Porno branchen er hurtige.
Fra : Rhythm

Dato : 10-02-02 12:25

Jeg må sige at porno branchen er hurtige når det drejer sig om porno
versioner af alm.
biograf film.
Jeg sad lige og så igennem hvad at Kiosk på Selector kan tilbyde i denne
måned.
Tænk en gang: Planet of the babes , en porno version af Planet of the abes.
Jeg tænkte først : Aah er det nu også sikkert , men da jeg læste om
handlingen i den var den
dælme god nok.
De er dælme hurtige inde for porno branchen.

Rhythm

Fra : Zeki

Dato : 10-02-02 12:41

Dårligt eksempel, siden den første 'Planet of the Apes' film udkom i 1969.

Porno Lassie

Fra : Morten Steen

Dato : 10-02-02 13:19

Og hvem kan glemme klassikere som "Porn On The 4th Of July", "Edward
Penishands", "Shaving Ryan's Privates"...
Så kan jeg ikke lige komme på flere.

Morten

Fra : nikolaj borg

Dato : 10-02-02 13:41

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in message
> Og hvem kan glemme klassikere som "Porn On The 4th Of July", "Edward
> Penishands", "Shaving Ryan's Privates"...
> Så kan jeg ikke lige komme på flere.

Fra http://www.bbspot.com/Features/2000/6/Top_10_Titles.html

Hilarious Porn Movie Titles:
10.Forrest Hump
9. Pulp Friction
8. Romancing the Bone
7. Snow White and the Seven Sailors
6. Saving Ryan's Privates
5. Buffy the Vampire Layer
4. Teenage Mutant Ninja Dildoes
3. Rambone
2. Monty's Python and the Holey Girl
1. E-Three: The Extra Testicle

Der er også indtil flere lister over det modsatte: Filmtitler, som kunne
være porno, men ikke er det:

http://www.bbspot.com/Features/2000/3/Top_10_Movie_Titles1.html
http://www.bbspot.com/Features/2000/5/Top_10_Movies_2.html
http://bbspot.com/Features/2000/8/Top_10_Movies_3.html

Brian Biggs er i sandhed en syg mand....

/Nikolaj

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 10-02-02 20:29

Who cares
Porno er et problem i et samfund der vil kalde sig selv anstændigt.
G.O.O.H
Kevin
Eller har i hørt om piger der siger jeg vil være pornostjerne når jeg bliver
stor hvorefter faderen jublende råber selvfølgelig min ven nu skal du bare
høre....
Så det er ikke en gang morsomt
--
" We train young men to drop fire on people. But their commanders won't
allow them to write fuck on their airplanes because it's obscene! "

Fra : Zeki

Dato : 10-02-02 20:35

> " We train young men to drop fire on people. But their commanders won't
> allow them to write fuck on their airplanes because it's obscene! "
> ( Colonel Kurtz )

Ahh, der ramte du et 'soft spot' hos mig i hvert fald. En af mine
favoritfilm og et fedt citat.

Zeki

Fra : Enzo

Dato : 10-02-02 21:00

> [...]
bliver
> stor hvorefter faderen jublende råber selvfølgelig min ven nu skal du bare

Hov, Kevin, det var da også dig, der var lidt vrissen i "Er Peter Frødin
bøsse"- tråden.
Mit råd til dig: Slap lidt af, og lad være at tage den slags så alvorligt.
Uanset hvad man synes om porno, så synes jeg ikke, man bør være så
indremissionsk, at man ikke kan grine af et par filmtitler.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 11-02-02 00:31

snip
> [...]
> bøsse"- tråden.
> Mit råd til dig: Slap lidt af, og lad være at tage den slags så alvorligt.
Pornografi er indtil nu ikke taget alvorligt nok, isæraf mænd, der mener der
mener de har ret til hvadsomhelst.
> Uanset hvad man synes om porno, så synes jeg ikke, man bør være så
> indremissionsk, at man ikke kan grine af et par filmtitler.

Indre mission har fattet endnu mindre, jeg anmoder bare om anstændighed.
Og jo jeg kan godt grine af et par filmtitler, og af mig selv, især at jeg
bruger tid på det her.
Men vi er jo forskellige og har forskellige interesser.
Hilsen Kevin

Fra : Klitgaard

Dato : 15-02-02 14:29

"Enzo" <anso@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Hov, Kevin, det var da også dig, der var lidt vrissen i "Er Peter Frødin
> bøsse"- tråden.

Er han egentlig bøsse?

--
....Klitgaard

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 15-02-02 14:39

Klitgaard wrote:

> "Enzo" <anso@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Er han egentlig bøsse?

Ja. Kilde: Hella Joof i et radiointerview.

--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen - http://www.hammerich.cjb.net
"I call upon our Staffordshire delegate to explain this weird behaviour"

Fra : Thomas K

Dato : 21-02-02 19:26

trods det, hvilket jeg personligt ik har nogen probs med, en af dk's
sjoveste mænd....se Grev Axel

Fra : Magnus

Dato : 24-02-02 14:38

Hvis folk stadigvæk er interesseret i Pornotitler til almindelige film, er
der jo altid følgende site:
http://www.vybr8r.com/porn_titles.asp?a=A

mvh Magnus

Fra : T.Liljeberg

Dato : 10-02-02 21:59

On Sun, 10 Feb 2002 20:29:07 +0100, Kevin Vilhelmsen
<kevintina@mail.tele.dk> wrote:

>Porno er et problem i et samfund der vil kalde sig selv anstændigt.

Et forbud er et endnu større problem i et samfund, der vil kalde sig
selv frit.

x-fut: dk.politik

Tom

--
A society that will trade a little liberty for a little order will
lose both, and deserve neither - Thomas Jefferson

Fra : Per Goetterup

Dato : 13-02-02 15:55

On Sun, 10 Feb 2002 12:58:51 -0800, T.Liljeberg <liljeberg_t@hotmail.com> wrote:

>Et forbud er et endnu større problem i et samfund, der vil kalde sig
>selv frit.

Præcis.

Porno er faktisk en god ting at have lovligt fordi det vil altid være yderst
efterspurgt og dermed attraktivt som en indtægtskilde for lyssky elementer hvis der
var et forbud. Se bare hvad der skete under spiritusforbuddet i USA - et blodigt
gangstervælde som sikrede at der var endnu flere som blev syge, ruinerede eller fik
ødelagt familien som følge af alkohol end både og efter forbudstiden.

Et forbud vil ikke alene kriminalisere almindelige borgere, men også få dem til at
opsøge pornoen hvor den findes, og med et forbud vil det være hos de lyssky
elementer, som sikkert også har andre ting på lager som let kan friste når man nu
alligevel er der, f.eks. børneporno, hårde stoffer, hælervarer m.v.

Nej, et forbud er ikke ønskværdigt af mange grunde, og der er faktisk ingen grund til
at lave forbuddet, for pornobranchen er idag gennemført med rigtig god betaling til
alle involverede og rene linier overalt.

- Per.

Fra : Arcana

Dato : 16-02-02 14:36

"Per Goetterup" <per@netgroup.dk> skrev i en meddelelse

> Porno er faktisk en god ting at have lovligt fordi det vil altid være
yderst
> efterspurgt og dermed attraktivt som en indtægtskilde for lyssky elementer
hvis der

Prøv for sjov at erstatte ordet "porno" med ordet "hash" i Gøtterups indlæg.

/arcana

Fra : Sophie Lee

Dato : 16-02-02 20:51

Arcana <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
> yderst
> hvis der

> Prøv for sjov at erstatte ordet "porno" med ordet "hash" i Gøtterups

Porno er vel ikke direkte skadelig for kroppen...?

Fra : KH

Dato : 16-02-02 21:05

"Sophie Lee" <sole00ab@student.cbs.dk> skrev i en meddelelse
> Arcana <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message

> elementer

> indlæg.
>
> Porno er vel ikke direkte skadelig for kroppen...?

Nej heldigvis..
At se på porno er vel noget nær den mest sikre form for sex, man kan
dyrke..
Hvis man da kan kalde det for at dyrke sex vel at mærke...

KH.

Fra : Jesper

Dato : 17-02-02 00:32

Sophie Lee <sole00ab@student.cbs.dk> wrote:
..

> Porno er vel ikke direkte skadelig for kroppen...?

Nej, gå du trygt ned i din lokale videobix og lej en "voksenfilm"
--
Jesper.
"Africa, the continent where life is spun from a thinner thread

Fra : Sophie Lee

Dato : 17-02-02 01:53

Jesper <ich.bin@ein.berliner> wrote in message
> Sophie Lee <sole00ab@student.cbs.dk> wrote:
> .

> Nej, gå du trygt ned i din lokale videobix og lej en "voksenfilm"

Iiiiiiiiiiiii don't think so... TV kanalerne er allerede inficerede af
porno, kioskerne er fyldt med pornoblade...og jeg passerer ret tit
Istedgade...mon ikke sådan noget efterhånden bliver "lidt" træls at glo på?
Desuden synes jeg porno er ulækkert...det bringer sex i dårligt lys.

