PDF - Jeg er dybt fortvivlet :-(
Fra : Sviss Cobazor

Dato : 11-02-02 19:32

Nu har jeg i et stykke tid forsøgt at få hjælp til dette, men jeg har endnu
ikke haft heldet med mig. Jeg er ikke 'hard core' programmør, så ting som
måske synes at være en selvfølgelig, er det ikke nødvendigvis for mig.

Jeg søger noget som kan:

Bygge PDF-dokumenter udfra HTML-dokumenter på webserveren.
Jeg anvender Win98/Apache/PHP/MySQL til at generere mine html-dokumenter.
(Perl er også insalleret)

Jeg har søgt oppe og nede, ude og inde, men har ikke fundet noget som har
virket tilgængeligt for mig.
Mange produkter koster en hel del penge og kommer derfor ikke rigtig i
betragtning.
Andre kræver et ekstra produkt, som kræver et ekstra produkt, som kræver et
ekstra produkt som kun kan køre på enten Linux, Win2k eller NT etc.

Jeg har fundet nogen som konvertere til postscript og derefter til pdf.
Hvordan det gøres rent fysisk er underordnet for mig bare det virker.
Problemet er ofte at der er en masse som skal kompileres på en eller anden
måde og her er jeg ikke særlig stærk.

Jeg havde en forstilling om, at der måtte kunne findes enten nogle
biblioteker man kan anvende med tilhørende dokumentation eller også noget
CGI som så igen anvender nogle biblioteker.
Jeg kan ikke finde nogen løsning eller også kan jeg ikke finde ud af at
bruge det jeg finder.

HJÆLP !!

Hvad skal jeg dog gøre?
Hvis du skulle være så rar at svare mig i et forsøg på at hjælpe, så mærk
dig de tre øverste linier i denne post, ellers er det slet ikke sikkert jeg
får noget ud af det du bruger din tid på at forklare mig.

Du er meget velkommen til at maile direkte til mig på sviss@nospam.dk

Mvh.
Sviss Cobazor

Fra : Jonas Delfs

Dato : 11-02-02 19:48

"Sviss Cobazor" <sviss@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bygge PDF-dokumenter udfra HTML-dokumenter på webserveren.
> Jeg anvender Win98/Apache/PHP/MySQL til at generere mine html-dokumenter.

*Måske* kan du få noget ud af at kigge på dette eksempel:
http://stock.ter.dk/pdf/

--
Mvh./Best Regards
Jonas Delfs, http://delfs.dk

Fra : Henrik Hansen

Dato : 12-02-02 09:44

"Sviss Cobazor" <sviss@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Bygge PDF-dokumenter udfra HTML-dokumenter på webserveren.
> Jeg anvender Win98/Apache/PHP/MySQL til at generere mine html-dokumenter.

http://www.easysw.com/htmldoc/ - skal køres med et system kald. Den
kan konvertere html til pdf og ps.

--
Henrik Hansen

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 12-02-02 23:18

Ja jeg har kigget på den og den koster knapper, men nu køber jeg skidtet, da
jeg ikke har haft held med at finde noget gratis produkt, som sådan uden
videre kunne tages i brug og samtidig kan mit projekt ikke vente længere.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 12-02-02 23:27

> [...]

> videre kunne tages i brug og samtidig kan mit projekt ikke vente længere.

ehh nej, det er kun support der koster, kommando linje programmet er
så vidt jeg kan se gratis.

--
Henrik Hansen

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 16-02-02 15:11

Nej, kommando-linine-programmet er netop det som ikke er med i den gratis
version.
Det er lige meget nu, jeg har løbt en 90 dages support periode, hvilket
giver mig den fulde version.
Versionen udløber ikke selvom support udløber.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 12-02-02 23:29

Henrik Hansen <hh@fsck.dk> wrote:

> ehh nej, det er kun support der koster, kommando linje programmet er
> så vidt jeg kan se gratis.

Fra deres FAQ

<quote>
Do I Have to Pay to Use HTMLDOC?

No. HTMLDOC is provided under the terms of the GNU General Public
License, which allows you to use the software at no charge.

That said, since you aren't paying for the software you do not get any
support or warranty of any kind.
</quote>

--
Henrik Hansen

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 16-02-02 15:14

Det er muligt at det kan lade sig gøre hvis man henter source'en men jeg har
ikke visual c++ og desuden er jeg ikke en prof til at kmpilere etc,
tilgangæld har jeg travlt hehe, derfor købet.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 16-02-02 16:30

"Sviss Cobazor" <sviss@nospam.dk> wrote:

> Nej, kommando-linine-programmet er netop det som ikke er med i den gratis
> version.

jo alt er med sourcen er nemlig under GPL. Det er kun til windows
kommandolinje programmet ikke forfindes i en compileret version på
sitet (så kan de jo tjene lette penge fordi folk der bruger windows
ikke kan finde ud af at compilere ;)

> Det er lige meget nu, jeg har løbt en 90 dages support periode, hvilket
> giver mig den fulde version.
> Versionen udløber ikke selvom support udløber.

self udløber den ikke, det er jo kun supporten + en compileret version
du betaler for, det er jo GPL.

--
Henrik Hansen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 16-02-02 16:32

> [...]

> ikke visual c++ og desuden er jeg ikke en prof til at kmpilere etc,
> tilgangæld har jeg travlt hehe, derfor købet.

Det går jo også til et godt formål må man sige og det er jo ikke
ligefrem fordi man bliver runiret af at købe den supporterede version.

--
Henrik Hansen