Katteurt
Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 11-02-02 12:07

Hejsa.

Jeg fandt i går en lille pose med katteurt (jeg ved ikke hvilken slags,
det var det der fulgte med et kradsebræt vi engang købte - Turbo
Scratcher)

Nå men jeg stak næsen i det og blev enig med mig selv om at det havde da
vist tabt aromaen, og sikke da en skam. Men da jeg lidt efter ville ae
Phumba blev jeg klogere *G* for de to fingre jeg havde haft nede i posen
var pludselig MEEEEGET interessante, hun gned snuden og ansigtet rundt
på mine fingre så jeg besluttede mig for et lille eksperiment...

Altså, den hule der fulgte med vores kradsetræ har aldrig rigtigt slået
an, så jeg tænkte at jeg lige ville prøve med det der "hø". Så jeg
smuldrede en smule af det mellem fingrene inde i hulen, og...

Et øjeblik efter kom Jack. Han kunne med det samme lugte noget
spændende, hovedet ind i hulen, og et øjeblik efter hele hans gumpetunge
selv. Og så blev der ellers rullet og gnedet og rullet og gnedet inde i
hulen *L* - så Phumba kunne for en gangs skyld have hængekøjen i fred.
Senere på aftenen gik Phumba i hulen og det samme gentog sig, de er helt
exede med hulen nu *L* - og da jeg gik i seng lå Phumba derinde.

Men hvad søren er det der sker med kattene når de snuser til det der? De
virker næsten helt høje... Selv gamle Bøv var interesseret i det, det
plejer han ellers ikke.

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.tripod.com

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-02-02 14:37

Hej Lisbeth

Neo (især) & Dixie står også på hovedet over det katteurt *G*
Og så ligner de bare at de er høje af det (der er et sløret billede af Neo
på hjemmesiden)
Neo han spiser det endda - og gnider sig godt ind i det.

OT: Har du fået min mail mon?

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Anja

Dato : 11-02-02 16:52

Jeg tror, jeg må have fat i noget af det katteurt :) Hedder det bare
katteurt? Og man kan vel købe det i dyrehandlen?

/Anja

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-02-02 18:57

Hej Anja

Ja de fleste dyrehandler har det vil jeg tro.

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-02-02 19:18

Hehe har lige lusket mig til at få Neo op i radiatorsengen

Han har overhovedet ikke ville ligge i den (købte den sidste sommer), han
har kun liiige snuset lidt til den. Dixie der i mod ææææælsker den seng
Nå men skulle jo lige prøve at eksperimentere lidt med det katteurt - og
dryssede lidt i radiatorsengen. Vupti! Neo op i sengen og sniffe/snuse/gnide
og gnaske *G* Og sørme om ikke herren ligge og snorkbobler i sengen nu
Længe leve katteurt
Den er desværre ikke stor nok til begge katte, så næste indkøb må være en
større radiatorseng - og så drysse katteurt i den. Så håååååber jeg at de
måske vil putte sammen *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-02-02 15:05

Lisbeth Jakobsen wrote:

.

> Men hvad søren er det der sker med kattene når de snuser til det der? De
> virker næsten helt høje... Selv gamle Bøv var interesseret i det, det
> [...]
Hej Lisbeth

Jeg tror faktisk nok, at de _bliver_ høje. Det har jeg da læst mig til,
for vores er ophøjet ligeglade..
Til gengæld oplevede jeg noget sjovt forleden da jeg lavede lasagne. Jeg
puttede en af de dér krydderurtetern i - med basilikum og timian. Donna
stod ved siden af mig og vrælede, at jeg havde ignoreret hende i hele
tre minutter - så da gryden kunne passe sig selv lidt rakte jeg ned for
at nusse katten. Og tænk, hun gik helt agurk på de fingre, der havde
rørt ved den krydderterning! Hun gned og nussede og næsten savlede - og
til sidst småbed hun mig i fingrene, totalt i ekstase! Så måske har jeg
fundet noget andet der virker på hende *gg*

Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 11-02-02 21:31

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
Lisbeth Jakobsen wrote:

..

