Ir-Port Hvad skal Man købe?
Fra : Spejderlederen

Dato : 11-02-02 11:14

Jeg har netop anskaffet mig en Nokia 8310, og overvejer at købe en IR-Port
til PC'en, hvilke kan i anbefale?

Ville det være bedre med Datakabel?

Hvad er jeres erfaringer?

Fra : BorreBoy

Dato : 11-02-02 11:50

"Spejderlederen" <ADKW@zxmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop anskaffet mig en Nokia 8310, og overvejer at købe en IR-Port
> til PC'en, hvilke kan i anbefale?
>
> Ville det være bedre med Datakabel?
>
> Hvad er jeres erfaringer?

Jeg har et Asus bundkort, hvor man kan tilslutte en IR-"ting", som kun
koster ca. 100kr., og den fungerer perfekt.
Har du ikke sådan en tilslutning på bundkortet, skal du ud og købe en rigtig
IR-port, som er noget dyrere. Sandberg har en, men ved ikke hvad den
koster...

/Thomas.

Fra : Henrik L.81

Dato : 11-02-02 12:58

> [...]
rigtig
> IR-port, som er noget dyrere. Sandberg har en, men ved ikke hvad den

Til Thomas,
Jeg har lige et par spørgsmål til dig ang. "IR-ting" til ASUS MB
Hvor kommer IR-modulet til at sidde? (F.eks. På et frontpanel?)
Hved du hvor man kan købe det til de ca. 100kr.?

Mvh
Henrik

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 11-02-02 13:13

distance@12move.dk writes:
>Jeg har lige et par spørgsmål til dig ang. "IR-ting" til ASUS MB
>Hvor kommer IR-modulet til at sidde? (F.eks. På et frontpanel?)
>Hved du hvor man kan købe det til de ca. 100kr.?

Det kommer an på, hvilket Asus-board, du har.

Jeg har et ældre board, P2B-D, hvor det er et løst modul, du sidder for
enden af et kabel på ca. ½ m. Kablet ender i et stik, som passer i et
indstikskort, der er forbundet med boardet. Det kostede i sin tid 149,-

Men til nyere boards skal du have fat i et iPanel, som også giver andre
muligheder end bare IrDA. Tom's Hardware har anmeldt dette - og andre
lignende paneler på
http://www.tomshardware.com/mainboard/01q2/010507/i815-05.html

iPanel fåes i flere udgaver, både basic og deluxe - begge kan fåes med og
uden IrDA.

Jeg sync'er min Ericsson T39m med MS Outlook XP via IrDA - og det kører
upåklageligt. Det tager ca. 30-45 sek. pr. gang (både kontakter og
kalender)

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Fra : Henrik L.81

Dato : 11-02-02 13:46

> [...]
>
> Jeg sync'er min Ericsson T39m med MS Outlook XP via IrDA - og det kører
> upåklageligt. Det tager ca. 30-45 sek. pr. gang (både kontakter og

Jeg har også selv et ældre ASUSboard, nemlig et P3B-F. Og så vidt jeg har
kunne læse mig til er iPanel kun til ASUS-CUSL boards (hvis dette ikke
passer må i meget gerne rette mig).
Det jeg er interresseret i er en så billig Irda løsning som overhovdet
muligt (og som ikke indbefatter en loddekolbe).
Og så var det jo lige at jeg læste noget her om et Irda modul til ASUSboards
til kun (ca.) 100,-

Mvh
Henrik

Fra : Jesper K.A.

Dato : 11-02-02 17:58

"Henrik L.81" <distance@12move.dk> wrote in message
> Og så var det jo lige at jeg læste noget her om et Irda modul til
ASUSboards
> til kun (ca.) 100,-

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627980

Regards

Fra : BorreBoy

Dato : 12-02-02 19:40

"Jesper K.A." <jkadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Henrik L.81" <distance@12move.dk> wrote in message
> ASUSboards
> >

> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627980
>
> Regards

Jep, det er den (lidt dyrere end jeg huskede). Bruger den på et Asus K7V
bundkort.

Fra : Mads Vanggaard

Dato : 12-02-02 15:23

Du kan også bruge følgende produkt: