Soltek SL-DRV2 og AMD XP 1700 Mhz. Problem
Fra : Lene Hvilsted

Dato : 11-02-02 16:02

Hej med jer

Jeg har et problem med en ny maskine
Soltek SL-DRV2
AMD XP 1700 Mhz.
Asus 7100 Gefors 64 mb
IBM 40 Gb harddisk
256 mb ddr ram

den tænder ikke for skærmen, er der nogle bestemte ting man skal være
opmærksom på. jeg har prøvet og skifte grafikkortet ud med et andet men det
hjalp ikke har i nogle forslag hvad jeg kan prøve

Med venlig hilsen

Lene Hvilsted
E-mail: L.Hvilsted@tdcadsl.dk

Fra : Coach

Dato : 11-02-02 16:34

Hvilken strømforsyning bruger du?

Skal være på 300watt og opefter.
+5v og +3.3v skal tisammen yde mindst 150W

Det kan du se på str.forsyn. hvis det er et kvalitetsprodukt.

Det kan være årsagen, men det er ikke sikkert.

mvh
Brian

Fra : Dabbu

Dato : 11-02-02 16:52

> [...]
det
> hjalp ikke har i nogle forslag hvad jeg kan prøve

Hejsa -

Jeg har selv lige oplevet nøjagtig samme fejl med næsten samme konf [Soltek
SL-DRV2 mm] og for s.... hvor var jeg frusteret...

Bemærk om der kommer et 'bib' fra pc-speakeren, det skal der ! (husk at
montere pcspeaker på bundkort)

Jeg er ikke helt klar over hvad det var der løste problemet, men her er hvad
jeg gjorde:

1.) Jeg af/genmonterede bundkortet, da jeg ikke var 100% sikker på om
bundkortet rørte kabinettet (udover de dertilhørende stage). Jeg satte tape
over hver stag & prikkede hul til skruerne så jeg var helt sikker på at der
ikke var uønsket kontakt med kabinettet.

2.) Check bundkortsmanual, du skal flytte den jumper som bestemmer din
fsbhastighed . Jeg mener den default står til 100mhz , denne skal flyttes
til 133mzh + checke andre jumpers for en sikkerheds skyld .

Vupti, herefter var signal til grafikkortet og det har kørt lige siden .

Mvh
Dabbu

Fra : Deaster

Dato : 11-02-02 17:20

> [...]
det
> hjalp ikke har i nogle forslag hvad jeg kan prøve

Tryk gfx. kortet helt i bund, jeg havde det samme og var sikker på at min
gfx kort sad som det skulle, meeen hiv det op igen og tryk det rigtigt godt
ned.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 12-02-02 01:25

"Lene Hvilsted" <l.hvilsted@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]

det
> hjalp ikke har i nogle forslag hvad jeg kan prøve

Prøv at finde den jumper der sletter CMOS (i manualen+på bundkortet) og flyt
jumperen frem og tilbage igen efter 10-20 sekunder.

Husk der ikke må være strøm på imens.

Tjek også at multiplieren enten står til auto eller manuelt er sat til det
rigtige. Ditto mht. strøm på CPU.

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : Lene Hvilsted

Dato : 12-02-02 21:42

Hej Igen

Det var bundkortet der var defekt, men tak for svarene i gav mig.

Med venlig hilsen

Lene Hvilsted