Jagt i Sverige
Fra : Knud Uhre Vestergaar~

Dato : 12-02-02 13:19

Jeg prøver lige igen.
Jeg er den lykkelige ejer af retten til at gå på jagt på 100ha. skov i
Sverige nord for Vaneren / Arviga. Da jeg ikke har kendskab til hvordan man
skal forholde sig til indførsel af våben/ammunition, og jagttider endnu,
kunne jeg godt bruge lidt oplysning fra oplyste personer i denne NG.
vh Knud

Fra : Villy M. Olsen

Dato : 12-02-02 15:07

Prøv med en invitation, så er der sikkert mange, der vil hjælpe dig.

Hilsen -Villy

Fra : Riber&Lumholdt

Dato : 13-02-02 21:26

Jamen tillykke med det, da. Hvad angår riffel og ammunnition, er det
egentlig nemt nok; tag til Sverige med hvad du skal indføre (og husk lige
våbentilladelsen til riflen!). Når du så kommer til den svenske told, går du
ind og beder om en blanket til indførsel af våben. På den skal anføres hvem
du er (jagttegn m.m.) og dernæst antal, art, kaliber, numre, m.m. på de
våben, du skal have med, samt hvad du medbringer af ammunition, hvor du skal
hen (behøver ikke at være en præcis adresse, blot område/ nærmeste by), samt
hvornår du skal på jagt/forventer at rejse tilbage. (Nogle gange checker de
Våbennumre m.m., men det er ikke altid, og ammunitionen har de ihvertfald
aldrig spurgt til). Hvis du er skidesmart, ringer du til Tullverket i
Sverige, og får dem til at sende dig blanketter forinden; så kan du udfylde
hele møllen på forhånd, og sparer tid med det i den svenske told, hvor du så
blot afleverer blanketten (med evt. check af våben), og får et gennemslag
med, som du blot afleverer igen i tolden (den Svenske, altså!), inden du
hopper på Færgen.
Endelig kan (bør) du få lavet et EU-våbenpas hos din lokale sherif -det er
gratis, og letter ekspeditionen i tolden en smule, eftersom alle dine våben
kan skrives i dette. Selv om Sverige ikke er med i EU, er de glade for at se
våbenpasset alligevel.
Håber, at du kan bruge dette. Hilsen Henrik L. Sørensen.

Fra : Sigmund Lundgren

Dato : 19-02-02 11:29

"Riber&Lumholdt" <Ribermail@get2net.dk> wrote in message
> kan skrives i dette. Selv om Sverige ikke er med i EU, er de glade for at
se
> våbenpasset alligevel.

Vet inte om jag missförstått dig men Sverige är med i EU.

--
/S

Fra : Riber&Lumholdt

Dato : 23-02-02 16:12