> [...]

til sidst småbed hun mig i fingrene, totalt i ekstase! Så måske har jeg
fundet noget andet der virker på hende *gg*

Hi hi, ja nu ER siamesere jo noget for sig. Bøv har altså heller aldrig
været interesseret i baldriandråber eller sådan noget før, og både hans mor
og onkel Banse hørte tilsyneladende også til de katte hvor det ikke har
nogen effekt. Så jeg har også altid været lettere skeptisk når jeg kunne
læse hvor meget katte elskede f. eks en tøjmus med "catnip". Meeen... nu ser
det ud til jeg har fået et par catnip-sniffere i huset *G* selv røret på
kradsetræet han de kunnet opholde sig i efter at det fik et drys *L* OG jeg
kan ae Phumba uden at hun virker som om man karter hende med en stålbørste
(den der svajryggede lad-mig-komme-væk attitude) hmmm.. det kan være jeg
skal drysse noget af det på mig selv...så ville hun måske komme op til
mig.... *suuuk*

Jeg har lagt et billede af Jack mens han ruller sig i katteurt på vores
Webshots-side, her er et link: http://makeashorterlink.com/?X2C02576 (dette
link stiller videre)

Hilsen
Lisbeth

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 11-02-02 22:22

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message

> "Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
> Lisbeth Jakobsen wrote:

Nej: Ann skrev
> Jeg tror faktisk nok, at de _bliver_ høje. Det har jeg da læst mig til,
> for vores er ophøjet ligeglade..

<KLIP>
og jeg skrev:

<KLIP>

> Jeg har lagt et billede af Jack mens han ruller sig i katteurt på vores
> Webshots-side, her er et link: http://makeashorterlink.com/?X2C02576
(dette
> link stiller videre)

Det var da underligt. Outlook Express har ikke sat >'er ud for Anns indlæg.
Så hvis det virker forvirrende at læse så er det altså derfor. Jeg beklager
og undrer mig.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-02-02 22:57

d. 11/02/02 21:30 skrev Lisbeth Hviid Jakobsen på ernyoka@hotmail.com i
artiklen a499l6$de2$1@sunsite.dk:

> Jeg har lagt et billede af Jack mens han ruller sig i katteurt på vores
> [...]
Hm - linket virker - men så får jeg besked på at jeg ikke har logget ind.
Men heldigvis har jeg adressen, så jeg startede bare på "normal vis" og jeg
_har_ haft Jack i røret Han er nu en flot misser *suk*
Jeg har hentet julebilleder i dag, så jeg har lagt et par stykker ind. De er
ikke specielle på nogen måde, men det er de nyeste jeg har

--
Mange hilsner fra Ann R, Donna og Ditte
Ditte & Donnas katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 11-02-02 23:03

> [...]
er
> ikke specielle på nogen måde, men det er de nyeste jeg har

Humm.. ja..jeg loggede ellers ud for at være sikker, men åbenbart ikke nok
:o/

Nå, her: http://community.webshots.com/user/dkfritiddyrkat kommer man lige
ind til albummet Og hvor er Donna og Ditte søøøøde!
(og tak for de pæne ord til Jack. Ja han ER flot...men FED!)

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-02-02 02:16

d. 11/02/02 23:02 skrev Lisbeth Hviid Jakobsen på ernyoka@hotmail.com i
artiklen a49f1b$e3m$1@sunsite.dk:

> Humm.. ja..jeg loggede ellers ud for at være sikker, men åbenbart ikke nok
> :o/

Pyt, det lykkes jo

> Nå, her: http://community.webshots.com/user/dkfritiddyrkat kommer man lige
> ind til albummet Og hvor er Donna og Ditte søøøøde!
> (og tak for de pæne ord til Jack. Ja han ER flot...men FED!)

Mine er også - hm - velfodrede. Men derfor er de da stadig mine verdens
smukkeste piger
Donna trøster Jack med Garfields ord: Vi er ikke overvægtige - vi er
underhøje
For resten er damen begyndt at _lege_ igen, efter maven er i orden. Vi købte
en "fjerkost" ved udstillingen, og det er bare et hit. Hun styrter efter os
i tide og utide med sin kost i munden og ligner en lille emsig stuepige
Så måske der er en løsning på vægtproblemet?

--
Mange hilsner fra Ann R
Donna & Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck