Sidney Lumet - anbefalinger ønskes
Fra : Ole Kofoed

Dato : 12-02-02 00:13

Jeg har lige set "En skæv eftermiddag" (Dog Day Afternoon), hvilken
fremragende film, den bedste præstation jeg har set fra Pacino. 70'erne
er og bliver mit favorit årti mht. amerikanske film.

Ud over ovenstående har jeg vist kun set "The Hill" og "12 Angry Men",
men han må havde lavet andre film der er værd at se? Jeg har kigget
lidt på "Network" og "Fail-Safe", men holder de i dag? "Serpico" ser
også god ud men er desværre ikke tilgængelig på DVD.

Mvh.

Ole

Fra : Peter Fleinert

Dato : 12-02-02 00:36

Personligt kan jeg godt lide Deathtrap (1982), hvor Michael Caine og
Christopher Reeve, er fremragende. I det hele taget er det en rigtig god
historie.
En anden god film er (selvfølgelig, havde jeg nær sagt), Murder on the
Orient Express (1974). Det er simpelthen en stjerneparade der er med i den
film, men hvis man ikke kan lide Agatha Christie er det nok ikke den
korrekte film at købe.
Venlig hilsen Peter.

Fra : Zeki

Dato : 12-02-02 00:40

'Serpico' synes jeg var meget kedelig, men hans film med Sean Connery
(Anderson Tapes, The Offence) er rigtig gode og kan klart anbefales. Det kan
'The Verdict' og ikke mindst 'Q and A' hvor Armand Arsante spiller
fremragende, også.

Zeki

Fra : Wertigo

Dato : 12-02-02 11:11

Ole Kofoed <news@dvd-basen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c684f60$0$22277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> lidt på "Network" og "Fail-Safe", men holder de i dag? "Serpico" ser
> også god ud men er desværre ikke tilgængelig på DVD.

Network er en meget fin komedie, og den holder IMO 100 % den dag i dag.
Måske er den endda bedre i dag, hvor dens satiriske elementer slet ikke
virker så 'far out'. En anden 'must-see' film er The Verdict, der for nylig
blev sendt på tv 2. Paul Newman er endnu engang gennemført fremragende i den
altoverskyggende hovedrolle. Han er altså blandt historiens største
skuespillere! Samtidigt er den et studie i, hvordan man allerbedst kan
udnytte lydsiden, så det bliver en vigtigt ingrediens i filmen - også selv
om filmen ikke er lavet af Bruckheimer, Lucas eller Spielberg.

MvH Mikkel