Neil Jordan
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-02-02 23:16

Efter fornyelig at ha' set Mona Lisa, og her til aften på DR2, The Crying
Game, er der ihvertfald to ting som gør sig gældende, ved begge film.

Medmenneskelighed og "love the one you're with".

Jordan bruger altid gode skuespillere, og det er nogle troværdige
karakterer, som optræder i disse to film. Ligeledes er jeg glad for dialogen
i disse film ; den er ligeledes troværdig, overraskende og punchy

I den forbindelse vil jeg gerne anbefale Criterion's DVD udgave af Mona
Lisa. Den indeholder bl.a et godt kommentarspor med Neil Jordan og Bob
Hoskins. Filmen fåes kun på DVD i Criterion's udgave, og den er bestemt alle
pengene værd.

Andre som kan li' disse to film, og andre af Jordan's film ? Jeg synes ikke
jeg har set noget af ham, her på det sidste ? Mon han er gået helt i stå, i
Hollywood ?

Thomas

Fra : Ole Kofoed

Dato : 10-02-02 23:34

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Lisa. Den indeholder bl.a et godt kommentarspor med Neil Jordan og Bob
> Hoskins. Filmen fåes kun på DVD i Criterion's udgave, og den er

Den er dog lige på trapperene i England:

www.bbc.co.uk/films/2002/01/28/mona_lisa_1986_dvd_review.shtml

Mvh.

Ole

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-02-02 23:33

"Ole Kofoed" <news@dvd-basen.dk> skrev i en meddelelse

> Den er dog lige på trapperene i England:
>
> www.bbc.co.uk/films/2002/01/28/mona_lisa_1986_dvd_review.shtml

Den udgave skal vist osse hjem til samlingen

Thomas

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-02-02 23:50

> Andre som kan li' disse to film, og andre af Jordan's film ? Jeg synes
ikke
> jeg har set noget af ham, her på det sidste ? Mon han er gået helt i stå,
> Hollywood ?

Jeg har i mange år været hemmeligt forelsket i hans sære, fabulerende
'Company of Wolves'. Den var faktisk en af grundene til, at jeg i sin tid
købte laserdisc - desværre viste filmen sig naturligvis at være udgået, da
jeg endeligt fik råd. Jeg drømmer stadigt om at se den i originalformatet.

MVH
Jens

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 10-02-02 23:47

> Andre som kan li' disse to film, og andre af Jordan's film ? Jeg synes
ikke
> jeg har set noget af ham, her på det sidste ? Mon han er gået helt i stå,
> Hollywood ?

Jeg havde da helt glemt at han instruerede The End Of The Affair i 1999. Den
har jeg aldrig fået set. Det må jeg se at få gjort.

Thomas