mysql-database??
Fra : Dennis

Dato : 10-02-02 16:13

Jeg er lidt i tvilv om dette er det rigtig sted at poste dette. Er det ikke må I meget gerne fortælle mig den rigtige så jeg kan futte derover

"Kalenderen bliver automatisk genereret ud fra en database med oplysning om forskellige arrangementer. Den er programmeret i php og arbejder sammen med en mysql-database. Via php bliver den nuværende måned altid vist, og datoer, ugedagsnavne og ugenumre bliver automatisk lavet.

Ham der har lavet den bruger disse redskaber. Jeg kender ingen af dem, men kunne godt tænke mig at prøve det selv, istedet for at skulle betale mig fra det.

Nogen der kender nogle steder/hæfter hvor man kan lærer dette? Er det svært eller er det til at forstå? Kan jeg bruges FP2000 til det eller der der andre programmer der er bedre?

Dennis

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-02-02 16:24

"Dennis" <JoshvaREMOVE@wanadoo.dk> writes:

> [...]
>
> Nogen der kender nogle steder/hæfter hvor man kan lærer dette? Er det svært eller er det til at forstå? Kan jeg bruges FP2000 til det eller der der andre programmer der er bedre?

php er et sprog i en webserver. Her har du webdesigngruppen hvor der
sidder mange erfarne rotter. Php er ikke supersvart at laere. Se php.net

Mysql er en database, som oftest koeres under et Unix-OS, men ogsaa
findes til WinXX. Du kan spoerge om driftsting i UNixgruppen. Check
mysql.com

Med mindre du arbejder med JDBC er der nok ikke meget hjaelp at hente
her i gruppen.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk