Mail()
Fra : Sinkbæk

Dato : 11-02-02 18:41

Hej!

Jeg har et par gange oplevet at når jeg bruger:
mail("adresse@i.dk", "Subject", $body, "From: Mig <mig@i.dk>");

-Så står der: World Wide Web [mailto:www@udbyder.dk] i fra-feltet og i
emne-feltet står der intet.

Hvad gør jeg galt?

Det skal dog siges at, hvis man fx bruger Outlook som mail-prog. så er der
ingen problemer og mailen har det rigtige i både fra- og emnefeltet.

-----
-Mvh.
Sinkbæk

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-02-02 18:46

"Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> wrote in message
> [...]
> Det skal dog siges at, hvis man fx bruger Outlook som mail-prog. så er der
> ingen problemer og mailen har det rigtige i både fra- og emnefeltet.

Altså det virker, hvis man læser det i Outlook?
Hvad med Outlook Express?
Hvor virker det ellers ikke?

Eller mere interessant:
Hvad står der i felterne "From" og "Subject" i headeren?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Sinkbæk

Dato : 11-02-02 19:42

> Altså det virker, hvis man læser det i Outlook?
> Hvad med Outlook Express?
> Hvor virker det ellers ikke?
>
> Eller mere interessant:
> Hvad står der i felterne "From" og "Subject" i headeren?

Det eneste jeg er sikker på er at det virker i Outlook Express.
Jeg ved også at det IKKE virker hos Hotmail.com

Headeren:

Subject og from længere nede i headeren ser sådan ud:
Subject: Subject
From: "Mig" <mig@i.dk>

Så jeg forstår stadig intet...

--Sinkbæk

Fra : Niels Andersen

Dato : 11-02-02 22:13

> Det eneste jeg er sikker på er at det virker i Outlook Express.
> Jeg ved også at det IKKE virker hos Hotmail.com
> Subject: Subject
> From: "Mig" <mig@i.dk>

Hvor står der så "World Wide Web" osv. henne?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Sinkbæk

Dato : 12-02-02 14:11

> Hvor står der så "World Wide Web" osv. henne?

World Wide Web står som afsender og ingen tekst i emne-feltet.

-Sinkbæk

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-02-02 14:28

> World Wide Web står som afsender og ingen tekst i emne-feltet.

Nu modsiger du dig selv... Du sagde lige før, at der står det rigtige i
From- og Subject-felterne.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Sinkbæk

Dato : 12-02-02 17:30

> Nu modsiger du dig selv... Du sagde lige før, at der står det rigtige i
> From- og Subject-felterne.

Der står det rigtige i From og Subject-felterne i headeren ja - men ikke i
selve mailen.

Ska vi ik ta det helt forfra:
Er der noget galt med brugen af funktionen:

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-02-02 17:30

> Der står det rigtige i From og Subject-felterne i headeren ja - men ikke i
> selve mailen.

I body'en?

Der må vel stå "World Wide Web" osv. et eller andet sted, i den mail der
bliver sendt. Ellers er det mail-readeren der er fejl i.

> Er der noget galt med brugen af funktionen:
> mail("adresse@i.dk", "Subject", $body, "From: Mig <mig@i.dk>");

Nej.

--
Mvh.