Worldonline kommer med Mobil
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-01 15:58

Hej gruppe,,, pressemeddelse fra Wol

Kære World Online kunde

Nu kan du få mobiltelefoni hos World Online. Kvaliteten er
i top til lave priser - nøjagtig, som du kender det fra din
opkobling til Internettet. Vi vil dog ikke nøjes med at
tilbyde dig billig mobiltelefoni, så vi har udviklet en række
WAP-, SMS- og Internetværktøjer, som sætter ny standard for,
hvad du kan få ud af din mobiltelefon.

DET ER BILLIGT, OG DU FÅR NOGET AT STARTE MED
Du betaler ikke abonnement for mobiltelefoni, men kun for de
minutter, du taler. Minutprisen er kr. 1,50 pr. minut døgnet
rundt. SMS koster kun 25 øre pr. stk., hvilket er landets
laveste pris. Mobilt Internet koster kr. 1 pr. minut. Med
Startpakken til kr. 99,- sætter vi kr. 200,- ind på din
taletidskonto, så du kan komme godt i gang. Du vælger selv dit
telefonnummer (så længe lager haves).

INTERNET OG MOBILTELEFONI SMELTER SAMMEN
Vi har udviklet en række services, der gør det muligt at udnytte
mange af fordelene ved Internettet på en mobiltelefon. Det er også
på Internettet, du køber din mobiltelefoni.

Du tilmelder dig World Online mobiltelefoni på Internettet på
adressen http://www.mobile.worldonline.dk/ Det er nemt, billigt og
effektivt.

Når du har brugt din taletid, er det også på Internettet, du tanker
minutter. Du logger ind og påfylder kr. 50,-, 100,-, 200,- eller
500,-, og du kan betale med Dankort eller pr. faktura.

På vores nye portal http://www.worldonlinemobile.dk/ kan du finde en
masse nye værktøjer, der gør din mobiltelefon til andet end et
apparat, du taler i, f.eks.:

World M-Eyes er en agent, der surfer rundt på Internettet efter dine
instruktioner og automatisk konverterer indholdet af Internetsiderne
til SMS eller WAP, som du kan læse på din mobiltelefon.

World Mobile Mail lader dig læse dine e-mails, uanset hvor du er - via
WAP. Og som noget helt enestående kan du også læse de vedhæftede filer,
der følger med dine mails.

Der er naturligvis også søgeværktøjer, ringetoner, indeks over de bedste
WAP-sider og meget mere. Se selv på http://www.worldonlinemobile.dk/

Hvis du vil vide mere om World Online mobiltelefoni, kan du downloade
vores brochure her: http://mobile.worldonline.dk/download/info.pdf

Med venlig hilsen
World Online Denmark A/S

Vil du have en kommandooversigt, skriv til: nyhedsbrev-help@list.wol.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-01 17:15

Bjarke Hansen skrev:

>Hej gruppe,,, pressemeddelse fra Wol

Ja, jeg har allerede satset. Jeg har ellers lige fået Tele2, men
deres minutpris er 2,50 kr. Satsningen består i at jeg stort set
aldrig bruger mobilen, og WOL skriver at de *kan* lukke telefonen
hvis man ikke bruger for mindst 30 kr. om måneden.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 24-01-01 21:34

> aldrig bruger mobilen, og WOL skriver at de *kan* lukke telefonen
> hvis man ikke bruger for mindst 30 kr. om måneden.

Med 14 dages varsel hvis forbruget er under 100 kr. på 3 mdr, helt
nøjagtigt.

/Jørgen Hansen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-01-01 15:15

"Jørgen Hansen" <j.f.hansen@forum.dk> wrote in message

> Med 14 dages varsel hvis forbruget er under 100 kr. på 3 mdr, helt
> nøjagtigt.
>
> /Jørgen Hansen

Jeps hvilket gør dem dyrere og dårlige end telmore.. de vil også have penge
for de gode nr..?

