mailto ?
Fra : Is

Dato : 10-02-02 16:20

Hej
jeg har på en hjemmeside lavet en "mailto"

den virker når jeg selv prøver !!
Men jeg har fået besked om at der er nogle der ikke kan få den til at starte
deres editor ( ikke Word ), gør det nogen forskel hvilken editor der bruges
på en "Mailto:" ?????

Jeg har indsat nedenstående ! har lige set at der mangler et par %20 de er
indsat nu !!

mailto:e.i@get2net.dk?Subject=Kommentarfra DcH-siden

har nogen lyst til at prøve ? så er den på : http://www.dch-haslev.dk/
nederst står:
Disse sider opdateres af Erik Isager, har du et spørgsmål til siderne, så
mail til mig på e.i@get2net.dk

så skulle det komme til mig !!

på forhånd tak!

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Mads Graugaard Hanse~

Dato : 10-02-02 17:24

Is wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> nederst står:
> Disse sider opdateres af Erik Isager, har du et spørgsmål til siderne, så

Hej Erik....

din mailto: virker fint hos mig.

Når jeg klikker åbner den min Outlook.. ? ..

Mads

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Is

Dato : 11-02-02 19:49

> [...]
starte
> deres editor ( ikke Word ), gør det nogen forskel hvilken editor der
---
Jeg har netop fået oplyst at der er mailprogrammet:
Lotus Notes

skulle det gøre nogen forskel ???

Høre emnet hjemme i en anden NG ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 20:02

Mon, 11 Feb 2002 19:49:13 +0100, skrev "Is"
<e.i@fjern@get2net.dk>:

>Jeg har netop fået oplyst at der er mailprogrammet:
>Lotus Notes

Jeg kender ikke Lotus Notes, bruges normalt a store irksomheder,
men det skulle ikke undre mig, at den ikke understøtter det.

Det er nok subject i mailto, der gør det.

Hvorfor ikke bruge en formmail i stedet for?
Så kan alle maile uanset, om der er en mailklient eller ej,
f.eks. hvis man ser siden på biblioteket.

Jeres webhotel tilbyder det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Is

Dato : 11-02-02 21:31

> [...]
>
> Hvorfor ikke bruge en formmail i stedet for?
> Så kan alle maile uanset, om der er en mailklient eller ej,
> f.eks. hvis man ser siden på biblioteket.

Det lyder som en vældig god ide !

Du skriver:
Jeres webhotel tilbyder det.

Ved du at den gør det, eller er det ment som et spørgsmål ??
( jeg har en tilmelding som formmail, men den ligger fysisk på min private
hjemmeside adr.)

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-02-02 21:58

Mon, 11 Feb 2002 21:30:31 +0100, skrev "Is"
<e.i@fjern@get2net.dk>:

>Ved du at den gør det,

Nej.

>eller er det ment som et spørgsmål ?

Jeg kan ikke forestille mig at noget webhotel ikke tilbyder en
standardformmail - hvis ikke, så ville jeg ikke blive der ti
sekunder.

Selv på de hjemmesiderpladser, der følger med et internet
abonnement tilbyder all (undt. Orange) er der mulighed for det.

Fra : Is

Dato : 12-02-02 20:06

> [...]
>
> Selv på de hjemmesiderpladser, der følger med et internet
> abonnement tilbyder all (undt. Orange) er der mulighed for det.
Jeg har desværre ikke ret meget magt over hvor "vores" hjemmeside ligger, en
har oprettet den i "sit" navn og lagt den et sted han havde forbindelse til.
Jeg har bedt om at få rettighederne og navn overdraget men der sker ikke
noget men jeg har min private i baghånden, så den bruger jeg indtil
videre som en reserve !

men formmail -- den arbejder jeg videre på !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Michael Knak

Dato : 12-02-02 01:22

Hej Erik

> Jeg har netop fået oplyst at der er mailprogrammet:
> Lotus Notes
>
> skulle det gøre nogen forskel ???

Det er Lotus Notes !
Jeg har haft samme problem da jeg lave en hjemmeside
der bruges af flere kommunale virksomheder.
Lotus Notes understøtter ikke mailto-link - lavet i FP2000 ihvertfald. !

Vh
Michael Knak