Fra : Jesper

Dato : 17-02-02 12:20

> [...]

> Istedgade...mon ikke sådan noget efterhånden bliver "lidt" træls at glo på?
> Desuden synes jeg porno er ulækkert...det bringer sex i dårligt lys.

Tror du ikke bare du er lidt kræsen Sophie? Hvis du bor på Nørrebro kan
du jo frekventere Video & Filmudlejningen på Fredensborggade 1, der kan
du finde alle de mere specielle ting
--
Jesper.
"Smæk, slå dine hæmninger væk!" Troels Trier.

Fra : Sophie Lee

Dato : 17-02-02 14:55

Jesper <santa@rendeer.np> wrote in message
> Sophie Lee <sole00ab@student.cbs.dk> wrote:

> Tror du ikke bare du er lidt kræsen Sophie?

Nah ^_^

> Hvis du bor på Nørrebro kan
> du jo frekventere Video & Filmudlejningen på Fredensborggade 1, der kan
> du finde alle de mere specielle ting

Hhhhmmmm......du behøver ikke fortælle mig (implicit) hvad du ser i din
fritid

Fra : Jesper

Dato : 17-02-02 15:09

> [...]

> Nah ^_^

> Hhhhmmmm......du behøver ikke fortælle mig (implicit) hvad du ser i din

Man skal ikke skue hunden på hårene Sophie

Fra : Arcana

Dato : 17-02-02 10:11

"Sophie Lee" <sole00ab@student.cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Porno er vel ikke direkte skadelig for kroppen...?

Det er hash heller ikke.

/arcana

Fra : Sophie Lee

Dato : 17-02-02 14:58

> "Sophie Lee" <sole00ab@student.cbs.dk> skrev i en meddelelse

> Det er hash heller ikke.

Det må du jo vide - eller måske ikke - siden du selv har prøvet/prøver
det...

http://www.netdoktor.dk/Sunderaad/fakta/hash.htm

"Negative følger af hash?

Bruger man hash regelmæssigt, bliver man sløv, langsom og ligeglad. Man kan
blive initiativløs og ukoncentreret. Man bliver dårligere til at huske,
dårligere til at lære og dårligere til at løse problemer. Disse bivirkninger
er dog ikke permanente og svinder, når man i en periode ikke har indtaget
stoffet."

Ikke permanente, men det er vel ikke lige godt for sundheden....

Fra : Arcana

Dato : 18-02-02 23:09

> Bruger man hash regelmæssigt, bliver man sløv, langsom og ligeglad. Man
kan

Regelmæssigt? Er det en pibe om måneden, eller ti piber om dagen?

Al overdrivelse er dårlig. Det er også usundt at drikke meget alkohol hver
dag, det kan man få lever- og bugspytkirtelskader af. En stor del af al vold
og kriminalitet er begået under indflydelse af alkohol. Folk kører
spritkørsel og gør sig selv og andre til lirekassemænd. Etc.
Tobak kan give kræft og hjerte-karsygdomme.
Men der er i videnskabelig litteratur ingen beskrivelser af organskader på
grund af selv langvarigt cannabis-forbrug per se - selv om der kan optræde
bronkitis ved indtagelse som røg daglig gennem længere tid.

Jeg synes at det rent samfundsøkonomisk er vanvittigt at bruge kæmpebeløb på
at gøre livet surt for forbrugerne, når man kunne decimere kriminaliteten
generelt, ved at fjerne fortjenesten fra kriminelle til legitime kanaler, og
samtidig tjene en masse afgifter til statskassen på et uskadeligt rusmiddel,
(man tjener jo i forvejen kassen på folks afhængighed af tobak og sprut) ved
at legalisere det. Der er ingen lægefaglige grunde til, at hash skal være
forbudt - der er større medicinsk belæg for at forbyde tobak og alkohol.

/arcana

Fra : Sophie Lee

Dato : 19-02-02 00:53

> [...]

> forbudt - der er større medicinsk belæg for at forbyde tobak og alkohol.

Jeg mener helt klart at tobak skal forbydes. Det er på ingen måder godt for
kroppen! Vin kan dog efter sigende være godt - selvfølgelig i bestemte
kvantitet - så om alkohol burde forbydes er jeg lidt ambivalent om...

Fra : Arcana

Dato : 19-02-02 14:46

> [...]
> kroppen! Vin kan dog efter sigende være godt - selvfølgelig i bestemte
> kvantitet - så om alkohol burde forbydes er jeg lidt ambivalent om...

Hvorfor må folk ikke selv bestemme hvad de vil bruge som nydelsesmidler? Man
kan jo bare lade være, hvis man ikke bryder sig om det. Og dem som VIL bruge
det, bruger det jo om det er forbudt eller ej. De bliver så bare pr.
automatik kriminaliserede.

Hvad med fed mad? Hjerte-karsygdomme og sukkersyge p.g.a. fejlernæring (IKKE
underernæring, mind you, snarere tværtimod) er en af de største poster på
hele den vestlige verdens sundhedsbudgetter. Skal vi forbyde fed mad også,
nu vi er i gang? Friture og så'n?

/arcana

Fra : Sophie Lee

Dato : 19-02-02 15:31

> [...]

> kan jo bare lade være, hvis man ikke bryder sig om det. Og dem som VIL bruge
> det, bruger det jo om det er forbudt eller ej. De bliver så bare pr.

Fordi deres nydelse ofte går ud over andre som ikke nødvendigvis nyder
det.

> [...]
> hele den vestlige verdens sundhedsbudgetter. Skal vi forbyde fed mad også,

Fed mad er ikke nødvendigvis dårligt for kroppen. Vi har brug for lidt
sul!
Det benægter jeg ikke. Men tobak og røgen fra tobak gør mig, og andre,
syg,
og så ryges det overalt.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-02-02 17:56

On Tue, 19 Feb 2002 14:31:01 +0000 (UTC), "Sophie Lee"
<sole00ab@student.cbs.dk> wrote:

>Fordi deres nydelse ofte går ud over andre som ikke nødvendigvis nyder
>det.

Man kan sagtens lave regler, der beskytter de uskyldige, uden at
fratage rygere og alkoholnydere deres mulighed for at ryge og drikke.
F.eks. forbyd mod røg på arbejdspladser og offentlige kontorer.

Tom

--
Over himself, over his own body and mind, the
individual is sovereign - John Stuart Mill

Fra : Sophie Lee

Dato : 19-02-02 18:50

T.Liljeberg <liljeberg_t@hotmail.com> wrote in message

> Man kan sagtens lave regler, der beskytter de uskyldige, uden at
> fratage rygere og alkoholnydere deres mulighed for at ryge og drikke.
> F.eks. forbyd mod røg på arbejdspladser og offentlige kontorer.

Lad os ikke begynde at diskutere om det her igen...

Fra : Arcana

Dato : 19-02-02 21:10

> Lad os ikke begynde at diskutere om det her igen...

Det var dig selv, der startede - ævbæv!

/arcana

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-02-02 21:23

On Tue, 19 Feb 2002 18:49:43 +0100, "Sophie Lee"
<sole00ab@student.cbs.dk> wrote:

>T.Liljeberg <liljeberg_t@hotmail.com> wrote in message

> Lad os ikke begynde at diskutere om det her igen...

Fint med mig... jeg har heller ikke tid. Det er rygepause.

Tom

Fra : Jesper

Dato : 19-02-02 21:54

T.Liljeberg <liljeberg_t@hotmail.com> wrote:

> Fint med mig... jeg har heller ikke tid. Det er rygepause.
>
> Tom

Det er også sundt at holde pause fra rygningen

Fra : Jesper

Dato : 19-02-02 15:52

> [...]

> kan jo bare lade være, hvis man ikke bryder sig om det. Og dem som VIL bruge
> det, bruger det jo om det er forbudt eller ej. De bliver så bare pr.

Fordi det skaber for mange misbrugere, som går til bunds i samfundet og
ikke sjældent trækker de også andre med sig.

En onkel på min mors side gik til bunds i flasken og døde af druk for 1
måned siden. 2 onkler på min fars side var alkoholikere og tævede deres
koner.

> [...]
> hele den vestlige verdens sundhedsbudgetter. Skal vi forbyde fed mad også,

Det er nu ikke alle der er overernærede, der er et stigende antal piger
der dør af anoreksi.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-02-02 17:56

On Tue, 19 Feb 2002 15:52:24 +0100, santa@rendeer.np (Jesper) wrote:

>Det er nu ikke alle der er overernærede, der er et stigende antal piger
>der dør af anoreksi.

Du sammenligner de 8 (?) årlige anoreksi-dødsfald med de 100.000er af
dødsfald p.g.a. hjerte- karsygdomme?

Tom

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 19-02-02 19:31

T.Liljeberg <liljeberg_t@hotmail.com> wrote:

> Du sammenligner de 8 (?) årlige anoreksi-dødsfald med de 100.000er af
> dødsfald p.g.a. hjerte- karsygdomme?

