Meta tags
Fra : Thomas

Dato : 12-02-02 10:44

Hej NG

Er det blot i ens index file man behøver at inkludere meta tags'ene ?
Er der nogen regler for hvilken rækkefølge de skal optræde i ?

Mvh. Thomas

Fra : Claus Pryds

Dato : 12-02-02 15:35

"Thomas" <asasd@asfdads.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er det blot i ens index file man behøver at inkludere meta tags'ene ?

Nej Meta tags bør indsættes på alle sider

> Er der nogen regler for hvilken rækkefølge de skal optræde i ?

Det er der ingen regler for, meta tags indeholder "kun" oplysninger om
dokumentet og har ingen layout funktion.

--
MVH
Claus Pryds

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 12-02-02 16:19

"Thomas" <asasd@asfdads.dk> skrev
> Hej NG
>
> Er det blot i ens index file man behøver at inkludere meta tags'ene ?

Nej, det er alle sider fordi:

Fortæller browseren hvilken type dokument det drejer sig om og hvilken
karaktersæt denne side bruger

Giver en beskrivelse af denne sides indhold

Og keywords til der beskriver indeholdet på pågælgende side.

Det første metatag er relativt vigtigt, og w3 anbefaler du bruger det, hvis
dit dokument skal være validt. Dette tjekker browseren for hver eneste side
når den parser den. Prøv at sætte en anden charset på, og se hvad der
sker...

I gamle dage kom den beskrivelse man havde skrevet i description frem under
linket til ens side på søgemaskinerne.

Men, de to andre metatags er idag ikke særlig vigtige. Baggrunden er man kan
skrive i dem, hvad man har lyst til uden brugeren umiddelbart kan se det
(Porno, sex, Pamala Anderson mm. giver jo mange hits).

Dette faktum er folkene bag søgemaskinerne naturligvis klar over, hvorfor de
kun sjældent har nogen betydning overfor de store søgemaskiner.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Andrew Engels Rump (~

Dato : 15-02-02 16:01

After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk> mumbled in news:a4bbpt$a46$1@sunsite.dk:
> [...]
> Dette faktum er folkene bag søgemaskinerne naturligvis klar over,
> hvorfor de kun sjældent har nogen betydning overfor de store

Det tror jeg ikke er rigtigt! Hvis din teori passer kan man lige
så nemt narre søgemaskinerne ved at skjule noget tekst - f.eks.
ved at give den samme farve som baggrundsfarven.

Jeg tror at søgemaskinerne netop bruger både meta-tags og indholdet
og hvis der er sammenfald kommer man højt på listen - hvis man også
opfylder alle de andre kriterier, som søgemaskinerne opsætter.

Andrew
--
*** The opinions expressed are not necessarily those of my employer. ***
* Software Engineer Andrew Engels Rump * BLIK og ROERarbejderforbundet *

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 15-02-02 16:31

"Andrew Engels Rump (formerly Leif Andrew Rump)" <newandrew@rump.dk> skrev
> After drinking 3 Pan Galactic Gargle Blasters, "Kasper Kyndsberg"
>
> Det tror jeg ikke er rigtigt!

Hvis man kigger lidt på de søgninger man specielt får fra Google, så lægger
Google i den grad væk på indholdet, title, links og eksterne links - kun
meget sjældent på Metatags.

I visse tilfælde har jeg dog set at den har brugt dem til framede sider.
I dette tilfælde havde designeren en "Denne side bruger frames..." i sin
body i <noframes> samt bedt søgemaskinen om at undlade at indeksere
underlæggende sider - fordi de lægger i en frame. Så har søgemaskinen ikke
så meget andet valg end at bruge description og keywords...

> Hvis din teori passer kan man lige
> så nemt narre søgemaskinerne ved at skjule noget tekst - f.eks.
> ved at give den samme farve som baggrundsfarven.

Der er faktisk masser af måder at forsøge at spamme søgemaskinerne på, for
at øge ens ranking.

Netop denne fremgangsmåde betragter de store søgemaskiner som spam. Den
tester vidstnok om <body bgcolor=""> er den samme som <font color="">.

Du kan faktisk godt med lidt css skjule en masse keywords på din side, men
fremgangsmåden er meget risikabel - kunne f.eks. resultere i banning af den
ip adresse der holder domænenavnet.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Bjarne

Dato : 10-03-02 21:28

> Er det blot i ens index file man behøver at inkludere meta tags'ene ?
> Er der nogen regler for hvilken rækkefølge de skal optræde i ?

Meta Tags og søgemaskiner er et meget stort og ikke statisk område. Det
bedste du kan gøre er at søge på meta tags på søgemaskinerne og finde nogle
sites, der beskriver emnet.
Hos mig på www.scandy.com finder du et par indledende tips og en meta tags
generator.

Venlig hilsen

bjarne

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 10-03-02 23:31

"Bjarne" <info@scandy.com> skrev
> Meta Tags og søgemaskiner er et meget stort og ikke statisk område. Det
> bedste du kan gøre er at søge på meta tags på søgemaskinerne og finde
> [...]

Kære Bjarne

Du skulle vel ikke hedde Bjarne Ravn og være registreret som ejer af Scandy?

Du bør meget klart og tydeligt angive dit tilhørsforhold når du anbefaler
dit eget produkt.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-03-02 07:48

On Sun, 10 Mar 2002 23:30:45 +0100, "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk> wrote:

> [...]
[..]
>Du bør meget klart og tydeligt angive dit tilhørsforhold når du anbefaler
>dit eget produkt.

Gør han ikke det?

--
- Peter Brodersen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 11-03-02 10:49

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev
> On Sun, 10 Mar 2002 23:30:45 +0100, "Kasper Kyndsberg"
> [..]
>
> Gør han ikke det?

Læste hans indlæg igen - jo det gør han.

Jeg beklager mine udfald.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk