Applet og databasekald
Fra : Theis Borg

Dato : 24-01-01 09:59

Hejsa.

Jeg forsøger at lave et databasekald fra en applet, men noget går galt.
Jeg kan godt kontakte databasen fra en anden maskine via JDBC og RMI,
men kun fra en alm. javakonsol og ikke fra en applet.

Så dagens spørgsmål: Er der nogen der har et eksempel på en applet der
kalder en database via RMI / JDBC?

q Theis

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 24-01-01 10:32

"Theis Borg" <theis.borg@zellsoft.com> wrote in message
> [...]
> men kun fra en alm. javakonsol og ikke fra en applet.
>
> Så dagens spørgsmål: Er der nogen der har et eksempel på en applet der

Hvis du har et korrekt sikkerheds certifikat skulle det kunne lade sig gøre.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-01-01 10:45

Theis Borg wrote:

> Så dagens spørgsmål: Er der nogen der har et eksempel på en applet der
> kalder en database via RMI / JDBC?

Kører databasen på samme maskine som du får appletten?

Ubetinget krav.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...sound of...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Theis Borg

Dato : 24-01-01 12:16

> Kører databasen på samme maskine som du får appletten?
>
> Ubetinget krav.

Nope - jeg har en MySQL database liggende på en anden server, og connecter
til den via en JDBC/ODBC bridge.

Jeg har lavet 2 adskildte projekter (altså kode hugget fra nettet - man er
vel en newbie)

1. test af databaseforbindelse - virker fint - kan se hvad der ligger i
databasen på en anden server.
2. test af RMI - standardeksemplet fra SUN - en client beder en server om at
lægge tal sammen - virker fint.

Det bedste eksempel på nettet jeg har fundet er
http://www.info.fundp.ac.be/~pth/Students/RMI&JDBC.html

Det ser ud til at lave præcist det jeg vil, men det *vil* bare ikke virke.
Nå, men jeg tæver videre på problemet til det giver op!

q Theis

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-01-01 12:24

Theis Borg wrote:

> Nope - jeg har en MySQL database liggende på en anden server, og connecter
> til den via en JDBC/ODBC bridge.

Det kan du ikke fra en applet. Forhindres af SecurityManageren.

Hvis du har en Java 1.2 browser, kan du med en signed applet. Det har
du formentlig ikke.

> Det ser ud til at lave præcist det jeg vil, men det *vil* bare ikke virke.
> Nå, men jeg tæver videre på problemet til det giver op!

Det kan godt vare længere end du tror.

Fra : Jacob M. Jensen

Dato : 24-01-01 10:55

> [...]
> men kun fra en alm. javakonsol og ikke fra en applet.
>
> Så dagens spørgsmål: Er der nogen der har et eksempel på en applet der

Hej,

Jeg er ikke klar over hvordan det forholder sig med andre databaser, men
jdbc-odbc bridge driveren fungerer ikke særlig godt i applets. De skal
signes for at få lov til at skrive til databasen - og det har kun medført
besvær.

-Jacob
www.kiloo.dk