Hvis det drejer sig om 8 årlige anoreksi-dødsfald, drejer det sig om 7
unge piger og én ung dreng. Dem der dør af hjerte/karsygdomme er vel
typisk i 70-80 årsalderen.

En mere fair sammenligning ville nok være antallet af unge der bliver
dræbt i trafikulykker. Og her er især drenge under 25 stærkt udsatte; de
kører da også som død og helvede.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Sophie Lee

Dato : 20-02-02 01:38

> Du sammenligner de 8 (?) årlige anoreksi-dødsfald med de 100.000er af
> dødsfald p.g.a. hjerte- karsygdomme?

Stigende antal...?

Fra : morten sorensen

Dato : 19-02-02 18:15

> [...]
bruge
> det, bruger det jo om det er forbudt eller ej. De bliver så bare pr.

Jeg vil være tilfreds hvis der blev et offentligt rygeforbud. Rygeområder
skal ihvertfald aflukkes fra resten.

> [...]
> hele den vestlige verdens sundhedsbudgetter. Skal vi forbyde fed mad også,

Hehe - det er nu ikke så stensikkert at det er den fede mad der er årsagen
til dette. Den 'evidens' jeg har set er chokerende tynd. Der er simpelthen
ikke den kobling mellem fedt og disse sygdomme som mange gerne 'vil have'.

Jeg tror at vi om ti år har en *markant* anden opfattelse af hvad der er
sundt. Som jeg ser det, står de statslige helse-opfattelser i vejen for
virkelig forskning udi dette spørgsmål. man det er bare et spørgsmål om
tid - for facaden er begyndt at krakelere; flere og flere erkender at nogle
typer fedt er sunde samt at man *kan* blive fed af kulhydrater.

Så nej - vi skal ikke forbyde fed mad. Tværtimod.....

morten sorensen

Fra : T.Liljeberg

Dato : 19-02-02 21:27

On Tue, 19 Feb 2002 18:14:38 +0100, "morten sorensen"
<morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote:

>"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message

>Jeg vil være tilfreds hvis der blev et offentligt rygeforbud. Rygeområder
>skal ihvertfald aflukkes fra resten.

Det må vel være op til den enkelte bar- og restaurant ejer at bestemme
hvilke regler han vil indføre?

> [...]
>ikke den kobling mellem fedt og disse sygdomme som mange gerne 'vil have'.

Nu lyder du til forveksling som de rygning-apologeter, der gerne vil
bortforklare rygningens skadelige virkninger. Jeg synes jeg har hørt
om nok sammenhæng mellem kost, kolesterol, fedtindtag, vægt,
kondition, etc, til at være overbevist.

> [...]
>typer fedt er sunde samt at man *kan* blive fed af kulhydrater.
>
>Så nej - vi skal ikke forbyde fed mad. Tværtimod.....

Hvad bygger du den opfattelse på? En ting, er at du ikke er overbevist
om at konventionel visdom er korrekt. Noget andet er, at du ligefrem
tror den er forkert.

Tom

Fra : morten sorensen

Dato : 19-02-02 22:20

> Det må vel være op til den enkelte bar- og restaurant ejer at bestemme
> hvilke regler han vil indføre?

Ja - baren må selv bestemme - men hvad med det shopping center baren
eventuelt er i ? Det er ikke fedt at komme ud fra en butik til tæt os.

> Nu lyder du til forveksling som de rygning-apologeter, der gerne vil
> bortforklare rygningens skadelige virkninger.

Det vil jeg ikke. Jeg er selv ex-ryger og er ikke et sekund i tvivl om at
rygning er dybt sundhedsfarligt.

> Jeg synes jeg har hørt
> om nok sammenhæng mellem kost, kolesterol, fedtindtag, vægt,
> kondition, etc, til at være overbevist.

Det har jeg osse - men det er chokerende at se hvilken forskning det bygges
på. Det er mildt sagt skandaløst....

Jeg har selv det sidste år læst bøger, artikler - og selv lagt kosten om til
noget såkaldte ernæringseksperter ville kalde livsfarligt [fedt-energi% på
65+]. Jeg har tabt mig - modsat hvad man skulle tro. Spiser jeg igen
kulhydrater tager jeg på. Der er noget *helt* galt med 'conventional
wisdom' - tro mig.

Jeg siger ikke at den kostplan jeg følger pt er den sande - for meget af det
er stadig ret spekulativt. Det er dog chokerende at diabetikere *stadig*
anbefales at fylde sig med de kulhydrater der gør dem syge. Det er bare
*intet* der tyder på at det er fedt der gør dem syge.

Faktisk tror jeg at madpyramiden efterhånden står for fald - og jeg kan ikke
rigtigt overskue konsekvenserne af det - især i retssagens hjemland USA.
Producenter af fedt-fattige light-produkter der er fyldt med kulhydrater kan
gå en svær tid i møde, hvis den statsautoriserede mening pludselig bliver at
det er kulhydrater og ikke fedt der er det farlige.

> Hvad bygger du den opfattelse på? En ting, er at du ikke er overbevist
> om at konventionel visdom er korrekt. Noget andet er, at du ligefrem
> tror den er forkert.

Det er chokerende når man i en basal lærebog om fysiologi [som *intet* med
dette specifikke emne har at gøre] kan læse at 'excess carbohydrate intake'
kaldes 'fattening'. Helt konkret medfører det store indtag af kulhydrater at
man konstant har et højt insulinniveau hvilket igen medfører at kroppens
depot-fedt ikke kan omdannes til frie fedtsyrer der så kan brændes af. Dette
er åbenbart en almindeligt anerkendt biokemisk sammenhæng - men dens message
kan man ikke sige er nået til ernæringsbranchen hvor man stadig lægger fedes
kost om til kulhydrater.

Jeg personligt har ofte undret mig over madpyramniden - taget i betragtning
at eskimoer vel næppe kan opfylde den kostplan - uden at de dog er fede.
Såvidt jeg er nået i min litterære undersøgelser kan jeg bedømme at insulin
spiller en stor rolle i fedme/sukkersyge spørgsmålet - og insulin bruges ved
nedbrydning af kulhydrater - ikke fedt.

Der er andre faktorer - antioxidanter osv - jeg ikke helt har kigget på
endnu. men een ting står klart - de eneste der stadig prædiker low-fat er
dem der har direkte interesse i det enten økonomisk eller prestige-mæssigt.

Hvordan det kan komme såvidt at 'conventional wisdom' IMHO er forkert [og
ikke bare lidt forkert - men stort set totalt] har jeg da spekuleret på. Een
ting er at læger *ikke* har ernæring i deres uddannelse [ihvertfald ikke i
DK] - men stadig udtaler sig til deres patienter. Og når man ikke ved noget
om noget fyrer man jo bare det gængse af. En anden grund er at den
amerikanske stat var lige hurtig nok for 20 år siden da den nærmest lagde
sin vægt bag noget forskning i kolesterol - som kun lige var begyndt. Lige
siden det skete er forskningen stået lidt i stampe, da dem med midlerne har
prøvet at forsvare en position der åbenlyst blot blev mere og mere uholdbar,
mens andres forskning nærmest var for egen regning. Der er dog efterhånden
en del forskere med vægt bag [Harvard osv] der nu støtter op omkring en
revurdering af hele ernæringsspørgsmålet.

Der er endvidere det interessante aspekt at fødevarebranchen faktisk hellere
vil have denne nuværende sandhed end den at man skal droppe kulhydrater og
spise friske råvarer i stedet - for de kan jo ikke *brande* [på engelsk -
ikke dansk ] en gulerod eller en røget makrel. [Ihvertfald ikke før de
kan tage patent på gener]

Hvorfor folk er sluttet op omkring low-fat tror jeg dybest set er
'puritansk'. Man føler at man har syndet - og det skal arbejdes af.
Ligemeget om man følger kuren til punkt og prikke kan ernæringsfolk altid
bortforklare manglende resultater med at man så må spise endnu mindre fedt
eller motionere endnu mere. Det er simpelthen en trossag....

morten sorensen

Fra : Sophie Lee

Dato : 20-02-02 01:46

morten sorensen <morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote in message

> [...]
insulin
> spiller en stor rolle i fedme/sukkersyge spørgsmålet - og insulin bruges

Jeg har faktisk aldrig troet på den "påstand" at en kost der er baseret
relativt meget på kulhydrater vil medføre til vægttab. Sådan har jeg aldrig
set det på...Tror det har med personlig intuition . Udover det føler man
tung i maven efter at have spist brød og pasta sådan at man ikke har lyst
til at bevæge sig....og derefter er der ikke nok næring i det (derfor kan
jeg heller ikke lide pizza, det er j bare brød man spiser). Derfor spiser
jeg mere grønt og kød end kulhydrater...

Fra : morten sorensen

Dato : 20-02-02 09:26

"Sophie Lee" <sole00ab@student.cbs.dk> wrote in message
> [...]
aldrig
> set det på...Tror det har med personlig intuition .

Smarter than I am.....

