke
kunnet finde ud af, om det er en kompilation fra tidligere albums eller
hvorledes.

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

Rune

Fra : Jacob

Dato : 12-02-02 17:31

On Tue, 12 Feb 2002 16:25:39 +0100, "Rune"
<nielsrune@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>kunnet finde ud af, om det er en kompilation fra tidligere albums eller

Det er en opsamling med tidligere udgivne numre, plus et ikke
tidligere hørt nummer, Bob Dylan's Blues som har ligget på hylden i 31
år. Syd har jo ikke optrådt siden 1974, hvor han forsøgte at indspille
sin 3. soloplade. Det lykkedes ikke. Se også:
http://pinkfloydhyperbase.dk/solo/wouldntyou.htm

--
Jacob

http://liverare.tripod.com/

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-02-02 17:40

> [...]

>kunnet finde ud af, om det er en kompilation fra tidligere albums eller

Prøv her:

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Aa9dgyl53xpsb

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : HALLUM

Dato : 14-02-02 12:28

"Rune" <nielsrune@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fandt en cd på biblioteket i fredags med den kære Syd Barrett, manden
> bag Pink Floyd.

Skal vi ikke lige også huske at nævne Herr. Roger Waters også - tak *S*
- kommer iøvrigt til København den 2. juni )

mvh. Hallum

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 15-02-02 08:39

> Skal vi ikke lige også huske at nævne Herr. Roger Waters også - tak *S*

Jo, men mange mener nu engang at Pink Floyd ikke havde været hvad det er nu, uden Syd Barret. Så man kan vel godt sige at det er
manden bag Pink Floyd. Desuden var det ham der gav gruppen navnet Pink Floyd. Jeg er dog klar over at Nick Mason, Roger Waters og
Rick Wright spillede sammen da de Syd Barret kom ind i gruppen.
Det var bare lige det jeg ville sige
Venligst Lars

Fra : Mads Breddam

Dato : 15-02-02 13:43

> - kommer iøvrigt til København den 2. juni )

Det er nemlig det Roger Waters gør ,- og det gør jeg også.

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Jan R Konstmann

Dato : 18-02-02 20:15

Rune wrote:

> [...]
> kunnet finde ud af, om det er en kompilation fra tidligere albums eller

Der findes et boks-sæt (The Complete Recordings):

Syd Barrett - Crazy Diamond med tre cd'er:
The Madcap Laughs
Barrett
Opel
- alle med Bonus Tracks
Syd Box 1 (EMI/Harvest) - Jeg tror, at jeg købte den hos GUF

mvh

Jan Konstmann - bedre sent end aldrig