drægtig hunkat spiser ikke - tips og idéer~
Fra : Camilla Baird

Dato : 10-02-02 20:58

Prinsessen skal føde sit første kuld primo/medio marts - hun er stor men
ikke enorm. Hun har kattunetørfoder og kattungedåsemad - hun slikker
sovsen af dåsemaden. Hun spiser ingenting - hvad gør jeg?
mvh Camilla

Fra : Helle Andersen

Dato : 11-02-02 00:37

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prinsessen skal føde sit første kuld primo/medio marts - hun er stor men
> ikke enorm. Hun har kattunetørfoder og kattungedåsemad - hun slikker
> sovsen af dåsemaden. Hun spiser ingenting - hvad gør jeg?

Har du forsøgt med b-vitaminer, som er
appetitfremmende ? Hun må selvfølgelig helst ikke
få for mange, når hun er drægtig, men det kunne
måske sætte gang i spiseriet og der er jo noget tid
til hun skal føde, så det burde ikke indebære en
risiko.

Helle
http://kattenet.dk
http://dekatten.dk

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 13-02-02 09:22

"Camilla Baird" <primpraus@mail.dk> wrote in message

> [...]
> ikke enorm. Hun har kattunetørfoder og kattungedåsemad - hun slikker
> sovsen af dåsemaden. Hun spiser ingenting - hvad gør jeg?

Hej Camilla,

Jeg har selv en gravid russer, som skal have killinger primo marts.
Hun har altid være kræsen og meget lidt spisende, selv om det er blevet
en smulle bedre nu.
Det der få Gala til at spise bedre, er afveksling. Jeg vekser mellem
Hills P/D og Specific CPD
og så får hun våd mad en gang om dagen (også dyrelægens P/D). Denne skal
dog blandes med lidt
kogt kylling eller lidt A/D, ellers vil prinsessen ikke have det!!
A/D er det produkt som man bruger til syge dyr, og det er der ingen kat
der kan modstå;
det ligner gåseleverpostej både i konsistens og lugt. Og så er det
utoligt næringsrigt.
Du kan altid få smagsprøver af tørfoderet hos din dyrlæge, så det er
bare at prøve.
Held og lykke med hende.
Hilsen Elisa

Fra : Camilla Baird

Dato : 13-02-02 15:52

Hej Elisa,
Hvordan går det med gala? Jeg håber hun får smukke killinger med den
hankat hun nu blev parret til - hvem faldt valget på? Emil venter stadig
på at få sin debut som avlshan - vores egen hunkat er flyttet hjemmefra
da hun viste megert tydeligt at hun ikke brød sig om andre katte (heller
ikke en hankat når hun var i løbetid).
Prinsessen er en Korat - det er hendes første kuld. Jeg ser at hun
spiser men kun meget få mundfulde ad gangen og helst hvis hun har
selskab... hun går alene nu da hun bliver kræset for og hun jagter de
andre hunkatte til dørs hvis hun får øje på dem...
mvh Camilla