I øvrigt er det fantastisk at se hvilke længder low-fat 'forskere' går til
for at bortforklare den stigende evindens for at deres teorier er en gang
sludder. Fantastisk læsning

> Udover det føler man
> tung i maven efter at have spist brød og pasta sådan at man ikke har lyst
> til at bevæge sig....

Sådan har jeg det osse. Min omgangskreds tror det er kød der gør dem
oppustede....

> og derefter er der ikke nok næring i det (derfor kan
> jeg heller ikke lide pizza, det er j bare brød man spiser).

Den skal bare mættes i olie - så er der næring nok

> Derfor spiser
> jeg mere grønt og kød end kulhydrater...

Jeg tror osse mere og mere på at det er det man skal spise : grønt og kød -
helt uden skam.

Det er det low-fat guruerne kalder 'The French Paradox' - at man i sydvest
Frankrig spiser en kost der er 40+ % fedt, men har ret lav hyppighed af
hjertekarsygdomme - og den er *faldende*. Dernede spiser de fisk [tun,
makrel], kød [lam] og grønt [tomater, peberfrugter] - altså masser af det
gode fedt og antioxidanter.

morten sorensen

Fra : Sophie Lee

Dato : 20-02-02 10:46

> Smarter than I am.....

Da jeg rejste tilbage til Taiwan 4-5 år siden boede jeg hjemme hos min
onkels familie. Jeg var forbavset over hvor _lidt_ ris de spiste, de spiste
højst en skål ris til frokost og aftensmaden til sammen. Og deres familie er
stort set slank (bortset fra moderen .

> I øvrigt er det fantastisk at se hvilke længder low-fat 'forskere' går til
> for at bortforklare den stigende evindens for at deres teorier er en gang
> sludder. Fantastisk læsning

Jeg kunne huske at jeg blev glad da det viste sig at jeg ikke var den eneste
som delte min holdning:

http://www.oestrogen.dk/visartikel.asp?pageid=2070

Men nu skal jeg altså lære at holde mig væk fra wienerbrød og lignende og
dyrke mere motion!

> Sådan har jeg det osse. Min omgangskreds tror det er kød der gør dem
> oppustede....

Kød prøver jeg helst også at undgå. Så hellere mere grøntsager og noget godt
fra havet...Hjemme hos os spiser vi fisk mindst 2 gange om ugen...:)

> Den skal bare mættes i olie - så er der næring nok

Bvadr. :-0

> [...]
> hjertekarsygdomme - og den er *faldende*. Dernede spiser de fisk [tun,
> makrel], kød [lam] og grønt [tomater, peberfrugter] - altså masser af det

40% fedt lyder temmeligt meget.

Fra : morten sorensen

Dato : 20-02-02 11:50

> Kød prøver jeg helst også at undgå. Så hellere mere grøntsager og noget
godt
> fra havet...Hjemme hos os spiser vi fisk mindst 2 gange om ugen...:)

Fisk er jo osse kød - men der er bedre ting i fisk end fx svinekød.
oksekød....

> 40% fedt lyder temmeligt meget.

Så skulle du se min kost..... 70%....

morten sorensen

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 20-02-02 12:01

Sophie Lee <sole00ab@student.cbs.dk> wrote:

> Kød prøver jeg helst også at undgå. Så hellere mere grøntsager og noget godt
> fra havet...Hjemme hos os spiser vi fisk mindst 2 gange om ugen...:)

Er du blevet katolik eller hvad? Fisk er da også kød ...

PS. Det med katolik - du kan nok huske det med fasten, ikke?

Fra : Sophie Lee

Dato : 20-02-02 12:25

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote in message

> Er du blevet katolik eller hvad? Fisk er da også kød ...

Nej, jeg er ikke blevet katolik... men jeg har altid læst kostplaner hvor
man skelner mellem fisk og kød, selvom jeg aldrig har forstået hvorfor man
gør det. Men, jeg præferer helt klart fisk end eksempelvis svinekød.

> PS. Det med katolik - du kan nok huske det med fasten, ikke?

Næh.

Fra : morten sorensen

Dato : 20-02-02 12:51

> [...]
> man skelner mellem fisk og kød, selvom jeg aldrig har forstået hvorfor man

Det er typen af fedtsyrer i madvarerne. De omega-3 fedtsyrer der bl.a.
findes i fisk er gavnlige for kolesteroltallet.

> Men, jeg præferer helt klart fisk end eksempelvis svinekød.

Svindekød er osse det klart kedeligste køb. Lammekød [mums!] er min
personlige favorit.

Jeg har lige købt noget haj..... det er sgu ikke lige mig.

morten sorensen

Fra : T.Liljeberg

Dato : 20-02-02 15:33

On Wed, 20 Feb 2002 12:50:50 +0100, "morten sorensen"
<morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote:

>Jeg har lige købt noget haj..... det er sgu ikke lige mig.

Det skal marineres og grilles.... mums. Jeg har flere gange om
sommeren købt haj (tigerhaj, svjh) direkte fra fiskeren på havnen.
Marineres i teriyaki-marinade, grilles på kebab-spyd.

Tom

---
Puritanism: The haunting fear that someone,
somewhere, may be happy. - H.L. Mencken

Fra : morten sorensen

Dato : 20-02-02 15:51

> Det skal marineres og grilles.... mums. Jeg har flere gange om
> sommeren købt haj (tigerhaj, svjh) direkte fra fiskeren på havnen.
> Marineres i teriyaki-marinade, grilles på kebab-spyd.

OK - det vil jeg prøve. Foreløbig har jeg bare stegt det på en pande - så
langt rækker mine kokkeri-evner, der aldrig rigtigt kom længere end
kollegie-planet....

morten sorensen

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-02 19:30

Fra : Bo Warming

Dato : 22-02-02 19:34

TOM > Det skal marineres og grilles.... mums. Jeg har flere gange om
> sommeren købt haj (tigerhaj, svjh) direkte fra fiskeren på havnen.
> Marineres i teriyaki-marinade, grilles på kebab-spyd.

BW: Der var engang nogen der klagede til udbyder og fik mig smidt ud for at
være offtopic

Intet jeg skrev har nogensinde været så fjernt fra dk.politik emnerne som
dette madopskriftindlæg.

Så lad os håbe at censur-fundamentalisterne med klage-tendenser skammer sig
eller udbyderne er holdt op med at tage dem alvorligt.

Eneste acceptable censur er selvcensur - hvis man skriver om mad i en
politik-gruppe gider folk måske en dag ikke åbne ens indlæg - det bør
begrænse offtopic - intet andet bør skabe mundkurv.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 23-02-02 03:03

On Fri, 22 Feb 2002 19:34:27 +0100, "Bo Warming"
<Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote:

>TOM > Det skal marineres og grilles.... mums. Jeg har flere gange om
>
>BW: Der var engang nogen der klagede til udbyder og fik mig smidt ud for at
>være offtopic

Måske var det fordi du skrev mange og lange indlæg, der alle var
off-topic. At du havde for vane aldrig at svare folk som kommenterede
dine indlæg medvirkede nok til at give dine indlæg et dårligt rygte.

Det har, som altid noget at gøre med kontekst. Starter man en
fuldstændig off-topic tråd, eller er det relevante off-topic indlæg en
sidebemærkning i en eksisterende tråd?
Er forfatteren en tilfældig forbipasserende, en kendt spammer eller en
fast debattør?I denne, som i de fleste andre grupper, har faste
debatører gerne lidt mere snor til at skrive et enkelt snik-snak
indlæg i ny og næ. En nyhedsgruppe er også en "community".
Folk, der aldrig deltager i diskusioner eller dialog, har naturligvis
ikke samme goodwill.

Sådan ser jeg på det. Jeg giver simpelthen folk jeg regelmæssigt har
dialog med, lidt mere snor mht til hvad jeg betragter som uacceptabel
offtopic posting.
Rent bortset fra det, så skal der ret meget til i form af off-topic
aktivitet, før jeg gider overhovedet overveje at klage til en udbyder.
Gentagne indlæg med karakter af opslag, trusler eller meget store
antal af offtopic indlæg, er de eneste ting jeg kan komme i tanke om.

Tom

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-02 10:29

Tom har ret i at situationsfornemmelse bør læres. Men bør dem, der ikke
evner at lære denne svære kunst, straffes med censur?

Har man meget på hjerte - som jeg - og ikke vil fylde for meget, fordi folk
elsker at straffe i stedet for at killfiltre stilfærdigt og individuelt - så
bør man vel samle indlæg af samme type i eet multiindlæg som nedenstående?

? ? ?
At forbedre på overskrift, der fx omtaler "Porno" selvom det emne er
forladt, er en vane jeg har introduceret mange steder og heldigvis kopierer
mange den. Er sådan ærlig varedeklaration af indlægget ikke tiltrængt på
dk.politik?

