Hold kæft hvor er jeg træt af Jakob Stegel~
Fra : zcully

Dato : 10-02-02 23:47

(der dukker ikke spoilers op heri, selvom det er tæt på)

Endnu engang hoppede jeg på en af hans afslørende anmeldelser.
Hvordan kan man have en mand som ham, som anmelder.

Jeg skulle se The Piano og i hans anmeldelse skriver han "og filmen slutter
selvfølgelig med, som man nok kan regne ud, med...... osv" Og det var jeg så
dum at læse inden jeg så filmen.
Det samme gjorde jeg iaften da jeg skulle se The crying game. Her skriver
han at filmen blev så populær på at den bl.a. havde en meget overraskende
drejning. Herefter skriver han tilsidst i anmeldelsen: Citat "For at bøde
på stilstanden har han (instruktøren) så tilføjet den lille drejning i
filmen, der var den store hemmelighed - og som filmårbogen, der jo primært
skuer tilbage, gerne røber" Så skyndte jeg mig at smide bogen fra mig, for
jeg kunne her regne ud at han IGEN ville ødelægge en film for mig - Pyha.
Jeg mindes også at der var en heri gruppen, som fortalte om hans anmeldelse
af The Musketeer i Troldspejlet, hvor han viste slutningen - Sikke en nar.

Er det mig der har misforstået hvad en anmeldelse går ud på? Eller skal det
være et referat af en film, som ødelægger oplevelsen for en!! Personligt
syntes jeg Hr. Stegelman tænker med R.... når han anmelder på den måde.....
FØJ..

/Zcully

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 10-02-02 23:59

zcully skrev:

> Er det mig der har misforstået hvad en anmeldelse går
> ud på?

Nu er der jo mange måder at lave en anmeldelse på. Jeg må indrømme, at
jeg blev meget overrasket over alle de spoilere, der har været i
programmet for nylig, men derudover har jeg været ganske tilfreds med
hans anmeldelser. Han er ikke nogen Ole Michelsen - han går sjældent ind
og tager personligt stilling til filmene. Det er rettere appetitvækkere
og så altså for tiden desværre også spoilere en masse.

I øvrigt er det jo langt fra sikkert, at det er ham selv, der anmelder
filmene. Der sidder adskillige personer i redaktionen, og Jakob fungerer
vel hovedsagelig som frontfigur i programmet, ligesom en nyhedsoplæser i
TV-avisen også sjældent laver sine egne historier.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Jakob Madsen

Dato : 11-02-02 17:44

> Jeg mindes også at der var en heri gruppen, som fortalte om hans
anmeldelse
> af The Musketeer i Troldspejlet, hvor han viste slutningen - Sikke en nar.

Og denne gang fik vi lov til at se slutningen af Dungeons & Dragons. Man
kunne nok selv have tænkt sig til slutningen, men alligevel...

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 12-02-02 01:12

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> skrev i en meddelelse
> anmeldelse
> >

> Og denne gang fik vi lov til at se slutningen af Dungeons & Dragons. Man
> kunne nok selv have tænkt sig til slutningen, men alligevel...

Og slutningen af Den uendelige historie. Jaja, meget gammel film men
alligevel.