Soeger sejler til ledig plads ombord Grana~
Fra : chris lytken

Dato : 12-02-02 15:16

Hallo venner.
jeg har plads ombord. D.v.s., at jeg soeger efter en / to personer, der har
tid og lyst til at tage paa baade kortere og / eller laengere sejlture med
mig.
Udgangspunktet er Koebenhavn.
Baaden er en Granada 27 som evt. i aar, senest naeste aar skiftes ud med
noget lidt stoerre.

Turene. Jeg forestiller mig foelgende.
Korte dagture.
Engang imellem kan man traenge til en par timer med vind i ansigtet og lidt
vedligeholdelse af ens sejlerevner. Maaske ogsaa blot at slikke solskin paa
en kurs med vinden plat laens.
Weekenderne
En weekend tur, eventuelt nogle forlaengede weekender, saa der ikke opstaar
hast og tidspres. der er mange rare steder at tage hen.
Laengere ture
Om sommeren kunne jeg godt taenke mig at tage afsted i to eller tre uger ad
gangen. Maaske den svenske skaergaard eller de Baltiske republikker, eller
maaske Oslo Fjorden eller hvad med at tage til Shetlandsoeerne maaske?
Hvis og saafremt nuvaerende baad bliver solgt bliver der desuden tale om en
tur fra middelhavet eller Frankrig, da jeg tror at jeg koeber den nye
brugtbaad sydpaa, hvor jeg faar mere for pengene.

Jeg er 43 aar, elsker at sejle, naturen, er f.h.v. racerkoerer og har
Psykolog uddannelse.

Du er nogenlunde voksent, han eller hunkoen, jeg er lykkelig gift, elsker at
sejle, har rimelig let ved at skabe tid til frihed og eventyr. Maaske er du
pensioneret eller har af andre aarsager let ved at tage et stykke tid ud af
kalenderen.

Saa ville jeg glaede mig at hoere fra dig.

Skriv til mig paa

sailing@mail.dk

Skriv lidt om dig selv og hvad du forestiller dig, dine oensker, erfaringer,
din personlige baggrund, sejlerbaggrund mm. du hved hvad jeg mener.

Hilsen Chris

Fra : sailor99

Dato : 13-02-02 22:37

Ellers tak, du - med samme begrundelse som i 2001!

Selvom planerne for udkig efter hvaler og delfiner samt sejlads med
svigermor og planer om Benateau eller Bavaria er udsat. - Jeg tror ikke,
at kemien passer.

Men andre her i denne NG kunne måske finde det interessant at høre om DINE
egne erfaringer som sejler, før de sejler med dig til Shetland!! Og hvor har
du været aktiv som racerkører?? Go-kart eller Formel 1??

Fra : chris lytken

Dato : 16-02-02 03:29

Til saakaldtesejler 99 har jeg kun een bemaekning.
Du er hermed optaget paa min BLOCK SENDER LISTE og var ej heller ment da jeg
soeger eefter sympatiske mennesker, som dem der besoegte os fra Versaille
sidste weekend.
Til dine kommentarer ioevrigt har jeg kun dette. Ukendtskab til forholdene
men ytring af kommentarer efterlader kendetegner mennesker der taler foer de
taenker. Desuden slaa op i nydansk ordbog under broednid, jantelov,skinsyge
og sociopatie.
Christof Lytken
Hvor bliver det dejlig naar du ikke laengere popper op paa min skaerm.
BLOCK SENDER klick.

Fra : Lars Helboe

Dato : 17-02-02 17:06

Hej Chris, du må også gerne blackliste mig fremover!

Jeg vil heller ikke ud at sejle med dig.

Jeg tror heller ikke du nogensinde kommer afsted.

Jeg tror du har det hele i munden

De spørgsmål du stiller her, ville ingen med blot en minimum af interesse
eller erfaring med langturssejlads stille.

På den ene side tror jeg det er luftkasteller - på den anden side vil jeg da
komme til at savne dine hundredevis af indlæg her, hvis du altså kommer
afsted

Drop det fis med "jantelov" og "Brødnid" etc.
Her på sydfyn kalder vi det "sund fornuft" og "eftertænksomhed".

Lars

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-02-02 17:10

"Lars Helboe" <loga@os.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg tror du har det hele i munden

Er der nogen som har giddet ulejlige sig med at søge på "Chris Lytken"
*OVERHOVEDET*.....?

Det kunne være, I fik jer en overraskelse......

Hr. Bjørn

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 17-02-02 17:23

Hvad skulle man finde ud over en masse newgroup indlæg, som ikke overrasker
synderligt?

--
_/) Lasse Rønlev (\_
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-02-02 17:27

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad skulle man finde ud over en masse newgroup indlæg, som ikke
overrasker
> synderligt?

Måske en bedre søgesoftware....

eller dette f.eks: http://www.whitebeak.20m.com/

Hr. Bjørn

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 17-02-02 18:15

Kan ikke umiddelbart se sammenhængen med den side, og hans færdigheder som
sejler og racerkører...

I øvrigt er det også lige meget - Jeg har bare fået for meget kvantitet og
for lidt kvalitet fra Chris' side. Jeg synes spørger om ting der er lette at
finde selv på nettet.