-----------------------

Frygt den dag martyrselvmord smitter til autonome

MARTYRER SØGES PÅ INTERNETTET
Tast www.anvaronline.com og bliv martyr. Den militante muslimske
organisation Ansar-e-Hizbollah, der hører til Irans radikale yderfløj,
søger på en nyoprettet hjemmeside medlemmer, der ønsker at ofre deres
liv i verdensomspændende selvmordsaktioner.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=201798

B W: Vi ser hvide vesterlændinge melde sig under Taleban-faner i Afghanistan
og autonome går ud foran biler for at blive martyrer ved antibilistdemo.

Idag kan kloge jøder forebygge terror ved at nægte at rejse i fly med
muslimsk-udseende passagerer, men snart vil mange arbejdsløse hvide have
fået indprogrammeret terror-forpost i hjernen og det bliver sværere at
forebygge de meningsløse massedrab på uskyldige (selvom meget kan læres af
Israels sikre El-Al flyselskab.

Selv er jeg ved at begå selvmord langtsomt og behageligt ved at æde mig tyk
og fed. Det virker ikke, ingen sygdomsproblemer trods 120 kg i alder 56 år.
Gid jeg havde lært at ryge i tide. Hvis der i mine politiske sager kunne
gøres medie- eller anden gavn ved konstruktiv kamikaze, ville det være
fristende, især hvis smertefuldt sygeleje var forestående. Manges
underbevidsthed er som min bevidsthed, tror jeg.

Så lad os få masser af statslig overvågning - storebror må godt se næsten
alt - frihedsillusion skal ikke koste liv. Man skal stå ved, hvad man har
gjort.

FOR MANGE KØRTE UD TRODS ADVARSLERNE
Tusinder af danskere kom ikke på arbejde i går. På tredje døgn skabte det
lunefulde vejr store trafikale problemer.
http://www.berlingske.dk/artikel:aid=162110

B W : Journalisterne mangler nyheder - og skaber dem gerne selv, når de har
fantasi og påvirkningsmulighed nok. Så lidt "sne-storm" som tilsvarende
udland aldrig ville ofre en avisnotits på, bliver til den store sund-alarm.
At forsigtige personbilister ikke kan få lov at køre langsomt over de ny
broer, på eget ansvar og evt mod ekstra-betaling pga risiko for at
personalet skal bugsere en væltet bil op at stå, er pjat. Autoværn betyder
at ingen bil kan blæses i havet.

Intetsteds i DK er der for langt at gå til nærmeste hus - kun fjolser dør,
hvis de kører fast i sne .

"Fyret for sex i kapel" Ekstrablad-overskrift 23-02-2002

GRADER AF LIGSKÆNDING

BW: Faxe-sygehús-kapels portør og rengøringssild blev grebet med bukserne
ned blandt ligene - ikke nekrofili, men efter snerpers mening "manglende
respekt for de døde". Det påstod man også om topløs-solbadning på Assistens
Kirkegaard, men her vandt frisindet.

Faxe-kapel-ansatte har også kørt lig i trillebør til torvet for at provokere
en søndag formiddag. De første blev fyret. Sidstnævnte fik bøde for
usømmelig omgang med lig.

En sort krematoriebestyrer i USA snød kunderne for den lovede fra
lig-til-aske service og foretog sjuskede begravelser og fjerne
skuropbevaringer. De sorte er ikke integreret i vestlig respekt for
efterladtes følelser, selv efter generationers ophold her. Muslimer
integreres derfor aldrig. Faxe-episoderne har karakter af enkeltstående
solvogn-happening med folkeoplysende og frigørende effekt og bør straffes
som sket, men har ikke den alvorlighed som storbedrageren i USA.

Panum-stud.med. efterlod ben fra dissektion i Fælledparken så
forbipasserende forskrækkedes. Asocialt og straf var vist for lav.

Da jeg netop var blevet japansk gift var min far død, og min kone havde
kendt og respekteret ham i mange år og da vi besøgte graven og jeg skulle
tisse, gjorde jeg det på det warmingske familiegravsted, Ass Kirkegaard

For netop min ingeniørfar har lært mig, at man må gøre alt hvad ikke generer
andre fysisk. Denne chokbehandling af min engang hæmmede japanske
samleverske har bidraget til oplysning og frigørelse, så hun forstår, hvor
anderledes vi er her, og at det ikke betyder mindre respekt for den ældre
generations råd og visdom, at man ser på lig som dødt kød.

RETTEN PÅ DE USKYLDIGES SIDE
Situationen er set uendelig mange gange før. Med henvisning til
hensynet til soldater og bosætteres sikkerhed har israelske
militærbulldozere raseret utallige såkaldte sikkerhedsbælter gennem
marker, plantager og huse.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=201802

BW: Konsekvensen af at Politiken kalder alle palæstinensere for uskyldige
(overskrift 23-02-2002) , må være at man frikender tyskere for skyld i WW2 ,
evt excl de der stemte på Hitler. Men alligevel folkemyrdede hævnlystne
Danmark i 1945 nogle hundrede unge tyske rekrutter ved at forcere
minerydning af den jyske vestkyst.

(Dokumentation (på uangribelig historikervis) Helge Hagemann "Under Tvang"
Akademisk Forlag 1999.)

BIBLIOTEKSPENGE SENDER BRIAN MIKKELSEN PÅ TILBAGETOG
Kulturminister Brian Mikkelsen (K) vil alligevel ikke tilgodese de
skønlitterære forfattere, hvis forfatterne ikke ønsker det. Ministerens
tilbagetog gælder dog ikke besparelserne på 15,3 procent. De ligger
helt fast.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=201814
BÅDTEATRET KLAR TIL KAMP
På Bådteatret havde den nye tremandsledelse overvejet at gøre en
strømlinet sort ubåd til det flydende teaters nye vartegn. Som ubådens
tårn rager op og bryder vandoverfladen, ville Bådteatret også være ny
bølgebryder i dansk teaterliv.
http://politiken.dk/nsf/henvis.asp?PageID=201815

B W: Kultur-Brian har fået teatre til at vågne til dåd og kæmpe for at gavne
publikum, hvilket er en positiv fornyelse, helt som Thatcher doblede
besøgstal i London-teatrene ved at privatisere. Fremragende at Glistrups
tidlige udliciterings-lovforslag sætter sig spor, bedre sent end aldrig.

Men vedr musliminvasion er vi i sækken og det skal gå hurtigt hvis den ikke
pludselig skal være snøret til. Ikke at det er et alt-eller-intet slag, men
her er der virkelig tale om hastesag.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-02 13:47

> : Journalisterne mangler nyheder - og skaber dem gerne selv, når de har
> fantasi og påvirkningsmulighed nok.

Også vedr læserbreve burde aviserne være kritiske - hvis indlægget bygges op
på at
2+2 = 100 bør det afvises og her er et tilsvarende indlæg
hvor skribenten er åbentlyst patologisk løgner - her mit læserbrevssvar som
bladet næppe optager, for man skal være politisk korrekt for at modsigelse
tillades:

INDLÆG:
Højskolen truet af "kunstnerisk frihed", mere end af besparelser

En forstander , Torben Jørgensen, skriver i Politiken 23-02-2002 at en
gylletankbil drejede om hjørnet hvor han stod, så en "fæl stråle af svinepis
og svinelort stænkede ud af de mange edderkoppeagtige slanger, der hang på
tankens side" ramte ham og vejbanen kom til at stinke af lokum og fra hans
tøj.

Hvis ikke bilen netop har tanket op og har kørt lige mod
højskoleforstanderen og så drejet skarpt, er det aldeles usandsynligt at
selv enkelte dråber kan have ramt en fodgænger, selv på nær afstand af
kørebanen..

Denne kunstneriske frihed mht at gøre en god historie bedre, minder om "en
fjer blev til 5 høns" og elever må flygte fra højskoler, hvor forstanderen
er så lidt sandhedssøgende.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 23-02-02 17:33

On Sat, 23 Feb 2002 10:29:21 +0100, "Bo Warming"
<Bo.Warming@spamfilter.dk> wrote:

>Tom har ret i at situationsfornemmelse bør læres. Men bør dem, der ikke
>evner at lære denne svære kunst, straffes med censur?

Som jeg også skrev i sidste afsnit af mit forrige indlæg, så er der
situationer, hvor jeg finder det rimeligt at klage til en udbyder. Der
er vitterligt folk, der bevidst eller ubevidst misbruger mediet. Hvis
ikke der er en vis grad af disciplin, så kunne vi lige så godt
nedlægge alle grupperne, og poste alt i en stor gruppe. Fuldstændigt
uoverskueligt.

[snip]

> [...]
>mange den. Er sådan ærlig varedeklaration af indlægget ikke tiltrængt på

Jeg tillader mig at tvivle på, at det er din opfindelse, det er
standard fremgangsmåde på alle de lister jeg deltager eller har
deltaget på.
Men det er for såvidt ligegyldigt - det er en god ide.

