Problemer med Sejlklub
Fra : // Ralley

Dato : 11-02-02 17:31

Hej Folkens

Jeg har et problem med en sejlklub.
Jeg har i sin tid købt en bådplads i sejlklubben og indbetalt et depositum.

Nu har jeg så valgt at opsige min bådplads, men så siger sejlklubben at jeg
først kan få depositummet tilbage når pladsen er solgt.

Nu ligger det sådan at der er 20 bådpladser der er blevet opsagt, og at
personerne bag bådpladserne først kan få deres depositum når pladsen er
solgt.
Det vil sige at hvis man kommer sidst i køen, kan der jo gå flere år inden
man kan få sit depositum.

Kan det passe??

Mvh
// Ralley

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-02-02 17:45

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 11-02-02 17:46

"// Ralley" <sd8398@ehs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kan det passe??

Hvad står der i den kontrakt, du indgik omkring bådpladsen?

Hr. Bjørn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 11-02-02 18:09

Jeps, sagtens. Det kører lige som nogle andelsboligforeninger kørte (og
stadig kører) i 70'erne, hvor mange af disse havnes vedtægter blev lavet.

Det du har betalt er for, er nok ikke et dispositum men købet af en andel.
Andelen giver så ret til at bruge en plads (ofte ikke en bestemt plads).
Medens man bruger pladsen betaler man "fællesudgifter" for at bruge pladsen.
Når du opsiger pladsen betaler du ikke længere "fællesudgifter", men du ejer
jo stadig andelen. Først når denne sælges får du dine penge tilbage. I nogle
havne kan man selv sælge dem (frit og uden begrænsninger på prisen) og i
andre havne skal man følge et "system" og en fastlagt pris.

Således fungerer det i hvert fald i Hundige (med frit salg og prissætning).
Det er jeg godt tilfreds med.

Jeg tror du kan brøste dig af at være andelshaver. Som Bjørn foreslår: læs
de betingelser du oprindeligt skrev under på.

/Bjarke