<? eller <?php
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-02-02 21:08

Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at kikke lidt på PHP. Jeg har købt
en god begynder bog og selvfølgelig fundet en del sider på nettet. Noget jeg
ikke lige umidlbare kan finde svar på er: "Hvad er forskellen på begynde sin
kode med <? eller <?php". Begge dele virker jo fint (for mig), men er der
nogle tilfælde hvor det ene er bedre end det andet?

- Lars

Fra : Jonas Delfs

Dato : 11-02-02 21:11

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kode med <? eller <?php". Begge dele virker jo fint (for mig), men er der
> nogle tilfælde hvor det ene er bedre end det andet?

<? er kortest - men det er også den eneste fordel:
- hvis short_tags er slået fra virker kun <?php
- hvis du har et XML-dokument der parses af PHP og short_tags er On vil PHP
prøve at parse XML'en hvilket resulterer i en parse-error.

Konklusion: brug <?php. :)

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-02-02 21:22

"Jonas Delfs" <jonas@NOSPAMdelfs.dk> wrote in message
> "Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse
[snip]
> [...]
PHP
> prøve at parse XML'en hvilket resulterer i en parse-error.

Ahh... jeg tænkte nok der var en idé med det. Så må jeg hellere tillægge mig
en god vane
Mange tak for det hurtige svar.

- Lars