Tom

---

Fra : Bo Warming

Dato : 23-02-02 18:04

> [...]
> ikke der er en vis grad af disciplin, så kunne vi lige så godt
> nedlægge alle grupperne, og poste alt i en stor gruppe. Fuldstændigt

MAN DUTTER FOLK EN MENING PÅ
HVIS VANVID ALLE KAN FORSTÅ(Piet Hein)

Kommerciel spam skal klages over. Forklar hvem der ikke bare kunne filtrere
hvis de ikke kunne lide mine synspunkter - det har altid været dem og ikke
offtopic der var problemet.

Fra : Sophie Lee

Dato : 23-02-02 18:21

> [...]

> indlæg i ny og næ. En nyhedsgruppe er også en "community".
> Folk, der aldrig deltager i diskusioner eller dialog, har naturligvis

Jeg vil nu mene at vores gruppe er lidt mere "lenient" end nogle andre jeg
har frekventeret når det gælder OT emner.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-02 04:29

"T.Liljeberg" <liljeberg_t@hotmail.com> wrote in message

TOM > Måske var det fordi du skrev mange og lange indlæg, der alle var
> off-topic.

BW: Det påstod folk. De kunne lige så godt have påstået at alle mine indlæg
rummede terroristiske trusler - de lagde ikke eksempler frem. Ren smagssag.
Nul dokumentation.

> At du havde for vane aldrig at svare folk som kommenterede
> dine indlæg medvirkede nok til at give dine indlæg et dårligt rygte.

BW: Jeg svarer og svarede næsten altid folk, når bortses fra en periode hvor
censuren mod mig tvang mig til at hacke mig ind og lægge mine - ofte lange -
indlæg med stort besvær, og det var derfor svært at svare, fordi
demokratihaderne således havde smidt grus i maskineriet.

Alle bør lære at gå efter bold ej mand. Hvis Censur-Kim eller andre mener,
at man skal være velset for at få lov at være her, så er han som nazier der
siger at jøder skal ikke have lov at være i Berlin, eller autonome der siger
at ikke-autonome fx Pia skal ikke have lov at være i "deres gader" (som vi
alle ejer)

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 20-02-02 16:46

> Næh.

I fasten var det i hvert fald i middelalderen forbudt at spise kød. Men
den katolske kirke definerede ikke fisk som kød - så under fasten spiste
folk masser af fisk.

Det var en af grundene til at Øresund i middelalderen oplevede sit store
sildeeventyr. Med Skanør marked - har du aldrig hørt om det i historie?

Fra : morten sorensen

Dato : 20-02-02 16:50

> I fasten var det i hvert fald i middelalderen forbudt at spise kød. Men
> den katolske kirke definerede ikke fisk som kød - så under fasten spiste
> folk masser af fisk.

Eller osse var man allerede den gang klar over at omega-3 fedtsyrer var gode

> Det var en af grundene til at Øresund i middelalderen oplevede sit store
> sildeeventyr. Med Skanør marked - har du aldrig hørt om det i historie?

Det har jeg heller ikke hørt om.... Skanør - ja, historien nej...

morten sorensen

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 20-02-02 17:49

"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Det var en af grundene til at Øresund i middelalderen oplevede sit store
> sildeeventyr. Med Skanør marked - har du aldrig hørt om det i historie?

Grunden var jo også, at der var mange flere fisk. Man kan på
middelalderbilleder fra Øresund se dem stå og skovle sildene op på land
direkte fra stranden.

Spegesild eller saltsild var een af den fattige mands vigtigste spiser
dengang, da det var billigt, sundt og kunne holde sig meget længe.

Fra : T.Liljeberg

Dato : 20-02-02 04:24

On Tue, 19 Feb 2002 22:19:59 +0100, "morten sorensen"
> [...]

>Ja - baren må selv bestemme - men hvad med det shopping center baren
>eventuelt er i ? Det er ikke fedt at komme ud fra en butik til tæt os.

Det må være op til shoppingcenteret, hvilke regler de pålægger deres
lejere. Hvis nok kunder kræver røgfrit miljø, så skal markedskræfterne
nok klare resten.

>Det vil jeg ikke. Jeg er selv ex-ryger og er ikke et sekund i tvivl om at
>rygning er dybt sundhedsfarligt.

Din retorik var tilsvarende..... bare om fedt istedet for røg.

> [...]
>65+]. Jeg har tabt mig - modsat hvad man skulle tro. Spiser jeg igen
>kulhydrater tager jeg på. Der er noget *helt* galt med 'conventional

NU handler det vel ikke kun om hvor meget fedt, og sammenhængen med
vægt. Det har også noget at gøre med samlet kalorieindtag, og med
blodets kolesterolindhold, herunder typen af kolesterol. Hvilken type
fedt man spiser har også betydning.
Og måske er du en af de heldige, der ligesom undertegnede ikke har
problemer med kolesteroltal eller blodtryk, nærmest uanset hvad man
spiser og hvordan man lever.

Jeg har forresten set en bog om en slankekur, der er baseret på højere
fedtindtag end hvad der normalt anbefales. Til gengæld foreskriver dem
kraftig reduktion i kulhydrater.

>Det er chokerende når man i en basal lærebog om fysiologi [som *intet* med
>dette specifikke emne har at gøre] kan læse at 'excess carbohydrate intake'
>kaldes 'fattening'.

Hvorfor er det overraskende eller chokerende?

>Jeg personligt har ofte undret mig over madpyramniden - taget i betragtning
>at eskimoer vel næppe kan opfylde den kostplan - uden at de dog er fede.

De lever vel i høj grad af fisk? Lavt i kolesterol og de "farlige"
fedttyper.

> [...]
>dem der har direkte interesse i det enten økonomisk eller prestige-mæssigt.

En del af denne low-fat prædiken har vel også noget at gøre med, at
langt de fleste i vesten stadig får langt mere fedt end hvad der
anbefales.

>Hvorfor folk er sluttet op omkring low-fat tror jeg dybest set er
>'puritansk'.

Det forudsætter jo så, at man først har gjort fedt "syndigt".

> [...]
>bortforklare manglende resultater med at man så må spise endnu mindre fedt

Det skal der sikkert være ernæringsfolk, der mener. Men min opfattelse
er, at der stadig er lang vej at gå, før flertallet indtager en
kaloriefordeling, der er bare i nærheden af den, der pt anbefales.
Langt de fleste spiser mere fedt, ligesom mange har et totalt
kalorieindtag, der er højere end nødvendigt.

>Det er simpelthen en trossag....

Forhåbentlig ligger der noget videnskab bag.

Tom

---

Fra : morten sorensen

Dato : 20-02-02 09:49

> [...]

> Det må være op til shoppingcenteret, hvilke regler de pålægger deres
> lejere. Hvis nok kunder kræver røgfrit miljø, så skal markedskræfterne

Jeg er uenig. Passiv rygning er *for* alvorligt et problem synes jeg.
Shopping centeret må gerne lave en rygezone - men den skal være aflukket fra
resten.

> [...]
> vægt. Det har også noget at gøre med samlet kalorieindtag, og med
> blodets kolesterolindhold, herunder typen af kolesterol. Hvilken type

Fedttypen er *afgørende*. Og een af pointerne er osse at visse fedttyper [de
mættede] tipper gfordelagtigt til forholdet mellem kolesteroltyperne - mens
kulhydrater i bedste fald er neutrale.

> Og måske er du en af de heldige, der ligesom undertegnede ikke har
> problemer med kolesteroltal eller blodtryk, nærmest uanset hvad man
> spiser og hvordan man lever.

Mja - det er ikke overvægt der har fået mig på dette her. Det er bekymring
for sukkersyuge og det der er værre.

> Jeg har forresten set en bog om en slankekur, der er baseret på højere
> fedtindtag end hvad der normalt anbefales. Til gengæld foreskriver dem
> kraftig reduktion i kulhydrater.

Ja, dem er der masser af. Det er fascinerende at se hvor uenige de egentligt
er. Nogle vil have at ens kulhydratindtag skal være < 72g/dag [hvilket
udelukker alle 'kendte' kulhydrater : pasta, kartofler, ris, osv], mens
andre vil helt ned på < 15g/dag [hvilket udelukker mælk og stort set al
frugt!].

En del af bøgerne er klart skrevet af halvstuderede røvere der har nogle
næsten mytologiske forestillinger om hvad der er godt og hvorfor. Og så er
de tit dybt uenige indbyrdes. Konsensus på området er der ihvertfald ikke.

> Hvorfor er det overraskende eller chokerende?

Jeg synes det er chokerende at man ikke har taget konsekvensen af det. Man
anbefaler stadig fede folk at fylde sig med kulhydrater. For nyligt har jeg
dog fundet ud af at Weight Watchers anbefaler at man dropper kulhydrater -
så det er nok på vej.

[jeg skal ikke kunne sige hvordan det er i USA, der er længere fremme på
dette punkt].

> De lever vel i høj grad af fisk? Lavt i kolesterol og de "farlige"
> fedttyper.

Jeg lever af æg, bacon, frugt - og fisk. Og så nødder og flæskesvær.

Der er ikke meget grønt i det...

> En del af denne low-fat prædiken har vel også noget at gøre med, at
> langt de fleste i vesten stadig får langt mere fedt end hvad der
> anbefales.

