Trådløst netværk
Fra : Lars Hult

Dato : 24-01-01 11:04

Jeg er interesseret i et trådløst netværk til, at kunne forbinde den bærbare
til netværket derhjemme, så man ikke er afhængig af kabling.

Er der nogen der kan foreslå noget og kan det ovehovedet fås til fornuftige
priser (endnu) ?

hilsen Lars

Fra : Thomas - Ford Sierra~

Dato : 24-01-01 15:01

> Er der nogen der kan foreslå noget og kan det ovehovedet
fås til fornuftige
> priser (endnu) ?

Compaq har det, men så kender man jo også prisen...

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Flemming Riis

Dato : 24-01-01 15:07

On Wed, 24 Jan 2001 15:01:11 +0100, "Thomas - Ford Sierra XR4i"
<Thomas_k@knudsen.dk> wrote:

>Compaq har det, men så kender man jo også prisen...

Omkring 2k pr enhed er da fornuftigt.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-01-01 19:17

"Lars Hult" <lhu@codan.dk> wrote:

> [...]
>til netværket derhjemme, så man ikke er afhængig af kabling.
>
>Er der nogen der kan foreslå noget og kan det ovehovedet fås til fornuftige

Jeg kiggede ind i den lokale tele-butik idag, og de har faktisk en
færdig pakke til trådløst netværk mellem 2 PC'er.

Så vidt jeg husker var det USB enheder. De arbejder i 2-4 GHz området.
Rækkevidden skulle være 500 feet i fri luft, 150 feet indendørs.
Hastigheden var specificeret til 1 Mbit/sek, og dermed noget
langsommere end et kablet netværk

Prisen bemærkede jeg ikke, men du kan jo høre i tele butikken.

MLR

Fra : Lars

Dato : 27-01-01 16:57

1999,- incl. moms.

vh
--
Lars,
<URL:http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Arne Keller

Dato : 24-01-01 22:30

"Lars Hult" <lhu@codan.dk> wrote in message
> [...]
> til netværket derhjemme, så man ikke er afhængig af kabling.
>
> Er der nogen der kan foreslå noget og kan det ovehovedet fås til

Der findes forskellige løsninger til SOHO markedet.

Avaya RG1000 er et produkt med indbygget accesspunkt, Ethernet, V.90 modem
og NAT router.
http://www.wavelan.com/products/productdetail.html?id=29
Det er et 11Mbps system, som yder ca. som en 10Mbps hub.
Den er rimelig nem at sætte op funger fint.

Den kan leveres som en bundle med 1 trådløst kort til under 4K + moms.

--
Arne Keller
Kemp & Lauritzen Kommunikation