KT7-Raid
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 11-02-02 01:56

Jeg har problemer med et nykøbt (brugt) bundkort i en selvsamlet pc. Jeg kan
ikke finde ud af, hvad der er galt...

Når jeg tænder, starter blæseren på cpu'en og det lyder som om hd'en kører
lidt. Der sker sker bare _ingenting_ ellers! Jeg har nu prøvet med flere
cpu'er (200 fsb), forskellige ram-klodser og både AGP- og PCI-grafikkort.
Men der kommer ikke én pixel frem på skærmen.

Er der nogen "fælder" ved dette bundkort? Jeg har tidligere samlet pc'ere,
så det tekniske burde ikke være et problem. Men der kan være noget, jeg har
overset.

Fra : Jakob-H

Dato : 11-02-02 09:30

Hvis du ikke har en blæser med omdrejningsmåler tilsluttet CPU-FAN-stikket,
kan det være derfor den ikke vil starte. Dette kan slås fra i BIOS, men for
at boote op skal du ha' en sådanne blæser på!

--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Jakob-H - urt@pelsmid.dk

Fra : Lind

Dato : 11-02-02 15:06

Jeg har for nyligt haft samme problem, da jeg samlede en computer, men det
var grafikkortet der ikke sad helt i, derfor kunne den ikke synkronisere med
skærmen.
Nogen gange skal der trykkes til når grafikkortet skal i, "altså til en vis
grænse".
Måske det kunne være det : )

VH.

Lind

Fra : Jens Gade

Dato : 11-02-02 17:23

On Mon, 11 Feb 2002 01:55:59 +0100, "Rasmus Ipsen"
<rip_gekko@mail.tele.dk> wrote:

>Er der nogen "fælder" ved dette bundkort? Jeg har tidligere samlet pc'ere,
>så det tekniske burde ikke være et problem. Men der kan være noget, jeg har
>overset.

Som der tidligere er skrevet, så kan det være at BIOS er sat til at
slukke, hvis der ikke er omdrejninger fra CPU blæseren. I så tilfælde
skal der være en blæser med "omdrejningstæller" tilsluttet FAN1
headeren. Det er den nærmest RAM soklerne.

Hvis der er en nyere BIOS i(WZ og nyere), er defaultindstillingen for
FAN1 error check sat til disable, og så vil en reset af BIOS kunne
klare det. Hvis der er WW BIOS i, kan kun omdrejninger på FAN1
headeren få liv i bundkortet.

--
Hilsen/regards
Jens Gade