Det er pointen - at mængden af fedt slet, slet ikke er afgørende. Man
skræmmer folk væk fra ganske gode og naturlige produkter over til
light-produkter der er rene kulhydratbomber.

Og det handler ikke om at vi stadig får for meget fedt - for det gør vi
ikke.

En 'bivirkning' af denne kost er at lækkersult forsvinder. jeg spiser en
stor morgenmad - og så går det meste af dagen før jeg overhovedet tænker på
mad. Spiser jeg så kulhydrater en dag [pizza, cola] kan jeg mærke at kroppen
vil have flere kulhydrater de næste dage. Det er sgu ret underligt at
lækkersult kan komme tilbage så hurtigt - og ikke mindst irriterende, for
den skal jo bekæmpes [igen].

> Det forudsætter jo så, at man først har gjort fedt "syndigt".

Synes du ikke man har det ?

> Det skal der sikkert være ernæringsfolk, der mener. Men min opfattelse
> er, at der stadig er lang vej at gå, før flertallet indtager en
> kaloriefordeling, der er bare i nærheden af den, der pt anbefales.

Fordi det man anbefaler pt er [undskyld jeg siger det] en gang sludder. 60%
kulhydrat - *derfor* får folk sukkersyge - og måske det der er værre.

> Langt de fleste spiser mere fedt, ligesom mange har et totalt
> kalorieindtag, der er højere end nødvendigt.

> Forhåbentlig ligger der noget videnskab bag.

Desværre gør der ikke det. Jeg havde osse troet at noget alle stater sætter
deres vægt bag var funderet på mere end mildt sagt tvivlsomme undersøgelser.
Den forskning der skulle 'vise' at fedt var synderen har ikke engang kunne
gøre det. Især en 7-nationers undersøgelse er interessant. Til trods for at
den tydeligt er lavet for at bevise at fedt er roden til sygdomme, har den
ikke kunne det. Og sproget i den er så forudfattet at man tager sig til
hovedet.

I det hele taget et *meget* spændende område.

morten sorensen

Fra : T.Liljeberg

Dato : 21-02-02 16:43

On Wed, 20 Feb 2002 09:49:05 +0100, "morten sorensen"
<morten@YOUDOTHEMATHmortens.net> wrote:

>"T.Liljeberg" <liljeberg_t@hotmail.com> wrote in message

>Jeg er uenig. Passiv rygning er *for* alvorligt et problem synes jeg.

Passiv rygning er et problem, hvis din ægtefælle eller en kollega du
deler kontor med ryger. Jeg er ikke overbevist om, at der er nogen
målelig sundhedsmæssig effekt af 2 minutters passiv rygning, fordi man
går forbi en bar med rygning.

>Shopping centeret må gerne lave en rygezone - men den skal være aflukket fra
>resten.

Formynderi.

>Mja - det er ikke overvægt der har fået mig på dette her. Det er bekymring
>for sukkersyuge og det der er værre.

Det er ikke kun vægt, jeg taler om. Kolesteroltal, blodtryk. Iøvrigt,
når du taler om sukkersyge og kulhydrater, så bør du huske på, at det
ikke kun er fedt, der findes flere typer af, med forskellige effekt på
helbred. Der er forskel på kulhydrater fra en Mars bar og fra en skål
spaghetti eller granola.

> [...]
>de tit dybt uenige indbyrdes. Konsensus på området er der ihvertfald ikke.

Min teori er, at de traditionelle slankekure og ernæringsråd er blevet
gamle, der er ikke flere penge at tjene på at skrive bøger. Så må man
naturligvis finde på noget nyt.

>Jeg synes det er chokerende at man ikke har taget konsekvensen af det. Man
>anbefaler stadig fede folk at fylde sig med kulhydrater.

Jeg har aldrig hørt anbefalinger om, at folk skulle fylde sig med
kulhydrater. Tværtimod, alle ernæringsråd og slankeråd jeg har hørt,
starter med at begrænse det totale kalorieindtag.

>Jeg lever af æg, bacon, frugt - og fisk. Og så nødder og flæskesvær.

Er du eskimo....?
Hvad er middellevetiden forresten for en inuit? Uanset hvad den er, så
kan jeg ikke se hvordan det, at en gruppe mennesker, der lever i
permafrost ikke får den anbefalede kostfordeling, i sig selv skulle
være argument for at smide anbefalingerne ud.
Man kan jo også kigge på japanerne, som har en relativt høj
middellevealder.... masser af fisk, masser af ris, masser af
sojabønner. Ikke meget fedt.

Jeg synes stadig, at den påstand går lidt for vidt.

>Det er pointen - at mængden af fedt slet, slet ikke er afgørende. Man
>skræmmer folk væk fra ganske gode og naturlige produkter over til
>light-produkter der er rene kulhydratbomber.

De fleste af disse "light/produkter" er lavere i total kalorier. Ofte
langt mindre fedt, og samme eller marginalt mere kulhydrat (sukker).

>Og det handler ikke om at vi stadig får for meget fedt - for det gør vi
>ikke.

Her er vi så stadig uenige. P.t. er de fleste ernæringseksperter
stadig på min side - hvilket i sig selv naturligvis ikke betyder at
jeg har ret.

>En 'bivirkning' af denne kost er at lækkersult forsvinder. jeg spiser en
>stor morgenmad - og så går det meste af dagen før jeg overhovedet tænker på
>mad.

Hvilket ikke nødvendigvis er en god ting. Mit mønster er næsten lige
modsat. Jeg starter med en hæderlig morgenmad, tæt på idealfordelingen
af kalorier - fedt og protein fra mælk, sukker fra frugtjuice,
stivelse/kulhydrater fra kornprodukter. Dette måltid er tidligt på
dagen, et mini-måltid midt på formiddagen og midt på eftermiddagen.
Begge med energifordeling tæt på det anbefalede. Relativt lille
middag, høj i protein, og formentlig lidt høj i fedt. Frokost er hvad
det nu er, siden frokost ofte tjener som uformelt møde.
Der er oftest ingen lækkersult, der er ingen oppustet eller overmæt
fornemmelse.

> [...]
>vil have flere kulhydrater de næste dage. Det er sgu ret underligt at
>lækkersult kan komme tilbage så hurtigt - og ikke mindst irriterende, for

Nu snakker du vist specifikt om sukker. Naturligvis er det ikke godt,
hvis al eller det meste af dine kulhydrater kommer fra sukker.

>Fordi det man anbefaler pt er [undskyld jeg siger det] en gang sludder.

Det er jeg stadig ikke overbevist om.

>60%
>kulhydrat - *derfor* får folk sukkersyge - og måske det der er værre.

Det er sikkert en reel risiko, hvis al energien fra kulhydrater kommer
fra cola og candy bars. Hvis det kommer fra pasta, kornprodukter, ris,
etc, etc., så er det vist en anden sag.
Og hvor du peger på risikoen for sukkersyge når man får meget
kulhydrater, så kan man med samme ret pege på risikoen for
hjerte-karsygdomme ved for højt fedtindtag.

Tom

---

Fra : morten sorensen

Dato : 23-02-02 14:55

> [...]
> deler kontor med ryger. Jeg er ikke overbevist om, at der er nogen
> målelig sundhedsmæssig effekt af 2 minutters passiv rygning, fordi man

Det tror jeg heller ikke man dør af. Det er bare temmeligt ubehageligt.

> Formynderi.

Her bliver vi ikke enige. Jeg synes ikke folk skal have frihed til at få mit
tøj stinke i dagevis bare fordi jeg færdes et offentligt sted.

> [...]
> ikke kun er fedt, der findes flere typer af, med forskellige effekt på
> helbred. Der er forskel på kulhydrater fra en Mars bar og fra en skål

Absolut - der er osse forskel på hvor hurtigt de fordøjes/nedbrydes - og
dermed hvorlænge insulin er aktiv. Og alt dette ville jeg gerne vide en
masse mere om

> Min teori er, at de traditionelle slankekure og ernæringsråd er blevet
> gamle, der er ikke flere penge at tjene på at skrive bøger. Så må man
> naturligvis finde på noget nyt.

Min teori er at low-fat slet og ret ikke passer.

> [...]
> kulhydrater. Tværtimod, alle ernæringsråd og slankeråd jeg har hørt,
> starter med at begrænse det totale kalorieindtag.

Den danske madpyramide satser rigtigt meget på brød, pasta, ris, kartofler,
og lyser stort set al fedt i band. Den er ret unuanceret - og burde
opdateres - ihvertfald med henblik på de fiskeolier der efterhånden er
konsensus om er gode.

> Er du eskimo....?

Næ - men jeg har aldrig hørt en low-fat-forklaring på at eskimoer ikke er
propfede - samt at de først får sukkersyge og lignende når de begynder at
spise som i vesten.

> [...]
> permafrost ikke får den anbefalede kostfordeling, i sig selv skulle
> være argument for at smide anbefalingerne ud.

Det er da heller ikke de eneste argument - men det at low-fat end ikke
prøver at adressere dette, finder jeg påfaldende [men naturligvis ingen
konklusion].

