hjælp hjælp TCP/IP
Fra : palle

Dato : 11-02-02 21:02

jeg har et nætværk ( win 2000 ) bestående af 2 computere med en HUB imellem.

på computer A er der installeret et ISDN Modem.

Jeg kan fra computer A, komme på internettet og jeg kan komme ind på
hard-disken på computer B

Fra Computer B kan jeg også komme ind på hard-disken på computer A, men ikke
på internettet HVORFOR ????????

er der nogen der kan lave en udførlig vejledning i hvordan at alle tcp/ip
adresserne skal være på de to computere

please please

Fra : Henning

Dato : 11-02-02 21:52

> [...]
>på internettet HVORFOR ????????
>
>er der nogen der kan lave en udførlig vejledning i hvordan at alle tcp/ip

Har du installeret Internet-deling på dine maskiner?
Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : palle

Dato : 11-02-02 23:48

ja begge felter er markeret det er sansynligvis tcp/IP indstillingerne jeg
har rodet med

palle

Fra : Arcana

Dato : 20-02-02 09:25

"palle" <mille@hjertebarn.dk> skrev i en meddelelse

> ja begge felter er markeret det er sansynligvis tcp/IP indstillingerne jeg
> har rodet med

Har du DSL med fast IP-adresse på den ene PC? I Windows online-hjælp står
følgende:

Vigtigt!
Du bør ikke bruge denne funktion i et netværk med andre domænecontrollere
med Windows 2000 Server, DNS-servere, gateways, DHCP-servere eller systemer,
der er konfigureret til statiske IP-adresser.

/arcana