/F

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-01-01 16:56

Flemming Lynggaard skrev:

>Jeps hvilket gør dem dyrere og dårlige end telmore..

.... som jeg dog afskrev fordi de forlanger at man ringer for
mindst 75 kr. om måneden.

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 25-01-01 16:52

> ... som jeg dog afskrev fordi de forlanger at man ringer for
> mindst 75 kr. om måneden.

Der har du misforstået noget - Telmore forlanger, at man har et
gennemsnitligt forbrug på 75 kr. pr. kvartal, ikke pr. måned.
WOL forlanger tilsvarende et forbrug på 100 kr. pr. kvartal.

/Jørgen Hansen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-01-01 21:08

Bertel Lund Hansen skrev:

>... som jeg dog afskrev fordi de forlanger at man ringer for
>mindst 75 kr. om måneden.

Pr. kvartal - altså 25,- om måneden. Her vil WOL mindst have 100,- pr.
kvartal, altså 33,- om måneden.

SMSer tæller med, så hvis man SMSer meget så kan det sikkert udgøre de
25,- om måneden :)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Fischer

Dato : 26-01-01 10:35

> Med 14 dages varsel hvis forbruget er under 100 kr. på 3 mdr, helt
> nøjagtigt.

Samme princip som Telmore, hvilket IMHO er tåbeligt!
Hvis man ønsker at holde kunderne op på et minimum forbrug hvorfor så ikke
bare opkræve dette beløb som minimum (som Telefona f.eks. gør).

(F)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-01-01 10:39

> Hvis man ønsker at holde kunderne op på et minimum forbrug hvorfor så ikke
> bare opkræve dette beløb som minimum (som Telefona f.eks. gør).

Fordi et fast månedligt beløb er meget synligt, det her kan gemmes lidt væk
i kundevilkårene...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-01 13:02

Fischer skrev:

>Hvis man ønsker at holde kunderne op på et minimum forbrug hvorfor så ikke
>bare opkræve dette beløb som minimum (som Telefona f.eks. gør).

Fordi så får de ikke mig som kunde.

Fra : Fischer

Dato : 26-01-01 13:34

> Fordi så får de ikke mig som kunde.

Med nuværende princip får hverken Telmore eller WOL nogle af min husstands 4
abonnementer.

(F)

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 26-01-01 16:35

Hej...

Bertel Lund Hansen <nospamto@lundhansen.dk> wrote:

>Fordi så får de ikke mig som kunde.

Jamen er det ikke lidt af samme princip der benyttes af dit nuværende
mobilselskab ?, der skal du indbetale mindst kr. 100,- for hver 6 måned,
ellers lukkes der ned. Vel, beløbet er lidt mindre, men princippet er
vel lidt af det samme ?
--
M.v.h. Ole

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-01-01 17:37

Ole Rasmussen skrev:

>Jamen er det ikke lidt af samme princip der benyttes af dit nuværende
>mobilselskab ?

Jo, det er bare billigere, men jeg satser og har bestilt et
nummer hos WOL.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/
* * Opera 5.02 er gratis nu (sponsoreret). * *

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-01-01 21:44

>Nu kan du få mobiltelefoni hos World Online.

Hmm, jeg husker at WOL flere gange meger kraftigt har understreget, at
de KUN ville satse på internet, og ikke telefoni af nogen art - sært!
Well well...

>Minutprisen er kr. 1,50 pr. minut døgnet
>rundt. SMS koster kun 25 øre pr. stk.,

Wow! Det skal nok lokke kunder til med den SMS-pris. Nu bruger jeg
ikke selv SMS. Tror jeg har sendt 10 i løbet af det halve års tid jeg
har haft telefon.

>Mobilt Internet koster kr. 1 pr. minut.

Hmm, mærkeligt. Hvorfor er taleprisen så ikke også 1 kr? Det er vel
samme udgifter, endda lidt mere til båndbredde.

