win 98 og win2000
Fra : HENRIK LANGEBJERG SØ~

Dato : 10-02-02 21:48

Hej

Jeg har to maskiner A og B som jeg prøver at forbinde direkte med et
krydskabel:
- A har installeret win98
- B har installeret win2000

Jeg kan fra B se og tilgå filer som er shared på A.

Jeg kan fra A se B (via network neighborhood fra skrivebordet), men jeg kan
ikke få adgang til B (skriver no permission to acces ressource)

Jeg kan sørme ikke lige se hvordan man skal løse problemet og vil være
taknemmelig for alle løsningsforslag
mvh

Henrik

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 11-02-02 00:11

> [...]
> ikke få adgang til B (skriver no permission to acces ressource)
>
> Jeg kan sørme ikke lige se hvordan man skal løse problemet og vil være

Det login du anvender på WIN98 maskinen - Er det også oprettet på WIN2000
maskinen - Hvis ikke så logger du ikke på WIN2000 domænet.

Claus

Fra : Lene

Dato : 11-02-02 08:34

"HENRIK LANGEBJERG SØRENSEN" <smea@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke få adgang til B (skriver no permission to acces ressource)
>
> Jeg kan sørme ikke lige se hvordan man skal løse problemet og vil være

Hej Henrik
Du skal oprette A som bruger på B.
Derefter skal du gå i stifinder på B højreklikke på det drev der skal deles
og gå ind i deling.
Her skal du lave en share UDEN $ så skulle det kunne lade sig gøre.
Det hjalp ihvertfald mig da jeg havde samme problem.
Held og lykke

Lene

Fra : hls

Dato : 13-02-02 20:49

<klip>
> [...]
> Her skal du lave en share UDEN $ så skulle det kunne lade sig gøre.
> Det hjalp ihvertfald mig da jeg havde samme problem.
</klip>>

Hmm jeg synes nu jeg har gjort det i foreslår, men den popper op med
beskeden

"you must supply a password to make this connection"
Ressource: \\COMPUTERB\PC$
Password:
Jeg prøver med alle de password jeg kender, men der er ingen der virker.
Måske er det mig der er dum. Men ellers tak for hjælpen

Henrik