adsl orange messinger problem
Fra : Nielsen

Dato : 10-02-02 17:06

Hej i gruppen.

Jeg har adsl 1mbit fra orange, jeg køre netværk med 2 maskiner igennem en
swihts hvortil min router er tilkoblet.
Jeg har mcafee 6.02 virus 3.0 firewall. mit problem er at jeg ikke kan sende
filer igennem windows messinger.
Jeg kan godt modtage filer ude fra. messinger har fuld gennemgang i min
firewall. Jeg kan desuden godt sende til
den anden maskine til min datters messinger. Er det fordi vi er koblet op
igennem den samme router?
Jeg har læst mig til at der skulle være nogle porte der skulle åbnes? er det
i routeren eller hvad?
Hvis der er en der har haft samme problem og løst det ville det glæde mig
meget at få opskriften på opsætningen.

På forhånd tak.
Mvh Ole

Fra : Mickey

Dato : 11-02-02 06:47

"Nielsen" <oknielsen@orangenet.dk> wrote in message
> Jeg har mcafee 6.02 virus 3.0 firewall.
En hvafforn fisk?

> mit problem er at jeg ikke kan sende
> filer igennem windows messinger.
Så langt så godt

> Jeg kan godt modtage filer ude fra. messinger har fuld gennemgang i min
> firewall.
Er det klogt?

> Jeg kan desuden godt sende til
> den anden maskine til min datters messinger.
Sidder den bag en firewall også? evt bag samme firewall på en 3. maskine?

> Er det fordi vi er koblet op
> igennem den samme router?
Nej, det tror jeg ikke. Normalt så er det nemlig omvendt, at man ikke kan
modtage filer...

> Jeg har læst mig til at der skulle være nogle porte der skulle åbnes? er
det
> i routeren eller hvad?

Det er normalt ikke nødvendigt for messenger - medmindre man ønsker at gøre
brug af video og audio-funktionen

> Hvis der er en der har haft samme problem og løst det ville det glæde mig
> meget at få opskriften på opsætningen.
Prøv at søg tilbage i NG'en her eller brug google. Emnet har været
debatteret til hudløshed.
Der findes et script, som åbner en hulens masse porte - som slet ikke er
nødvendige, medmindre du også spiller 700 forskellige spil.
Scriptet er udviklet af en af teknikerne fra Orange - men det er ham selv
personligt, og ikke Orange, som vedkender sig scriptet. Så laver den ged i
det, eller det ikke går som det skal, så er det for egen regning :-/
(og desværre har det vist sig at være ret mange fejl i scriptet - eller det
generer nogle fejl)

> På forhånd tak.
> Mvh Ole

Selv tak