Læse en streng ind via Javakonsollen (cons~
Fra : Martin Hamann

Dato : 24-01-01 18:47

Jeg ønsker at læse en String ind fra java console, dvs. direkte fra mit
kommandoprompt vindue. Da det er et password, leder jeg efter en metode at
gøre det på uden at det indtastede bliver skrevet på skærmen.

Kan det lade sig gøre ? Uden at kode noget grimt native kode ?

pft,
Martin Hamann

Fra : Lars Dam

Dato : 25-01-01 09:37

On Wed, 24 Jan 2001 18:46:36 +0100, "Martin Hamann"
<chairman.removethispart@ehp.dk> wrote:

> [...]
>gøre det på uden at det indtastede bliver skrevet på skærmen.
>
>Kan det lade sig gøre ? Uden at kode noget grimt native kode ?

Det vil være terminal afhængigt. Du skal så sende en ansi kode som
slår echo fra, og til.

Men da det ikke vides om alle java terminaler er ansi kompatible, så
tror jeg det er lidt af en umulig opgave; med mindre du lave native
kode, og så vil du være platforms afhængig.

Sidste mulighed er at lave dit eget terminal vindue i awt/swing.

>pft,
>Martin Hamann

vh. ld

--