Java i Frames : Åbner i nyt vindue istedet~
Fra : Michael

Dato : 10-02-02 18:27

Jeg har efter hånden lavet en del HTML og hjemmesider og elsker
at lege med websites og grafik, MEN.......

Nu har jeg over en længere periode KÆMPET med at få en javascript
navigation til at virke.

Siden er en af mine gamle side jeg er ved at "ombygge"
--------------
Siden er bygget op i 3 frames. Top(øverst), Main(midt) og
navigation(Venstreside).

Når jeg så trykker på et link fra navigatonen åbner det et NYT
vindue selv om der står <param name="DefaultTarget" value="Main">
hvilket jo betyder at den skal åbne i main....

Men nej det gør den ikke og nu har jeg givet op.
Tag et kig og kom med forslag på hvordan jeg kan få det til at
åbne i midt framen

http://www.dd2hc.dk/d2/

Det skal nævnes at jeg også har forsøgt at istedet for frames
lave en "fælles kanter" i Frontpage men der virker Javascriptet
ikke.
Kan I løse det istedet kan det også bruges.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-02-02 22:27

Well,

ifølge min HTML bibel, HTML 4.01, hedder de banditter nøjagtigt følgende:

_blank = newly opened, unnamed window
_self = same frame or window
_parent = parent window or frameset
_top = entire browser window

hvilket fører mig til den konklusion, at dit target-tag er forkert.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Michael

Dato : 11-02-02 18:33

Ja og ... ehh... ?

De banditter du nævner der redder jo ikke min situation. Ingen af dem rferer
til midter vinduet.

Men normalt (bare ikke i dette javascript) kan man kalde rammerne hvad man
vil og så få linksene til at åbne i dem man vil.

Nogen andre der kan hjælpe

Fra : Camilla Scharff

Dato : 11-02-02 18:39

"Michael" <Ker@dd2hc.dk> skrev...
> Ja og ... ehh... ?
> De banditter du nævner der redder jo ikke min situation. Ingen af dem
rferer
> til midter vinduet.

Den, der hedder _parent skulle da gerne åbne en side i "hoved-framen"...

> Men normalt (bare ikke i dette javascript) kan man kalde rammerne hvad man
> vil og så få linksene til at åbne i dem man vil.
> Nogen andre der kan hjælpe

Skal forsøge - har lige klippe/klistret din kildekode til framesiderne ind
her:
<frameset framespacing="0" border="0" rows="125,*" frameborder="0">
<frame name="banner" scrolling="no" noresize target="indhold"
src="Main/Top.htm" marginwidth="0" marginheight="16">
<frameset cols="147,*">
<frame name="indhold" target="Txt" src="Main/menu.htm" scrolling="no"
noresize>
<frame name="Txt" src="Nyheder/Nyheder.htm" target="_self"
marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" noresize>
</frameset>
<noframes>
rammer.</p>
</noframes>
</frameset>

- Og ihvertfald har du ikke nogen frame, som hedder "main" - så vidt jeg kan
se, er der 2 frameset (?!...), og i alt 3 frames, kaldet hhv. "banner",
"indhold" og "Txt" - og så er det jo ikke så mystisk, at du ikke kan ramme
"main-framen" med dine links.

Mvh. Camilla

Fra : Michael

Dato : 11-02-02 19:23

Det gør den ikke.. Den åbner i sidste vindue.. Dvs hele vinduet og ikke kun i
midten.

Andre plz?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 12-02-02 17:45

"Michael" <Ker@dd2hc.dk> skrev...
> Andre plz?

Du kunne jo tage stilling til det, jeg har skrevet om dine frames...

Camilla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 19:40

Mon, 11 Feb 2002 17:32:44 +0000 (UTC), skrev Michael
<Ker@dd2hc.dk>:

>Men normalt (bare ikke i dette javascript) kan man kalde rammerne hvad man
>vil og så få linksene til at åbne i dem man vil.

Det er ikke javascript, men en jaaapplet og de opfører sig
anderledes.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark