Wireless LAN fra IBM gamle kort
Fra : Preben Larsen

Dato : 11-02-02 09:16

Hej
Det her er nostalgi..

Jeg har fundet nogen gamle kort, fra IBM XT er det mon Wireless Lan
De er mærket: IBM PC Network Adapter og på en Chip står der
IBM Corp. 1984 Sytek Inc. 1984
Der er et F-stik = Antennestik ud
Kortet er i fuld længde 35cm
og under en stor blik skærm sidder der en del spoler og transistorer,
bl.a. en som er på ca 1W effekt, det ligner en radiosender..

Nogen ideer, og evt hvilken software eller frekvens det kunne tænkes at
arbejde ved..

opslag på søgemaskiner har ikek givet mig andet endnu,
end at IBM faktisk havde noget Wireless LAn dengang

mvh
Preben Larsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-02-02 10:20

"Preben Larsen" <oz2boh@vestnet.dk> crashed Echelon writing news:3c677e34$0
$252$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
> Jeg har fundet nogen gamle kort, fra IBM XT er det mon Wireless Lan
> De er mærket: IBM PC Network Adapter og på en Chip står der
> IBM Corp. 1984 Sytek Inc. 1984
> Der er et F-stik = Antennestik ud

Narj, det er nok mere dårlige gamle BNC.

> Kortet er i fuld længde 35cm
> og under en stor blik skærm sidder der en del spoler og transistorer,
> bl.a. en som er på ca 1W effekt, det ligner en radiosender..

Tja, det var sådan man lavede elektronik den gang.

> Nogen ideer, og evt hvilken software eller frekvens det kunne tænkes at
> arbejde ved..

Software=Driver som sikkert ikke kan findes længere, end andet på en glemt
BBS. Frekvensen er vel dengangs bushastighed, hmm er det ISA eller MCI bus?

--
Bjarke Andersen

Fra : Preben Larsen

Dato : 11-02-02 15:49

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Software=Driver som sikkert ikke kan findes længere, end andet på en glemt
> BBS. Frekvensen er vel dengangs bushastighed, hmm er det ISA eller MCI

Hej Bjarke
Nej stikket er ikke dårlig BNC, det er F-stik dvs samme type som anvendes
til parabolkabler i dag..

det er ISA kort

mvh
Preben Larsen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 12-02-02 09:25

Preben Larsen wrote:

> Hej Bjarke
> Nej stikket er ikke dårlig BNC, det er F-stik dvs samme type som anvendes
> [...]

Er det mon sådan et:

http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=seifertCvvL1z.4Kv%40netcom.com

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Preben Larsen

Dato : 12-02-02 11:17

> Er det mon sådan et:
>
> http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=seifertCvvL1z.4Kv%40netcom.com
>
> Mogens
> --
> Mogens Kjaer, Carlsberg Laboratory, Dept. of Chemistry

Hej Mogens

Tak for linken, beskrivelsen passer lige på en prik...
Så nu er jeg så klog, at det er til kabelnet...
og skal overveje om ikke sende komponenterne kan gøre bedre fyldest i
amatørradioen..

mvh
Preben Larsen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 12-02-02 12:02

Preben Larsen wrote:

> Så nu er jeg så klog, at det er til kabelnet...

Jeg tror ikke, at den passer til nogetsomhelst i dag...