>Med
>Startpakken til kr. 99,- sætter vi kr. 200,- ind på din
>taletidskonto, så du kan komme godt i gang.

Flot!

Jeg glæder mig til at Telmore kommer med deres nye priser :)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-01-01 22:57

> Hmm, jeg husker at WOL flere gange meger kraftigt har understreget, at
> de KUN ville satse på internet, og ikke telefoni af nogen art - sært!
> Well well...

Ja, det er rigtigt.. Men jeg fatter ikke hvorfor de ikke går ind og har
telefoni, og ADSL, som et komplet produkt... Så må de da udnytte rå-kobber
priserne bedre..

> Wow! Det skal nok lokke kunder til med den SMS-pris. Nu bruger jeg
> ikke selv SMS. Tror jeg har sendt 10 i løbet af det halve års tid jeg
> har haft telefon.

Ja,, det er også på tide med lidt konkurrence på sms-priserne.

> Hmm, mærkeligt. Hvorfor er taleprisen så ikke også 1 kr? Det er vel
> samme udgifter, endda lidt mere til båndbredde.

Jeg synes det er lidt dyrt,,, ( mobilix billigst indtil videre)

Tja,,, båndbredden, er nok ikke det store problem,,, ( iforhold til adsl
fx.) Men gad vide om min N 6210 vil kunne løbe med 44 kbit/s eller noget i
den retning,, når jeg nu flytter over på tdk nettet...?

> Flot!

ja flot nok.. Til gengæld har de jo ingen udgifter til nye mobil
telefoner... ( dem kan man købe uden arb. hvis man vil, på deres shop )

> Jeg glæder mig til at Telmore kommer med deres nye priser :)

Ja de nye priser, til dem, som taler meget meget lidt?

Jeg har hørt noget om, at de vil tilbyde til arb. hvor der ikke er et
minimum på 75 kroner i kvatalet.. Hvor så samtale priserne er højere.

Nu har jeg oprettet et NEMT nummer hos Wol-mobile, ( 5180 7-9-13 8 (
Mærkelig nummerserie ik? Kan snart ikke hitte rede, mellem fast, og mobil
numre ) )
Jeg gad nemlig ikke vente til at telmore, for en ny nummer serie.. ( umuligt
at finde godt nummer )

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-01-01 19:19

> [...]
> numre ) )
> Jeg gad nemlig ikke vente til at telmore, for en ny nummer serie.. (

En vigtig faq... Jeg har IKKE valdt en Plus nummer,,,,.!

Det var bare et alm. nummer,,, til oprettese 99 kr.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 25-01-01 15:18

> [...]
>
> Wow! Det skal nok lokke kunder til med den SMS-pris. Nu bruger jeg
> ikke selv SMS. Tror jeg har sendt 10 i løbet af det halve års tid jeg

Man skal nu kun bruge sms for at det kan betale sig, ellers er telmore noget
billigere, og de vil ikke have 799 for de gode nr...

Hygge

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-01-01 15:24

Flemming Lynggaard skrev:

>Man skal nu kun bruge sms for at det kan betale sig

Yup, jeg bruger min telefon til at TALE i (wow :), og der er Telmore
billigst. Jeg undrer mig bare over, at WOL ikke har valgt at tage
samme pris for internet og taleopkald. Der er vel samme udgift, endda
en lille merudgift til internet?

>og de vil ikke have 799 for de gode nr...

Tja, det er fint nok med mig, hvis nogen vil købe dem, og jeg så kan
spare en smule :)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : N/A

Dato : 26-01-01 09:00

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 26-01-01 09:00

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message

> noget
>
> Nej, det vil vi ikke. Men vi vil gerne konkurrere, så vi har med
> øjeblikkelig
> virkning indført en bonus på 20%, hvilket vil sige endnu lavere priser.
>
> Med venlig hilsen
>

> Frank Rasmussen - TELMORE A/S
> Høje Taastrup Boulevard 39
> 2630 Taastrup
> www.telmore.dk - fr@telmore.dk

He det må jeg sige nogen der følger med i news (gamle wol/image Frank) og
samtidigt gør noget ved det..

