index i frame problemer ?
Fra : Stig Olsen

Dato : 24-01-01 15:46

Hej alle i kloger hoveder (ment positivt).

Jeg har rodet med en hjemmeside for nogle bekendte, hvor index html-filen er
en frame, som så åbner hovedsiden med det samme. Dette skulle betyde at jeg
kun har www-adressen i URL feltet, så man ikke kan se alle underliggende
html sider i URL feltet når man klikker sig frem.
Dette virker da også.....MEN - nu har jeg til min skræk konstateret at den
tilsyneladende kun kan ses af folk med IE5.5 ???. Har testet det på IE4.0 og
IE5.0, og de kan ikke se siden.

Er der et kvikt hoved der kan fortælle hvad jeg gør forkert, eller om det
bare er så'n.

Siden er lavet i Frontpage 2000, og adresse hedder www.elkalk.dk (det er kun
en betaversion, så vær' god ved mig )

På forhånd tak

Stig Olsen

Fra : jopa

Dato : 24-01-01 20:09

Stig Olsen skrev bla..

> Er der et kvikt hoved der kan fortælle hvad jeg gør forkert.

Du sørger for at have et par alternative Browsere indstaleret på din maskine
så du kan teste i forskellige Browsere.
Umiddelbart ser det ud til din kode er smidt på siden med en skovl.
Start forfra er mit ringe råd.

--
jopa

www.jp-web.dk

Fra : Stig Olsen

Dato : 25-01-01 08:03

Tak for svaret, selvom jeg ikke rigtig kan bruge det til noget.
Har kigget koden, og kan ikke umiddelbart se hvor "skovlen" har været
anvendt.

Stig Olsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-01 08:27

Wed, 24 Jan 2001 15:45:49 +0100, skrev "Stig Olsen"
<stigolsen@hotmail.com>:

>Siden er lavet i Frontpage 2000, og adresse hedder www.elkalk.dk (det er kun
>en betaversion, så vær' god ved mig )

Tjah - du har da fået smidt <head>, det var der ikke før.
Men du afslutter ikke body, bare som en vigtig detalje.

Du bruger flere tabeller rodet ind i hinanden uden at de er
afsluttede.

Du har vist rodet meget selv med html-koden.
FP laver ikke sådan et gang rod.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Stig Olsen

Dato : 25-01-01 11:19

> [...]
> http://smedeparken.mobilixnet.dk
> med hjælp og tips til din hjemmeside -
> Sidst opdateret 21.12.2000 og er kun i sin spæde start.

Tak for svaret, Knud

Jeg fandt ud af det med <head>, men jeg forstår ikke det med at tabellerne
er rodet ind i hinanden.
Jeg fusker rundt i Frontpage - det er korrekt (jeg er lidt af en newbie),
men jeg mener ikke at have fusket rundt i selve html koden, da jeg ikke
rigtigt tør. Er det så problematisk når skidtet nu virker ? - og i tilfælde
af JA, hvilke konsekvenser har det så ?

På forhånd tak

Stig Olsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-01 19:01

Thu, 25 Jan 2001 11:19:19 +0100, skrev "Stig Olsen"
<stigolsen@hotmail.com>:

> [...]
>rigtigt tør. Er det så problematisk når skidtet nu virker ? - og i tilfælde

Den virker ikke, jo nu får man blyanterne (eller hvad det nu er) i
Netscape og et lille blåt hjørne.... (hvis man bruger andet end IE)

Fejlene starter allerede med Indexsiden.
Prøv at starte helt forfra.
Hvad bruger du frames til ?

med venlig hilsen
Knud

Fra : Stig Olsen

Dato : 26-01-01 07:44

> [...]
> http://smedeparken.mobilixnet.dk
> med hjælp og tips til din hjemmeside -
> Sidst opdateret 21.12.2000 og er kun i sin spæde start.

suk

Nå, jeg prøver at installere Netscape - kan dog ikke finde problemet.
Frames bruger jeg kun for at slippe for at der står andet end hovedadressen
i URL feltet, måske jeg dropper det.
Under alle omstændigheder, tak for din tid og hjælp.

Stig