> Man kan jo også kigge på japanerne, som har en relativt høj
> middellevealder.... masser af fisk, masser af ris, masser af
> sojabønner. Ikke meget fedt.

Der er da fedt i fisk - og de spiser *mere* fedt og har *færre* problemer
med hjertekarsygdomme. Det skal dog siges at japanernes kolesterolfordeling
er ret anderledes end den typisk vestlige - så man nok skal træde lidt
varsomt når man sammenligner.

> De fleste af disse "light/produkter" er lavere i total kalorier. Ofte
> langt mindre fedt, og samme eller marginalt mere kulhydrat (sukker).

Ikke dem jeg har set i DK. Light mayonnaise, leverpostej osv er spækkede med
kulhydrater.

> [...]

> det nu er, siden frokost ofte tjener som uformelt møde.
> Der er oftest ingen lækkersult, der er ingen oppustet eller overmæt

Nej - faktisk ikke. For det sker osse når jeg ikke rører sukker.

> Naturligvis er det ikke godt,
> hvis al eller det meste af dine kulhydrater kommer fra sukker.

Kulhydrater nedbrydes jo dybest set ens og medfører at der sprøjtes insulin
ud i blodet. Der er dog forskel på hvor meget - glycemic index, hedder det
vistnok.

Faktisk er der læger i DK der mener sukker er helt OK. Du får ikke Arne
Astrup [formand rådet for human ernæring] til at indrømme at man i det hele
taget kan tage på ved at spise kulhydrater.

> Det er jeg stadig ikke overbevist om.

Nej - det kan jeg heller ikke gøre. Så jeg prøver det på mig selv, og jeg er
ikke et sekund i tvivl om hvad der er bedst : Det jeg spiser eller alle de
her kunstige light pseudo-madprodukter.

> [...]
> kulhydrater, så kan man med samme ret pege på risikoen for
> hjerte-karsygdomme ved for højt fedtindtag.

Nej, jeg er ikke enig. Jeg synes der er en relativt god sag for at
kulhydrater ihvertfald spiller en overset rolle. Andre, mere antropologiske
forklaringer, lyder på at menneskets fordøjelsessystem simpelthen ikke har
nået at indstille sig på kulhydrater i de 10-15k år vi har haft landbrug
[her er man dog inde på om mennesket dybest set er kødæder eller
planteæder - og folk er ikke enige ].

Jeg har bare kunne konstatere at jeg i de sidste 10 år stille og roligt har
taget 1-1.5 kg på hvert år - til trods for at jeg i teorien har spist bedre
og bedre. Dette blev knækket da jeg skiftede kost.

Det skal endeligt siges at en del af disse hurra-for-fedt-bøger er skrevet
af folk der angiveligt har kunnet helt helbrede deres egen sukkersyge ved at
skifte kost. Hvis det virkelig passer, synes jeg det er en skandale - med
tanke på alle de der fylder sig med insulin....

morten sorensen

Fra : - wolf -

Dato : 25-02-02 13:24

> fra

> Her bliver vi ikke enige. Jeg synes ikke folk skal have frihed til at få
mit
> tøj stinke i dagevis bare fordi jeg færdes et offentligt sted.

At have rygesektioner og røgfrie sektioner på offentlige steder svarer lidt
til at dele en swimming-pool op i to halvdele, hvor der må tisses i den ene,
men ikke i den anden.

- wolf -

Fra : morten sorensen

Dato : 25-02-02 22:40

"- wolf -" <wolf@blazingangles.nospam.com> wrote in message
> [...]
lidt
> til at dele en swimming-pool op i to halvdele, hvor der må tisses i den

Ja - derfor skal rygning foregå aflukkede steder.

morten sorensen

Fra : Per Goetterup

Dato : 18-02-02 10:06

On Sat, 16 Feb 2002 20:50:37 +0100, "Sophie Lee" <sole00ab@student.cbs.dk> wrote:

>Arcana <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message

>elementer

>indlæg.
>
>Porno er vel ikke direkte skadelig for kroppen...?

Det er hash da heller ikke? - Ikke mere end f.eks. tobak ihvertfald. Og så ryger man
meget mindre mængder...

- Per.

Fra : Per Goetterup

Dato : 18-02-02 10:04

On Sat, 16 Feb 2002 14:36:25 +0100, "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote:

>"Per Goetterup" <per@netgroup.dk> skrev i en meddelelse

>yderst
>hvis der

>Prøv for sjov at erstatte ordet "porno" med ordet "hash" i Gøtterups indlæg.

Klart! - Porno er selvfølgelig drevet af sexlysten mens trangen til hash er mere
'tillært'... Ellers er vi da 100% enige.

Hashforbuddet er lige så tåbeligt som alkoholforbuddet var det i USA, og det skabte
jo ikke andet end flere alkoholskader, mere ukontrollérbart misbrug og især et stort
gangstervælde som man stadig den dag idag ikke har kunnet slippe af med.

Pointen er jo, at hvis der er en stor nok efterspørgsel så vil der også komme et
udbud, og det vil ikke alene blive en undergrundsøkonomi men også typisk føre anden
og værre kriminalitet med sig.

Nyere statistikker viser at omkring 15% af befolkningen her i landet dagligt nyder
hash i en eller anden form, selv om det er ulovligt, så efterspørgslen er der
afgjort, og det har selvfølgelig skabt et stort marked som er helt uden anden kontrol
end den som udbyderne selv står for, altså nærmest anarki.

- Per.

Fra : Martin Helbo

Dato : 10-02-02 13:49

> Og hvem kan glemme klassikere som "Porn On The 4th Of July", "Edward
> Penishands", "Shaving Ryan's Privates"...
> Så kan jeg ikke lige komme på flere.

LOL

Fra : Tommy Nielsen

Dato : 10-02-02 19:26

"Martin Helbo" <helbo@thedude.dk> skrev i en meddelelse news:3c666c22$0$22328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

Mon ikke der snart kommer en der hedder "Ringmusklernes herre".
Tommy Nielsen.
skuf@mail.dk

Fra : David A. D. Konrad

Dato : 10-02-02 22:00

"Tommy Nielsen" <skuf@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke der snart kommer en der hedder "Ringmusklernes herre".

LOL!

Fra : Rhythm

Dato : 11-02-02 14:42

> Mon ikke der snart kommer en der hedder "Ringmusklernes herre".
> --
Eller "Harry Splosher"

Rhythm

Fra : Niels Overgård

Dato : 12-02-02 00:15

> Mon ikke der snart kommer en der hedder "Ringmusklernes herre".
> --
> Mvh
> Tommy Nielsen.
> skuf@mail.dk

mega kaffesprøjt udover skærmen, det er fand'me godt at jeg er på arbejde

mvh. Niels O`-_-´O

Fra : Christian Muus

Dato : 10-02-02 13:39

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvem kan glemme klassikere som "Porn On The 4th Of July", "Edward
> Penishands", "Shaving Ryan's Privates"...
> Så kan jeg ikke lige komme på flere.

"The Boobyguard"

Christian

Fra : Zeki

Dato : 10-02-02 14:44

-The Sperminator
-Monster StInc
-Done in 60 seconds
-Schindlers Fist
-Position Impossible
-Zeki

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 10-02-02 14:59

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote in message
> -The Sperminator
> -Monster StInc
> -Done in 60 seconds
> -Schindlers Fist
> -Position Impossible
> -Zeki

Den sidste har jeg kigget efter længe, men den var desværre udlejet i
biksen. Nogen der ved hvor den kan skaffes? Zeki2 var total sej
hygge
Nicolai

Fra : David Schjelde

Dato : 11-02-02 10:40

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> skrev i en meddelelse
> -The Sperminator
> -Monster StInc
> -Done in 60 seconds
> -Schindlers Fist
> -Position Impossible

Og ikke at forglemme :

-Sarah Youngguns

David

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-02-02 04:32

"Zeki" <zeki@NOSPAMimage.dk> wrote in message
<snip>
> -Position Impossible

LOL

Fra : Kas.

Dato : 10-02-02 19:22

Den fedeste er dog:

"Glad-he-ate-her"

Mvh. Kasper

Fra : Kasper Aae

Dato : 12-02-02 18:53

On Sun, 10 Feb 2002 12:25:12 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>
wrote:

> [...]
>handlingen i den var den
>dælme god nok.
>De er dælme hurtige inde for porno branchen.

Prøv evt. http://www.iafd.com/

En alternativ imdb : )

--
Kasper

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Peter E K

Dato : 12-02-02 22:42

Jeg så engang "SIN-derella" På dansk oversat til Askeput

Hovederollen hed Prince Stallion, og hver gang han havde dolket en tjener
annoncerede en herol at "Den store prins er kommet!!!!"

Fra : Kim Sønderholm Ander~

Dato : 13-02-02 16:00

Haha, måske - eller også er det fordi Planet of the Apes er en
genindspilning af en old gammel film, så handlingen har ikke været svær at
gætte!