Takker

Hygge

Flemming

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 28-01-01 00:06

Flemming Lynggaard <nospam@lynggaard.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94rark$26h$1@nynews.cybercity.dk...

> "Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> wrote in message

> He det må jeg sige nogen der følger med i news (gamle wol/image Frank) og
> [...]

Ja, jeg har jo altid ment at ledelsen i en virksomhed, der har med kunder på
internettet
at gøre, med fordel kunne lytte til kunderne i f.eks. nyhedsgrupper. Dette
blev praktiseret
i "Image" tiden, og det vil den også blive i Telmore.

Frank Rasmussen - TELMORE A/S
Høje Taastrup Boulevard 39
2630 Taastrup
www.telmore.dk - fr@telmore.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 28-01-01 10:57

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> blev praktiseret
> i "Image" tiden, og det vil den også blive i Telmore.

Ja, det og det var glade og gode dage dengang

--
Mvh. Søren C. Fischer

http://lmarr.dyndns.dk

Fra : PHK

Dato : 28-01-01 13:13

Søren C. Fischer <soren@fischer.as> skrev i en
> "Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

> på
Dette

Jeg husker halvgodt Zyxel dengang ... der blev lovet og lovet og hvad skete
der ... ingenting!

--
_
|_|

Fra : Allan Clausen

Dato : 25-01-01 00:07

Men har World Online deres eget net, eller lejer de sig ind ligesom telefona
gør det hos Tele Dk?? ...
Og i så fald, hvor hos hvem har de denne samtrafikaftale?? ...

Tænker på hvor god en dækning man ville få??

/Allan

Fra : WOL - Martin Holk Ra~

Dato : 25-01-01 00:11

Allan Clausen skrev i meddelelsen ...
>Men har World Online deres eget net, eller lejer de sig ind ligesom
telefona
>gør det hos Tele Dk?? ...

Vi benytter TeleDanmarks net.
http://mobile.worldonline.dk/pages/faq.php?menu=6#faq_7

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Martin Holk Rasmussen (Hostmaster) / World Online Denmark A/S

Fra : Mark Beaumont

Dato : 25-01-01 00:15

"Allan Clausen" <Kangol@post.tele.dk>
> Men har World Online deres eget net, eller lejer de sig ind
> ligesom telefona gør det hos Tele Dk?? ...

Ja, de lejer sig ind hos TDM.

Når du besvarer andres indlæg, vil det være en god ting,
hvis du svare nedenunder spørgsmålene. Se her hvordan:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Vh Mark

Vh Mark

Fra : Allan Clausen

Dato : 25-01-01 00:49

"Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> wrote in message

> Når du besvarer andres indlæg, vil det være en god ting,
> hvis du svare nedenunder spørgsmålene. Se her hvordan:
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
>
> Vh Mark

Sorry ... Er der forresten nogen som er oplyste om de priser Telefona giver
for at leje sig ind på TDM ?? Tænkte på hvor meget de giver for at smutte en
sms besked gennem nettet? ... Sådan i forhold til TDMs priser?

Har kigget på telestyrelsens side, for disse oplysninger skulle jo være
offentlig tilgængelige. Men har ikke fået et svar på den mail, jeg skrev for
at rekvirere priserne???

/Allan

Fra : Mads Stetter

Dato : 25-01-01 15:32

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>tilbyde dig billig mobiltelefoni, så vi har udviklet en række
>WAP-, SMS- og Internetværktøjer, som sætter ny standard for,

Er der nogen der ved om de andre selskaber også snart sætter deres sms
priser ned??

For det er sgu meget fristende med de 25øre pr. sms!

Med Venlig Hilsen
Mads Stetter (Mobilix Kunde)
ICQ: 27710266
http://home.worldonline.dk/~mstetter/