Fugt og mobiltelefoner.
Fra : Fischer

Dato : 11-02-02 08:51

Forbrugerrådet har netop lavet en test af mobiltelefoner. Blandt andet blev
de testet mht. modstand overfor fugt.
Nokia har et lidt skidt rygte med hensyn til fugt, og det ser ud til at være
velbegrundet.

Citat fra artiklen:
"Alle på nær én af de mobiltelefoner, der var igennem fugt-testen, måtte
give helt eller delvist op. Nokia klarede sig værst - og selv en såkaldt
fugtsikker mobiltelefon kunne ikke klare testen, som bestod af fugtig
tropisk luft henholdsvis let regn i ti minutter."

*Fischer

Fra : Nick Christensen

Dato : 11-02-02 09:07

http://makeashorterlink.com/?X3C46266

--

:: Nick Christensen | nick@crazyslagelse.dk | www.crazyslagelse.dk ::

Fra : Fischer

Dato : 11-02-02 13:34

> http://makeashorterlink.com/?X3C46266

Eller gå til hovedkilden:
http://www.taenk.dk/tt/2002/tt21/mobil/

Hele testen er desværre kun tilgængelig hvis man har den rette adgangskode.

*Fischer

Fra : Wiseguy

Dato : 11-02-02 14:55

> testen, som bestod af fugtig
> tropisk luft henholdsvis let regn i ti minutter."

Er jeg den eneste der er rimelig ligeglad med om min telefon kan tåle let regn i 10 min.

Jeg synes det er et lidt latterligt punkt at blæse op på den måde. Det må da være mere relevant hvor voldsom stråling en telefon
sender ind i hovedet på brugeren. Eller f.eks. "giver det virkelig dårlig sædkvalitet at have mobillos i lommen".

Derudover er jeg ærgelig over at min nye T65 ikke nåede at komme med i testen. Men den minder jo meget om T39 - så det tager jeg som
et godt tegn.

mvh

Kostas
email@supertips.dk

Fra : Fischer

Dato : 11-02-02 15:15

> Er jeg den eneste der er rimelig ligeglad med om min telefon kan tåle let
> regn i 10 min.

Jeg er i al fald IKKE ligeglad med om min mobiltelefon kan tåle fugt.

> Jeg synes det er et lidt latterligt punkt at blæse op på den måde.

Dem der har fået deres mobiltelefon ødelagt af fugt fra kroppen blot ved at
have den i en inderlomme synes nok ikke det er latterligt.
Det er for ringe, at mobiltelefoner efterhånden er hyper-følsomme overfor
den mindste smule fugt.

> Det må da være mere relevant hvor voldsom stråling en telefon
> sender ind i hovedet på brugeren.

Absolut også relevant. Her er de kloge hoveder tilsyneladende bare ikke
enige om hvordan det måles.

> Eller f.eks. "giver det virkelig dårlig sædkvalitet at have mobillos i
lommen".

Jeg har vist heldigvis fået de børn jeg skal bruge. Måske kan det ligefrem
bruges som prævention?

*Fischer

Fra : Wiseguy

Dato : 11-02-02 15:47

> Jeg er i al fald IKKE ligeglad med om min mobiltelefon kan tåle fugt.

Nu var det let regn i 10 min. jeg faldt over. Kropsvæsker burde de rigtigt nok klare. Men da ikke at ligge i regnvejr i 10 min.

> [...]
> have den i en inderlomme synes nok ikke det er latterligt.
> Det er for ringe, at mobiltelefoner efterhånden er hyper-følsomme overfor

Enig.

> lommen".
>
> Jeg har vist heldigvis fået de børn jeg skal bruge. Måske kan det ligefrem
> bruges som prævention?

ja - det næste bliver vel at der skal stå på æsken at de er sundhedsskadelige - ligesom på smøger....

mvh

Kostas
email@supertips.dk