Styleboks problem
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 11-02-02 16:29

Hej
http://www.w3.org/TR/CSS2/visuren.html#absolutely-positioned er vist
et style men jeg kan bare ikke få det til at vise siden korrekt på
http://www.svend-bent.dk/dogme/index2.asp næsten samme kode ind bortset
fra jeg har sat en border rundt om hver boks for at kunne se hvor de er
henne.

Kan i sige mig hvad der er galt? eller vil i forslå andre muligheder jeg
vil gerne have det til at stå som det allerede er på
http://www.svend-bent.dk/dogme/testindex.asp bare ikke så
sammen-gnidret.

--
Mogens D. Hansen
Man skal være et røvhul, for at få en skid ud af det!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 16:54

Mon, 11 Feb 2002 16:28:30 +0100, skrev "Mogens Dyhre Hansen"
<mogens@REMOVEsvend-bent.dk>:

>På http://www.w3.org/TR/CSS2/visuren.html#absolutely-positioned er vist
>et style men jeg kan bare ikke få det til at vise siden korrekt

Du bliver nødt til at vente på, at der kommer en browser, der
understøtter header og footer i css.

Så desværre kan du ikke rigtig bruge det til noget endnu.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 11-02-02 19:04

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Du bliver nødt til at vente på, at der kommer en browser, der
> understøtter header og footer i css.

Er det ikke den gældende version af css2 jeg har fundet dette eks.?
http://www.w3.org/TR/CSS2/visuren.html#absolute-positioning
Det er nu ikke noget særligt eller specielt ccs med det Header/footer
jeg kan vel kalde en boks lige det jeg har lyst til ik

> Så desværre kan du ikke rigtig bruge det til noget endnu.

er du helt 100% sikker på det?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 19:44

Mon, 11 Feb 2002 19:03:53 +0100, skrev "Mogens Dyhre Hansen"
<mogens@REMOVEsvend-bent.dk>:

>Er det ikke den gældende version af css2 jeg har fundet dette eks.?

Jo, men der er vidst ingen browser, der understøtter det hele.
bl.a. position: fixed er der meget ringe understøttelse af.

>er du helt 100% sikker på det?

Jeg har forsøgt mange gange og ikke kunnet få det til at fungere
uanset, hvilken windowsbrowser, jeg har set den i.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 11-02-02 20:58

> Jo, men der er vidst ingen browser, der understøtter det hele.
> bl.a. position: fixed er der meget ringe understøttelse af.
Ja det fandt jeg også udaf

> Jeg har forsøgt mange gange og ikke kunnet få det til at fungere
> uanset, hvilken windowsbrowser, jeg har set den i.

Ja du plejer jo at have ret! så jeg har flækket noget sammen som ser
fornuftigt ud fra 640px og opad så vidt jeg kan se.der er på
http://www.svend-bent.dk/dogme/testindex.asp og det gik også igennem på
css validatoren.

Fra : mola

Dato : 11-02-02 21:39

> [...]
>
> Jeg har forsøgt mange gange og ikke kunnet få det til at fungere
> uanset, hvilken windowsbrowser, jeg har set den i.

Prøv følgende url med Opera 5 ell. 6:

http://mola.homepage.dk/css2/

Det er faktisk meget tæt på det eksempel der er at finde i 9.6 i css2.

Vil dog ikke anbefale at se det i andet end Opera. Prøv med forskellige res.
Både html og css validerer.

Så mangler vi bare at "de andre" også vågner op.

mvh
mola

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 22:03

Mon, 11 Feb 2002 21:38:33 +0100, skrev "mola"
<mola@vip.cybercity.dk>:

>Prøv følgende url med Opera 5 ell. 6:

Nydeligt.
Jeg må indrømme, at jeg ikke kan huske, hvormeget jeg prøvede med
Opera.

En Opera-only løsning er tiden desværre ikke moden til og jeg har
selv et tvetydigt forhold til den.

>Så mangler vi bare at "de andre" også vågner op.

Ja.