ADSL i netværk
Fra : Søren Lund

Dato : 10-02-02 11:22

Jeg har stofanet i øjeblikket, men påtænker at skifte til ADSL fra TDC.
Hvordan kobler man Speedstream routeren op i netværk, hvis jeg gerne vil
have alle PC'er skal have adgang til Internet. ?

Skal der bare et netværkskabel mellem den og en hub, og så netværkskabeler
mellem hubben og de forskellige PC'er.

Søren

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-02 15:26

Sun, 10 Feb 2002 11:22:23 +0100, skrev "Søren Lund"
<4668950m001@mail1.stofanet.dk>:

>Jeg har stofanet i øjeblikket, men påtænker at skifte til ADSL fra TDC.
>Hvordan kobler man Speedstream routeren op i netværk, hvis jeg gerne vil
>have alle PC'er skal have adgang til Internet. ?

Spørg i news:dk.edb.netvaerk eller news:tele.internet.adsl, denne
her gruppe er ikke til spørgsmål om netværksopsætning.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-02-02 15:38

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Spørg i news:dk.edb.netvaerk eller news:tele.internet.adsl,
> denne her gruppe er ikke til spørgsmål om netværksopsætning.
<snip>

Søren er ikke TDC-kunde, og anden del af dit svar er dermed
fuldtændig ubrugeligt. Dernæst spørger han jo til fremgangsmåden
vedrørende et specifikt DSL-produkt, og beder ikke om
troubleshooting.

Det korte, og i øvrigt korrekte svar, er at Søren skal bruge en
switch eller hub mellem SS2601'eren og computerne.

Var det nu så svært ?

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 10-02-02 15:42

Thomas Alexander Frederiksen wrote:

<snip>

Har lige haft et look-n-snip på usenet.dk, og kommer lige evt.
kritik i forkøbet:

Uønskede emner:
* Opsætning af routere og andet udstyr som tilsluttes
xDSL-modemet henvises til grupperne dk.edb.netværk og
dk.edb.sikkerhed.

Det Søren spurgte om, var ikke routeropsætning, men derimod
hvilke features den med TDC's Netexpress-abonnement medleverede
router har (om den tillader flere maskiner at tilgå nettet uden
ekstra udstyr), dermed var spørgsmålet efter min opfattelse ikke
OT.

Fra : Simon Skals

Dato : 11-02-02 08:55

It seems Thomas Alexander Frederiksen wrote:
> [...]
>router har (om den tillader flere maskiner at tilgå nettet uden
>ekstra udstyr), dermed var spørgsmålet efter min opfattelse ikke

Det var et spørgsmål om netværksopsætning, som ikke havde noget
specielt med xDSL at gøre.

|Hvordan kobler man Speedstream routeren op i netværk, hvis jeg gerne vil
|have alle PC'er skal have adgang til Internet. ?

FUT: dk.admin.netikette

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-02 18:09

Søren Lund skrev:

> [...]
>have alle PC'er skal have adgang til Internet. ?
>
>Skal der bare et netværkskabel mellem den og en hub, og så netværkskabeler

Ja : )

Så sætter du bare dine maskiner op til at modtage ip automatisk,
og gå på nettet via LAN, så skulle den være i vinkel.

Husk selvfølgelig de rigtige kabler mellem.

Husk på, at der er flere ADSL varianter inden for TDC, og
løsningen med Speedstream routeren er fra www.opasia.dk . (Bare
lige så du ikke kommer et forkert sted hen, og ender op med det
forkerte produkt)

Susan
---
Hey, jeg har fri, så jeg udtaler mig på egne vegne og ikke TDC Internets

Fra : Lars Knudsen

Dato : 10-02-02 18:21

Hey,

ooo~Susan~ooo <> wrote in

> Ja : )
> Så sætter du bare dine maskiner op til at modtage ip automatisk,
> og gå på nettet via LAN, så skulle den være i vinkel.

Jeps - det kører ganske fikst - også her hos mig. Har TDC Bredbånd.

Én ting at huske, når man tegner abonnement skal man vælge hvor mange IP
adresser man ønsker til rådighed. Standarden er to adresser, og kan man så
købe ekstra i blokke af to stk for et relativt symbolsk beløb.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-02 21:16

Lars Knudsen skrev:

> [...]
>adresser man ønsker til rådighed. Standarden er to adresser, og kan man så
>købe ekstra i blokke af to stk for et relativt symbolsk beløb.

Ikke hvis man bestiller NetExpress fra TDC Internet, der kan
routeren jo dele alle de adresser ud man har brug for (eller har
plads til i sin switch/hub), men i tilfældet med Bredbånd fra TDC
Tele Danmark er det helt korrekt. Der kan man dog højst købe sig
til 6 IP adresser.

Susan
---
Hey, jeg har fri, så jeg udtaler mig på egne vegne og ikke TDC Internets

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-02-02 22:12

<ooo~Susan~ooo> skrev i en meddelelse
> Ikke hvis man bestiller NetExpress fra TDC Internet, der kan
> routeren jo dele alle de adresser ud man har brug for (eller har
> plads til i sin switch/hub)

Med NE kan man kun få 1 IP og NAT kan ikke sammenlignes med det at have
flere offentlige IP'er.
Desuden har switche/hubs ikke nogen indflydelse på mængden af IP'er der
kan være i et netværk.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-02-02 22:57

> Desuden har switche/hubs ikke nogen indflydelse på mængden af IP'er der
> kan være i et netværk.

Og gudskelov for det

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-02 08:45

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Med NE kan man kun få 1 IP og NAT kan ikke sammenlignes med det at have
>flere offentlige IP'er.
>Desuden har switche/hubs ikke nogen indflydelse på mængden af IP'er der
>kan være i et netværk.

Rigtigt, jeg pointerede bare at det var lige meget om man havde
en 5 ports switch eller 20 ports switch, så skulle der nok være
nok IP adresser til alle. (Man har vel ikke brug for flere end
man har plads til.)

Susan
---
Hey, jeg har fri, så jeg udtaler mig på egne vegne og ikke TDC Internets

Fra : wheeeeeeee

Dato : 11-02-02 23:28

snip
> [...]
> løsningen med Speedstream routeren er fra www.opasia.dk . (Bare
> lige så du ikke kommer et forkert sted hen, og ender op med det

Jeg har været på en Proaccess forbindelse via en speedstream 5???. Forresten
kan andre routere fra de andre DSL selskaber også bruges - fx Cisco'erne fra
Tiscali og CC.

Fra : Steen

Dato : 11-02-02 08:50

Hvis du alligevel vil over til TDC, hvorfor så ikke vælge BB ADSL i stedet
for NE -
Så glemmer du alt om router- og får en switch i stedet

Steen