Gammel Siameser
Fra : Preben Andersen

Dato : 10-02-02 09:21

Er der nogen her der ved, hvor gammel Danmarks ældste Siameser er? Jeg
har en, der i næste måned fylder 18½. Er det en gammel kat eller hvad?

mvh
Preben

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-02-02 15:20

Ja det er en gammel kat. Jeg husker ikke om det var i Danmark eller i
Sverige, men jeg har læst om en siameser der blev 24½ år (det svarer til 100
år for et menneske).

Iflg Guinness Rekordbog er blev den ældste kat nogensinde 36 år 1 dag

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette Jensen

Dato : 10-02-02 16:22

"Preben Andersen" <pran@privat.dk> wrote:

> Er der nogen her der ved, hvor gammel Danmarks ældste Siameser er? Jeg
> har en, der i næste måned fylder 18½. Er det en gammel kat eller hvad?

Det er en gammel kat. Men de er også set ældere. Her kan du se hvad I er
"oppe i mod":
Ældste kat i danmark:Den ældste danske kat, man har kendskab til, var
"Tulle" fra Hedehusene, som blev født maj 1973 og døde 23. april 1996,
umiddelbart før dens ejer Hanne Jørgensen havde kunnet fejre den 23-års
fødselsdag.
Ældste kat i verden:
Hunkatten "Ma" var bevisligt 34 år gammel, da den måtte aflives 5. november
1957. Den ejedes af Alice St. George, Drewsteignton, England.

Med venlig hilsen Mette

--
Hils på vores Maine Coon:
http://kashmir.yaboo.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 10-02-02 18:29

"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> wrote in message

> [...]
november
> 1957. Den ejedes af Alice St. George, Drewsteignton, England.

Wow.. så har vores siameser et stykkevej endnu Bøv er "kun" 17. Desværre
tror jeg ikke han bliver en af dem der bryder rekorden, han er blevet noget
"gammel" at se på. Og han ser sjov ud typemæssigt ved siden af vores knap et
år gamle Jack, der er sandelig sket noget i årernes løb

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************