Hjemmeside hjælp!!
Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 12-02-02 08:50

Er der nogen som har forstand på, hvorfor vores hjemmeside ikke vises.
Min søn har lavet hyperlinks til alt, siger han og jeg har ikke forstand på
sådan noget.

Er der nogen som evt. kan hjælpe??

Sanni

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 12-02-02 09:14

"SANNI TRUEDSSON" <pythagoras@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> Min søn har lavet hyperlinks til alt, siger han og jeg har ikke forstand på

Hvor er den uploadet? Altså hvad er adressen? Så kan jeg da prøve at se
om JEG kan se den

Hilsen
Lisbeth

Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 12-02-02 14:31

Den er på: http://hjem.get2net.dk/pythagoras
Håber at det virker ellers ved jeg ikke hvad han har lavet.

Tak for din hjælp.

Sanni

Fra : Pernille Scharff

Dato : 12-02-02 14:48

Hej Sanni,

jeg kan godt se siden, men der står altså bare at den er "under
construction" så noget kunne tyde på at det ikke er den rigtige index
side han har uploadet!

/Pernille

Fra : Renè Christensen

Dato : 12-02-02 19:04

jeg har også lige kikket på den men får også "This page is under
construction!", er den side som ønskes som brugt som index siden (den første
side som folk ser nå de kommer ind på din side) gemt som .html istedet for
..htm

/Rene

Fra : Renè Christensen

Dato : 13-02-02 09:31

Hej igen

jeg har leget lidt med min hjemside hos get2net og deres server fortrækker
en filen index.html før index.htm men begynder man at bruger store bogstaver
så vælger den index.htm før Index.html. så for at være sikker på at den
vælger den rigtige så nøjes med _en_ fil der hedder index.htm (med eller
uden stor og små bogstaver i, og med eller uden l til sidst)

/Renè

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 12-02-02 23:09

> Den er på: http://hjem.get2net.dk/pythagoras
> Håber at det virker ellers ved jeg ikke hvad han har lavet.
>
> Tak for din hjælp.

Hej Sanni.
Min første tanke er om han har kaldt forsiden for "index.htm" (eller
index.html - nogle servere vil have det sidste m med) - for ellers er det
altså nok det. Serveren forventer en index side som "hovedside" så hvis nu
jeres forside hedder f. eks forside.html, så kommer den altså ikke frem.

Nogle servere er forresten også "vanskellige" med store/små bogstaver,
således at f. eks. "index.html" er fint, mens "Index.html" ikke bliver vist.
Jeg kender ikke til Get2nets servere men jeg kunne forestille mig at det var
der fejlen lå.

Hvis det ikke er det, så skriv endelig igen, selvom det ikke er den *helt*
rigtige gruppe, dk.edb.internet.webdesign er sommetider lige rigeligt
"bedrevidende".

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 13-02-02 15:15

Tak for hjælpen til alle, som har kommet med løsningsforslag.

Nu virker det, måske pga. Renè s løsninger, jeg ved det ikke.

Andreas er meget stolt af resultatet, men nu er det morens kritiske punkter,
som skal rettes.

Hvorom alting er, så er jeg meget glad for at han har lavet den. Så må
rettelserne komme senere.

Hvis nogen har ris eller ros til den unge mand, så vil han være taknemlig.
Ens ego er jo så som så, når man kun er 14 år..

Sanni

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 13-02-02 18:32

> [...]
>
> Hvis nogen har ris eller ros til den unge mand, så vil han være taknemlig.
> Ens ego er jo så som så, når man kun er 14 år..

Ja, nu kan man se siden Og sikke nogle søde katte.

Altså...må jeg komme med et forslag? Lav teksten om til....tekst... Det er
ikke særlig smart med teksten som billeder, punkt ét er det besværligt at
rette og punkt to er der med garanti INGEN søgemaskiner der kan finde noget
som helst på jeres side på den måde. Jeg kan se det er lavet i Publisher,
det er nok ikke den bedste editor i det lange løb, men naturligvis fin at
starte med, man får jo relativt hurtigt et brugbart resultat ud af det. På
længere sigt vil jeg anbefale jer at få fat i et "rigtigt"
hjemmesideprogram, selv foretrækker jeg Dreamweaver men der er mange
forskellige, til mange forskellige priser.

Men en fin hjemmeside. Godt gået, Andreas! Småtingene skal du nok få styr på
i en fart! =o)

Hilsen
Lisbeth
(der med gru tænker på sin første hjemmeside...)

Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 15-02-02 14:01

Andreas har taget "Kritikken" til sig og har lavet en anden udgave af
hjemmesiden.
Måske ville du, Lisbeth; kigge forbi igen. Han er selv godt tilfreds med
denne udgave.

Sanni

Adressen er: http://hjem.get2net.dk/pythagoras