CIV III pengenød
Fra : Jesper Hjort

Dato : 10-02-02 11:11

Heya NG.

Jeg sidder og makker lidt med Civ III.
Hvorfor er jeg konstant i pengenød?
Ofte render hver runde kun lige rundt.
Jeg har taxcollecters i alle byer, og jeg har sat skatten til 50% og
forskning til 50% - burde det så ikke kunne løbe rundt?
Hvad mangler jeg?
Hvad gør jeg forkert?

JH

Fra : Røde

Dato : 10-02-02 12:14

prøv at spare lidt på dine udgifter! så som units, det kræver mange penge at
opretholde en store hær! prøv også at lade være med at bygge alle! bygninger
som kræver penge i alle dine byer... derudover skal du søgere for at bygge
en Wonders der giver økonomiske fordele, både de store og små.

Røde

Fra : brian knudsen

Dato : 10-02-02 16:18

nu ved ejg ikke hvad du spiller på, men jeg spillede på den tredie sidste
...dvs. den før emporer og fik 70-80 science

det hele var finansieret af handels med resourcer .. og hver gang en handel
var udl0bet, så opsagde jeg dem og forhandlede igen .. da bliver rigere og
får råd til at give mere ..

Fra : Rikke Bendlin

Dato : 10-02-02 18:07

Måske har du bygget for mange ting i byerne. Næsten alle ting koster et vist
beløb hver tur at holde ved lige, hvis du har mange byer og ting i dem, kan
det hurtigt løbe op. Måske har du også bygget en for stor hær. Der er et
vist antal enheder du kan bygge uden at betale for det, og derefter er det
op med pengepungen hver tur igen. Antallet af enheder findes vha. af
antallet af towns, cities og metropolis'. For hver town kan du have 2
enheder gratis, for hver city, 4, og for hver metropolis, 8.
En anden god ekstra indkomst kan erhverves hvis du bygger Wall Street som er
et small wonder, du kan læse mere om den i Civiliopedia.

- Rikke =)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 15-02-02 17:53

Istedet for alle mulige hvis og hvis svar, så kan jeg kun sige - studér
manualen grundigt. Både den trykte og den in-game. Desuden kan du se alle
dine indtægter og udgifter hos din economic advisor.

Mangel på eksakt viden i Civ3 er døden .-)