Terrorangreb i nyere film
Fra : Jakob Medgyesi

Dato : 11-02-02 20:10

Halløj,
Er der nogen der kan hjælpe mig med et par titler på nyere Hollywood film
(helst fra dette årtusind), med terrorangreb er centralt for handlingen.
Gerne med Arabiske terrorister, da det er til mit speciale hvor en del
omhandler terrorangreb og fremstillingen af Arabere i medierne.

Mvh,
Jakob Medgyesi

Fra : Niels N

Dato : 11-02-02 20:18

"Jakob Medgyesi" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gerne med Arabiske terrorister, da det er til mit speciale hvor en del
> omhandler terrorangreb og fremstillingen af Arabere i medierne.

The long kiss goodnight (er dog ikke fra dette årtusind)
Swordfish (ikke decideret terrorangreb men bekæmpelse)

mvh Niels

Fra : Zeki

Dato : 11-02-02 20:28

Det jødisk ejede filmselskab, Cannon, producerede i 80'erne en række
anti-araber film omhandlende terrorister, hvoraf 'Delta Force' nok var den
mest grele. Derudover er en del af Schwarzenegger's film, fx 'True Lies' og
den helt nye 'Collateral Damage' nok værd at nærstudere.

Det mest nuancerede syn på terrorisme synes jeg man får i 'Iscenesat' (The
little drummer Girl) som er baseret på John Le Carre's roman.

Zeki

Fra : n k p

Dato : 12-02-02 03:34

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote in message
> [...]
og
> den helt nye 'Collateral Damage' nok værd at nærstudere.

Collateral Damage er ikke arabiske terrorister, men colombianske. Som også
er narkoproducenter. Og marxister.

Fra : Jeppe Møller

Dato : 12-02-02 11:41

> Collateral Damage er ikke arabiske terrorister, men colombianske. Som også
> er narkoproducenter. Og marxister.

Colombiansk- neutralt ord
narkoproducent- negativt ladet ord
marxister- positivt ladet ord

-alt i alt tæver Arnold en flok neutrale- hvorfor har vi aldrig set en film
hvor Schweizerne for nakkehuk og skibberbryst?

/Jeppe

Fra : Bo Kristensen

Dato : 12-02-02 18:27

"Jeppe Møller" <jeppem@groenjord.dk> wrote in message

> [...]
film
> hvor Schweizerne for nakkehuk og skibberbryst?

Er ikke enig

Colombiansk - negativt ladet (drikker ikke kaffe eller tager stoffer!)
narkoproducenter - enig med dig.
marxister - MEGET negativt ladet - hvis du vil fortsætte diskussionen ses vi
i dk.politik

Så Schwarzenegger tæver de rigtige - bemærk også er Schwarzenegger er
republikaner.

Bo

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-02-02 19:01

"Bo Kristensen" <gobo@NOSPAMit.dk> skrev:

>Colombiansk - negativt ladet (drikker ikke kaffe eller tager stoffer!)

Som Robert Vaughn siger i Superman III (citeret efter hukommelsen):
Colombia har to vigtige eksportartikler. Den anden er kaffe.

Niels Søndergaard

Fra : Zeki

Dato : 12-02-02 19:10

> Collateral Damage er ikke arabiske terrorister, men colombianske.

Jeg påstår heller ikke at den er med arabiske terrorister.
I den første besked står der "Gerne med Arabiske terrorister" - det vil med
andre ord sige "ikke nødvendigvis"

Zeki.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 11-02-02 21:04

> [...]
> Gerne med Arabiske terrorister, da det er til mit speciale hvor en del
> omhandler terrorangreb og fremstillingen af Arabere i medierne.

The Siege (m. Denzel Washington). Den blev meget kritiseret for sin
skildring af arabere, men er dog fra 1998.

MVH
Jens

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 11-02-02 22:32

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> skrev:

>The Siege (m. Denzel Washington). Den blev meget kritiseret for sin
>skildring af arabere, men er dog fra 1998.

Den ville jeg også have foreslået. Lige netop denne film kommer på
mange måder uhyggelig tæt på det, der skete den 11. september.

Niels Søndergaard

Fra : C.H.Engelbrecht

Dato : 11-02-02 22:13

> [...]
> Gerne med Arabiske terrorister, da det er til mit speciale hvor en del
> omhandler terrorangreb og fremstillingen af Arabere i medierne.

En rund film er 'Rules of Engagement' (Tommy Lee Jones, Samuel L. Jackson),
hvor araberne, efter min bedste overbevisning, bliver præsenteret lidt mere
realistisk end ellers.

Totalt firkantede film er sådan nogle som 'Critical Decision' (Kurt Russel,
Steven Seagal) og de øvrigt nævnte.

Fra : Thomas K

Dato : 21-02-02 19:18

hvad med hammilton... ved sq ik om den er fra dette årti, men det er da
noget med arabere er det ik ?