SMS - Net Spam ??
Fra : Glenn

Dato : 24-01-01 01:47

Davs.. med jer !!

Jeg er en uheldig modtager af SMS Spam på min mobil... :(

En eller anden "NØD" har åbentbart tilmeldt mig, en daglig joke + noget fra
Jubii ( 5 forsk. HVER dag )
Jeg har mailed Jubii, og de har replyet tilbage om at alt var slettet i
deres system + de har givet mig en kode til fremtidige
nyhedstilmeldinger.
MEN.... jeg modtager stadig de ski**e news fra dem af, det eneste der ændre
sig er dagene (tirs-ons-osv.)
Eks. fra en af dem ( Jubii§Jokes (Jubii Jokes Tirsdag) Jubii Bil Nyt
giver dig gratis nyheder om bilverdenen:http://bil.jubii.dk
Ved tilmelding deltager du i konkurrencen om en S ) Og så kan jeg ikke se
mere.... Jubbi skriver som sagt at de har slettet-blokeret ALT hos dem, men
hvordan Fan** kan det så fortsætte ??

Afsender nummeret er iøvrigt+454090009301817067 Hovednummeret er ALTID den
samme +4540900093 hvorefter de sidste 8 ciffre ændre sig dagligt sammen med
SMSén.

Det er jo ikke et nummer man kan bruge til noget eller hvad ??

Sonofon (pigen) jeg har talt med, siger de ikke kan gøre noget ved det andet
end at lukke helt af for mine SMS beskeder.
(En tlf. uden SMS :) ) De har ikke en jordisk chance mod de SMS Net
tjenester

Hvad skal jeg gøre........ det driver mig til ¤$?3£$$*$£$$*

!! Best Regards !!
Glenn

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-01-01 07:50

"Glenn" <glenn@ksnet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er en uheldig modtager af SMS Spam på min mobil... :(

Det ligner nu ikke spam, men bortset fra det...

> [...]
> giver dig gratis nyheder om bilverdenen:http://bil.jubii.dk
> Ved tilmelding deltager du i konkurrencen om en S ) Og så kan jeg ikke se

Hvis de sender mere end 160 tegn er det nok ikke ment til at skulle være en
SMS. Jeg tror nærmere det er en email.

Jeg vil gætte på at en eller anden har sat sit system op til at sms'e ham
hver gang han får en email - og så har "nøden" skrevet forkert mobil-nummer.

> [...]
med
> SMSén.
>
> Det er jo ikke et nummer man kan bruge til noget eller hvad ??

Tjoh, du kan finde ud af hvis nummer det er. De kan så sikkert hjælpe med
opklaringen af hvor alle de beskeder kommer fra.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 24-01-01 13:53

> Jeg vil gætte på at en eller anden har sat sit system op til at sms'e ham
> hver gang han får en email - og så har "nøden" skrevet forkert
mobil-nummer.

Det synes jeg lyder som et rigtigt godt bud. Og hvis det er tilfældet, så er
det vel bare at vente på, at der en dag sendes en "rigtig" e-mail til
vedkommende, hvor du så i det mindste kan se afsender-adressen, og via denne
måske kan finde frem til nødden.

/Jørgen Hansen

Fra : Glenn

Dato : 24-01-01 20:33

"Jørgen Hansen" <j.f.hansen@forum.dk> wrote in message
> [...]
> det vel bare at vente på, at der en dag sendes en "rigtig" e-mail til
> vedkommende, hvor du så i det mindste kan se afsender-adressen, og via

Så modtager han åbentbart ingen alm. mail, tror ikke det er sådan det er
foregået

Glenn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-01 08:09

Glenn skrev:

> [...]
>deres system + de har givet mig en kode til fremtidige nyhedstilmeldinger.

Skriv til Jubii og skæld dem ud. Forklar dem at *ingen*
tilmelding må kunne aktiveres uden at de har bedt om en
bekræftelse og fået den. Det er den eneste måde vi kan undgå
netop det svineri som du har været ude for.

Det er Jubiis - og andre uansvarlige udbyderes - skyld at den
slags kan lade sig gøre.

Jeg ved ikke hvordan du kommer af med resten. Er du tilmeldt
mange gange til Jubii med forskellige ugedage så du også skal
afmeldes mange gange?

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Glenn

Dato : 24-01-01 13:48

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ved ikke hvordan du kommer af med resten. Er du tilmeldt
> mange gange til Jubii med forskellige ugedage så du også skal

Jubii er kontaktet, se over stående !
Og de har frameldt mig ALT inde hos dem, både min mail og mobil.... så de
kan ikke gøre mere :(

Sonofon kan hellere ikke spore afsender

Glenn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-01-01 15:41

Glenn skrev:

>Jubii er kontaktet, se over stående !

Ja, det ved jeg.

>Og de har frameldt mig ALT inde hos dem, både min mail og mobil.... så de
>kan ikke gøre mere :(

Nej, ikke nu, men det var heller ikke det jeg mente:

Idiotisk opsætning af et system hos en udbyder (model A):
1) Der ankommer en mail med en tilmelding.
2) KLIKKELIKLIK (kunden tilmeldes til en service)

Korrekt opsætning af et system hos en udbyder (model B):
1) Der ankommer en mail med en tilmelding.
2) Der afsendes en forespørgsel til mailadressen:
   Er det virkelig korrekt at de gerne vil tilmeldes?
3) ... (der kommer intet svar)
4) Slut!

3a) Svar: Nej, det er en klovn der leger morsom.
4) Slut!

3b) Ja, det er korrekt at jeg ønsker ditogdat.
4) KLIKKELIKLIK (kunden tilmeldes til en service)

Jubii bruger åbenbart model A. Skriv til dem og forlang at de bruger
model B. Det andet er useriøst og lægger op til misbrug.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 24-01-01 21:05

"Glenn" <glenn@ksnet.dk> skrev
> Afsender nummeret er iøvrigt+454090009301817067
>Hovednummeret er ALTID den samme +4540900093
> hvorefter de sidste 8 ciffre ændre sig dagligt sammen med
> SMSén.

Når man som Sonofonkunde modtager e-mail via SMS, består
afsender nummeret af to dele (som du jo allerede har opdaget).
+4540900093 er nummeret på Sonofons "e-mail via SMS gateway"
De sidste cifre er en unik kode for den e-mail adresse, hvorfra der
er blevet afsendt en e-mail til dig (via SMS).
Det gør man for du kan svare direkte på den SMS du modtager.
Direkte besvarelse af e-mails ved hjælp af en SMS,
kan ske op til 24 timer efter at meddelelsen er modtaget.

Vh Mark