Asus a7v
Fra : Karsten Kristensen

Dato : 11-02-02 12:49

Hejsan

Jeg har et a7v board med et VIA VT8363(kt133), sommen med en Duron 600. Der
står på kassen til det at den også kan tage Athlon procesoorer.

Jeg skal nok til at opgradere det - hvor hurtig processor kan jeg sætte i?
Jeg læste også et sted, at der er kommet en ny version af Athlon, den kan
den vel ikke køre eller hvad?

KK

Fra : Ploink

Dato : 11-02-02 13:15

den hurtigste CPU med 200Mhz-bus
hvis bios ver 1009

Fra : orbital

Dato : 11-02-02 15:24

On Mon, 11 Feb 2002 12:49:15 +0100, "Karsten Kristensen"
<Karsten@kristensen.nuXXX> wrote:

> [...]
>Jeg læste også et sted, at der er kommet en ny version af Athlon, den kan

Noget til 13x100. Den højeste multiplier er egentlig 12.5x (se
manual), men den skulle være remapped til 13.

Så duron 1300, tbird fsb200 for 1300, eller nøjes med 1200. Det er
deromkring.

mvh

John

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-02-02 15:33

Afhænger af bundkort revisionen. Revision 1.00 og 1.01 kan tage 1,3 GHz Rev
> 1.02 burde kunne tage 1,4 GHz hvis den har 200 MHz FSB og bios > 1008.
Men faktisk vil en Duron 1.3 MHz nok være hurtigere til mange ting, specielt
multimedia og varme mindre ! Men jumperne skal stilles manuelt - og faktisk
er det kontakter og ikke jumpere (på nær én).

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm
- godt nede
- læs specielt fodnoterne!

Du kan ikke bruge de nye XP'er ved fuld hastighed, men muligvis ved nedsat
hastighed.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : hellfire

Dato : 11-02-02 19:37

Vil lige bekræfte at en Athlon XP sagtens kan køre i bundkortet, dog ved
nedsat hastighed. F.eks. en XP 1600+ = 1,4 Ghz kører så kun 1,05 Ghz

<klip>
> Du kan ikke bruge de nye XP'er ved fuld hastighed, men muligvis ved nedsat
> hastighed.
<klip>