Office dokumenter i FP2K
Fra : ksw@leo-pharma.com

Dato : 24-01-01 15:44

Hej alle

Jeg er blevet frarådet at gemme Office dokumenter (Word - Excel m.m.)
som HTML og indsætte dem på mit hjemmeside.
Er det en udbredt holdning blandt jer "Web hajer" eller er det OK ?

PS. Kan disse filer/dokumenter også anvendes i Netscape fra ver. 3 ?

mvh

Ken

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 24-01-01 19:50

wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Er det en udbredt holdning blandt jer
> "Web hajer" eller er det OK ?

Det er vist en meget udbredt holdning. Office produkterne er IKKE
velegnede til html-kodning og webdesign.
- der skabes megen unødig og rodet kode
- koden er ikke valid ( http://validator.w3.org )
- koden er tilpasset Internet Explorer

Men hvad skal du så gøre ? Ja, mit bedste råd er at starte med at lære
HTML på den rigtige måde. Det er noget af den bedste tid du kan
investere hvis du vil noget seriøst med webdesign. Prøv eventuelt at
følge nedenstående link og læse HTML-tutorialen.

Det er nemmere end du tror!
http://www.html.dk/tutorials/html/

> PS. Kan disse filer/dokumenter også anvendes
> i Netscape fra ver. 3 ?

Netscape 3 - det var godt nok en gammel sag. Den er der vist meget få
der anvender. Men for at svare på dit spørgsmål, så kommer det meget an
på hvilke funktioner der er asnvendt i de oprindelige dokumenter. Jeg
vil gætte på at siderne er ubrugelige i NN3 - men prøv det, prøøv det!

Mvh
Jonas

Fra : Ken

Dato : 25-01-01 10:53

OK - tak for dit hint.
Hvor kan man så hente de gamle browser versioner til at teste siden med ?

mvh

Ken

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-01-01 18:31

Thu, 25 Jan 2001 10:52:41 +0100, skrev "Ken" <ksw@leo-pharma.com>:

>Hvor kan man så hente de gamle browser versioner til at teste siden med ?

Netscape 3 og 4 kan du hente fra Netscape.

IE 3 og 4 kan du ikke mere downloade fra MS.

Men de ligger da sikkert et eller andet sted på nettet.

IE 3 fandt jeg f.eks. her:
http://www.chugach.net/~techtips/ie3dt.htm
ved hjælp af
<http://www.google.com/search?q=%22download+Internet+Explorer+3%22&btnG=Google-s%F8gning&hl=da&lr=>

På chugach ligger også gamle Netscape.

Men det er ikke sådan lige til til at have flere versioner af samme
browser på samme styresystem.

Men har du Netscape 4 + 6, IE 5 samt Opera 5, så er du såmænd ganske
godt dækket ind og de kan alle være installeret på samme styresystem.

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 21.12.2000