hjææææælp (langt)
Fra : MM

Dato : 11-02-02 12:36

Hej!
Jeg er simpelthen på herrens mark og aner ikke hvad vi skal gøre.
Vores granddanois er nu otte mrd. og 100% renlig om dagen, selv hvis han er
alene i op til otte timer har han ikke lavet noget somhelst. Men om natten
er det noget ganske andet. Det sker en til to gange om ugen at han både
tisser og skider i løbet af natten. Vi synes efterhånden vi har prøvet alt:
ignorere det og rose ham når han gør det ude, skælde ham ud, lukke ham ud
flere gange om natten i intervaller.
Vi har flere gange troet, at NU vidste vi hvad der var galt, men ak...det
var det ikke. Vi troede f.eks på et tidspunkt at det var når vi havde vakset
gulv, men natten efter gjorde han det så igen, uden at gulvet var nyvasket.
Vi har på fornemmelsen at det er en slags trods, da han f.eks igår havde
været ude hele dagen sammen med os, og havde nusset sammen med os i sofaen,
og lige inden vi gik i seng var han med i stalden og fodre, og fik skidt og
tisset, så han var klar....To timer senere var jeg oppe og tisse og sørme om
ikke der lå en kæmpe gave og en mega sø. (møghund nå!!)
Vi er begyndt at fodre ham om morgenen kun, da vi tænkte at han måske ikke
kunne nå at fordøje det hele , men det hjælper jo åbenbart heller ikke noget

Er der mon nogen der har et bud på hvad vi kan gøre?? Vi er efterhånden ret
desperate, for det er ulækkert og ødelægger gulvet, og vel også et tegn på
at han ikke trives??

--

Venlig hilsen MM
Jamen så var det jo her jeg skulle reklamere for den rigtig fede hjemmeside,

Fra : Ann K

Dato : 11-02-02 12:37

Hejsa.
Prøv at se svaret på Peter Hansens indlæg "renlighed" d. 9/2-02...
Lones svar er måske også noget I kan bruge!?
Mvh Ann

Fra : MM

Dato : 11-02-02 17:11

> Lones svar er måske også noget I kan bruge!?
tjoe.. nu er problemet jo bare, at vi har bestemt os for at soveværelset er
dyrefrit område, da vi har et spædbarn. Og Da Samson jo efterhånden er lidt
af en kolos kan det måske være svært at finde et bur der er stort nok.
Men tak for rådet alligevel.
Forresten sover han i vores spisestue, som er 10-12 kvm, så der burde han
vel egentlig heller ikke ville besørge inde?
Venlig hilsen Mia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-02-02 17:21

Du kan godt få et bur i hans størrelse, men det koster det hvide ud af
øjnene.

I kunne også binde ham, men da han kan komme galt af sted med snoren, er i
nødt til at have ham i soveværelset.

Ved I forresten, at uafhængige undersøgelser i både Sverige, USA og New
Zealand har vist at man forebygger allergi, hvis børn bor sammen med dyr
deres 1. leveår, så måske var det alligevel en god ide at have ham i
soveværelset )

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 11-02-02 19:01

Hejsa!
Jeg har desværre ikke nogle gode råd, andet end tålmodighed. Dog ville jeg lige
komme med en kommentar til fodring. Du nævner at I har prøvet kun at fodre
hunden om morgenen, men jeg vil vil nok mene at det ikke er en god ide at
fortsætte med det i længere tid. Unge hunde bør fodres 2-3 gange om dagen, og
det gælder specielt for de helt store racer, der har en forhøjet risiko for
mavedrejning. På den måde ligger der ikke for megen ufordøjet/halvfordøjet mad i
maven, og hunden får bedre udnyttet næringstofferne i maden
Håber tingene løser sig...
Dorthe

MM skriver:

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 12-02-02 12:17

Pia

Fra : MM

Dato : 12-02-02 13:35

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> er
> natten

Vi har prøvet lidt af hvert, både det dyre fra dyrlægen specielt til store
unghunde, og det noget billígere til store hunde. Vi har også prøvet helt
almindeligt foder til almindelige hunde, men der har ikke været nogen
forskel.

---

Fra : janniehalloe

Dato : 12-02-02 11:59

Hej MM
Det med maden, del fodret ud når det er sådan en stor hund.
Da jeg var barn havde vi en schæfer, den var et år og stadig ikke renlig
om natten. Min mor bandt den et par nætter i træk og så var den renlig.
Jeg havde da jeg fik mit barn en lille hund, den var renlig men begyndte
efter jeg havde født at lægge nydelige visitkort i min seng om natten,
(BAD) jeg trak gitteret fra barnesengen ned til gulvet og lukkede hunden
derind. Efter et par dage (nætter) var det overstået.
Jannie

http://www.kandu.dk/