Det er ej heller det smarteste sted at søge gaster. Hvem skulle også kunne
tage stilling efter de få ord han har skrevet om sig selv? Gastebørserne ER
opfundet....

Jeg er også ret træt af gang på gang at læse om hans planer om at hente båd
i Middelhavet.

Jeg er også ret træt af hans (synes jeg) naive forsøg på at oprette en
debatgruppe der skal mødes "i virkeligheden" - Tror ikke på at det
nogensinde bliver til ret meget...

Og så er jeg ked af at jeg ikke er på hans block sender list - Men det
kommer nok en dag... Selvom han har lovet mig at han vil vise mig hvor god
han er til havnemanøvrer!

Men måske er det bare mig...

/Lasse

--
_/) Lasse Rønlev (\_
´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`´`

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-02-02 18:24

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men måske er det bare mig...

Jeg skal ikke dømme nogen af jer.....vi har måske blot, hver vores måde at
søge kontakt på.....een ved det sgútte....

Hr. Bjørn

Fra : Lars Helboe

Dato : 17-02-02 18:46

"Nogle" har i hvert fald mere brug for selvpromovering end andre )

Men her bliver da frygteligt tomt hvis Chris virkelig en dag tager til
Middelhavet for at hente en jordomsejler.

Tror da jeg vil komme til at savne ham

Lars

Fra : sailor99

Dato : 17-02-02 21:51

Jeg gjorde mig den ulejlighed at kigge på den hjemmeside.
Nydeligt! Men den har kørt længe. - Det var allerede før sejlturene til
Bornholm og tilbage på en weekend og før turene gennem Oslofjorden. Ja, det
var faktisk også før Granada 27´eren blev skiftet ud med den Bavaria 44, som
blev til en Beneteau Oceanis. - Psykologer taler undertiden om "mytomani",
gad vide, hvad det er??

Man kunne jo spørge på Zoologisk Museum og i DMU, hvilket kendskab de har
til projektet, og i hvilket omfang man der er involveret.

På hjemmesiden søges der efter sponsorer og "the office" er hjemme hos
Lytken, hvor også "his secretary" sidder.
I disse "Farum-tider" kunne man også spørge til anvendelsesområder for evt.
sponsorbeløb, men det fører nok for vidt.

Nå, skidt-pyt! Jeg er alligevel på Lytkens sorte liste, og det er jeg lidt
stolt af.

Mvh
Georg, aktiv sejler siden 1958

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 17-02-02 21:59

"sailor99" <sailor99@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nå, skidt-pyt! Jeg er alligevel på Lytkens sorte liste, og det er jeg lidt
> stolt af.

Som tidligere nævnt, skal jeg heller ikke være dommer....

mvh
Hr. Bjørn, sejlet i sin egen sø siden 1954 dog nu kun i en speedbåd.

Fra : Keld Sørensen

Dato : 18-02-02 07:18

STOP, stop nu den disskusion !

Vil I fortsætte, så brug dog MUDDERKASTNING.DK !

mvh
Keld Sørensen

Fra : Lars Helboe

Dato : 18-02-02 22:29

Det har da overhovedet ikke noget med mudderkastning at gøre.

Vi er bare nogle stykker som undrer os over, om manden overhovedet findes,
om han virkelig har planer om langfart, om han overhovedet er sejler!
Det er jo nemt på dette medie at påtage sig en profil.

Øhhhhhh - der må da være plads til at undre sig i dette forum!!!

Lars

Fra : Tore og Helle

Dato : 19-02-02 19:34

Skal vi ikke bare lade manden skrive sine utrolige historier. Man behøver jo
ikke læse dem, hvis man ikke tror på dem. Lidt plads må der være til
drømmere eller hvad han nu er.

Hilsen

Tore
Lynetten

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-02-02 22:13

"Tore og Helle" <hellehjorth@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Skal vi ikke bare lade manden skrive sine utrolige historier. Man behøver
jo
> ikke læse dem, hvis man ikke tror på dem. Lidt plads må der være til
> drømmere eller hvad han nu er.

100% enig og samtidig gavner det statistikken for NGén...

Hr. Bjørn

Fra : Jonny Birkelund

Dato : 16-02-02 15:23

"sailor99" <sailor99@worldonline.dk> writes:

> [...]
| egne erfaringer som sejler, før de sejler med dig til Shetland!! Og hvor har
| du været aktiv som racerkører?? Go-kart eller Formel 1??

Jeg er faktisk enig. Jeg satt i begynnelsen med et inntrykk at Lydken
hadde minst en jordomseiling bak seg, men etterhvert kommer de
merkeligste spørsmål opp, så her har vi nok en ekte skogsmatros. Jeg
tror jeg hadde vært forsiktig med å legge avgårde til Shetland uten å
kontrollere kunnskapene hos kapteinen først.

--
/Jonny

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 17-02-02 14:59

Den er jeg med på!

Chris - Der findes masser af gastebørser, hvor det er meget bedre at
annoncere efter gaster! Her kan du også få lov til at skrive laaange (eller
korte?) historier om hvor dygtig du er, og om du har kørt gocart, formel 1
eller bare Mazda 323! Der bliver dine indlæg også stående i længere tid end
de heldigvis gør her!

/Lasse

--
_/) Lasse Rønlev (\_