Porte til Win2K IIS med ASP
Fra : Michael

Dato : 12-02-02 13:18

Jeg har af og til problemer med at min side "hænger" - at folk udefra ikke
kan komme i kontakt med min server. Jeg har på fornemmelsen, at det er min
firewall der blokere for adgangen af og til, men skal der være andet end
port 80/tcp åben!? Jeg nat'er fra port 80 til port 80 på en intern maskine
og det "plejer" at virke men nogle gange gør den altså ikke. Maskinen køre
ASP men ellers ikke noget.

Har på fornemmelsen at det er når en session dør, at der så ikke kan
oprettes forbindelse igen, da alt er tilladt indefra og ud men kun port
80/tcp kan komme udefra og ind.

Men hvilke porte ud over port 80?

Michael

Fra : Kasper Dupont

Dato : 12-02-02 14:30

Michael wrote:

> [...]
>
> Har på fornemmelsen at det er når en session dør, at der så ikke kan
> oprettes forbindelse igen, da alt er tilladt indefra og ud men kun port

Det burde ikke være nødvendigt med andet end port 80 indad.
Du har måske brug for port 53 udad, men en fornuftig
konfigureret webserver kan køre uden at bruge udgående
porte.

I øvrigt skal du sikre dig, at din IIS er opdateret, den
har jo haft nogle alvorlige sikkerhedshuller.

Fejlen kunne måske skyldes firewallen. Hvad er det for en
firewall, kan du se hvilke pakker den dropper?

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:razor-report@daimi.au.dk