Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE 6.0 og Java Console
Fra : Puk

Dato : 12-02-02 10:50

Hej alle sammen

Jeg har et problem med IE 6.0 (og faktisk også 5.0 og 5.5) med Java
konsollen.

Jeg har under Tools -> Internet options -> Advanced -> Microsoft VM
chekket at Java Console skal være enabled og har herefter genstartet
mit system. Når jeg så går ind på det site jeg er med til at
konstruerer og starter en applet er det meningen at konsollen skal
starte som en lille ikon nederst i browseren, som jeg så kan klikke på
og se output fra appletten. Dette skal jeg blandt andet brug til at
debugge et problem i appletten. Men skønt jeg har slået konsollen til
så at sige, så starter den ikke, når appletten startes.

Jeg har også prøvet at starte konsollen manuelt ved at gå ind under
View -> Java Console. Konsollen startes fint op men selvom applets
køres er der ikke noget output. Med andre ord, så virker konsollen
som om den overhovedet ikke reagerer.

Jeg sidder på et større intranet og er efterhånden begyndt at mistænke
nogle centrale netværks indstillinger for at være årsag til problemet,
men vil meget gerne høre fra jer her i gruppen, hvis i har nogle gode
ideer til, hvad problemet kan være.

Pt kører jeg som sagt IE6.0 men jeg har opgraderet i flere omgange fra
5.0 da jeg havde et fromt håb om at det måtte være en bug i 5.0 der
måske var løst i andre nyere versioner. Desværre virker det altså
heller ikke her.

Mange hilsner
Puk

Fra : Puk

Dato : 13-02-02 06:24

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP]

> [...]
der
> måske var løst i andre nyere versioner. Desværre virker det

Problem solved.........sådan da.
Jeg forsøgte simpelthen at lave en custom installation af
Netscape Navigator, hvor jeg sikrede mig at Java Sun 2 var
chekket af. Den går så ind og overskriver IE java. Næste gang
IE startes vil en Java Consol starte op men det vil være den som
hører med til Netscape installastionen. Til gengæld så virker
den.

Ville lige poste min løsning i fald andre fik et lignende
problem.

Mange hilsner
Puk

Fra : Peter Dan Hansen

Dato : 19-02-02 22:36

Da Microsoft har et noget anstrengt forhold til Java, som jo er Sun's
"barn", afvikles Java dårligt i nyere versioner af Explorer. Hvis du ikke
allerede har gjort det, kan du rette op på det ved at hente et plug-in fra
http://java.sun.com/products/plugin/.

Venlig hilsen